Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78
    mamma smurfen skrev 2011-03-22 12:40:44 följande:
    Fy, va obehagligt..

Men jag har för mig att det i varje kommun ska finnas en jägare anställd för att "skjuta av" djur som ingen äger/ som skadar andra... inget kul å skjuta en katt, men om det är en vildkatt som gör såhär så är det ju en olägenhet för er som bor där....kolla med kommunen.

( Har katt själv så är absolut ingen katthatare, om nu någon trodde de)
    Vår stackars katt blev tydligen skadad så jag fick åka till veterinären. Kom hem med drogad, rakad och tratt på huvudet. Rädd är han fortfarande. Det är tydligen en galen kärring som vägrar kastrera enligt grannen. Blir nog anmälan. Medicinering i nio dagar framåt. Usch och blä. Jättekul att konka bebis och katt själv till veterinären för övrigt... Var så arg och skärrad.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Momalicious skrev 2011-03-22 20:45:53 följande:
    Usch, din stackare! Förstår absolut att du är förbannad, hade jag med varit. Våra två kattgrabbar håller vi inomhus tills de blivit kastrerade. Men det är mycket för "vår" skull också, för jag vill inte att dom ska vara borta jättelänge eller sådär. Men fy! I sitt egna hem borde ju alla, inklusive djur, få känna sig trygga.
    Ägaren till monsterkatten borde ju åtminstone betala alla veterinärkostnader. 
    Ja, det kan man tycka. Men jag kan ju inte bevisa att det var den katten. Bara att jag VET hur katten ser ut. Sen är ju tydligen tanten slut i huvet så det känns väl inte så troligt att hon skulle betala. Känns mer och mer angeläget att flytta härifrån. Korvfabrik som granne och psykokatt... Jag vill flytta HEEEEEEEEEM!
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    mamma smurfen skrev 2011-03-23 07:51:55 följande:
    Stackars  pissen, å din plånbok....
    Tycker ni ska ring kommunen å snacka med någon där, tror inte polisen kan göra så mycket åt det tyvär....

Om du å den andra personen som blivit anfallna av monsterkatten vågar, så ring på hos henne, visa kort på hur din katt ser ut å säg at du VET att det var hennes katt, var bestämd, å "lagom" arg, kankse det biter på henne då?

Är det hyresrätt eller villa område? Annars kan ni ju ta upp det med hyresvärden eller bostadsrätts föreningen, dom kan ju trycka på ganska mycke, hot om  vräkning/uteslutning kan ju fungera...
    Ja, vi ska snacka med hyresvärden. Känner att jag inte orkar med detta nu, men vi blir ju handikappade när vi inte kan använda lägenheten som vi vill. Får se om hyresvärden gör något. Är väl inte den bästa om man säger så. Blev uppköpt av privat ägare och inte mycket har åtgärdats sen dess. Det var bättre när det var kommaunalt ägt. Vi får knacka dörr och se om vi får napp först så vi vet var vederbörande bor.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

FREEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAG! Flört 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 11:00:17 följande:
    Oj hahahaha ja jag säer ju att när man fått barn är man inte med i veckor eller dagar eller månader
    Ja, i början så var det väl så... Men på helgerna åker vi ofta till hemstaden - träffar familj och vänner. Det är inte vardag, det är HELG! Glad
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Åh, det blir ju inte mycket mysande här heller. Vi orkar inte eller blir liksom inte av i sängen i alla fall - då skulle ju lilla vakna och ja, man kan ju göra det på andra ställen men det blir liksom aldrig av även om vi vill båda. Och sen är det ju inte som förut där nere måste ta det lugnt. Går liksom inte pang på om man säger så. Å, vad jag längtar till större boende, men ekonomin är ju skal just nu. Måste plugga klart först så man får den där feta lönen HA!

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Ha, ha! Bytte lissblöja. En stund senare en bajsblöja. När jag precis bytt en till 3:e gången på raken, tagit på byxor tvättat händerna och smort händerna. Då bajsar hon igen! 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Halloj. Här har vi också börjat med smakisar. Mosar potatis i bröstmjölk och sen pressar genom en tesil med fint galler, skrapar av på baksidan så den blir len och utan klumpar. Idag smakade V inte bara utan åt faktiskt några skedar. Gör den väldigt blöt. Provade att ge när hon var hungrig idag innan amning och det verkar funka bäst. Tänkte köra några dagar till sen blir det att prova hemmagjort gröt gjord på havregryn och paltbröd som jag har mätt upp rätt proportioner (och lagt i en fin glasburk Hjärta) och mixat så det bara är att koka. Husmoderligt värre. Glad

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Momalicious skrev 2011-04-08 22:41:49 följande:
    Ni som ger hela portioner gröt, började ni med det direkt eller gav ni smakisar först? Hur länge gav ni smakis isf? Jag har gett Elliot gröt i 2-3 dagar tror jag och get lite varje gång och ökat efter hand.
    Ni som kan dethär med smakisar, hur går man tillväga? När/var/hur/mängd?
    Jag började ge bröstmjölk med lite, lite potatis först så det blev lite stärkelse i mjölken för att få smaken och att träna att ge med sked. Sen har jag blandat i lite mer potatis varje gång tills det blivit som löst mos. Har silat genom jätttefinmaskig sil så det inte blir några klumpar. Igår blandade jag i lite palsternacka och tänkte ge det två, tre dagar. Sen blir det samma sak med blomkål, morot, ärtor, majs osv med potatis som bas. Tänkte börja med kvällsgröt (som smakis först såklart) nån dag framöver. V äter nu ca 1/4 dl till lunch innan amning när hon är hungrig. Så det är ingen storätare än så länge. Tungan ute
    Vanja 3 december 2010
Svar på tråden December Bebis 2010 :)