-
NhjärtaD skrev 2010-11-10 19:43:54 följande:Wiiiiie hipp hipp hurra
TACK!MFJG skrev 2010-11-10 19:02:30 följande:moma - stort grattis! grymt jobbat! =)
-
Nej, tyckte att det var "för" lätt. Alltså, jag var helt säker på att jag skulle misslyckas för jag tyckte det gick så bra. Det var mycket enklare än de övningstester man gör på körskolan, tycker jag.delifi2 skrev 2010-11-10 21:23:03 följande:vad det svårt? vilka frågor kom upp? nyfiken i en strut eftersom jag snart kommer göra provet (tror jag iaf)
Vilka frågor minns jag ärligt talat inte, haha, men det spelar ju ingen roll vad jag säger eftersom inte något test är lika. Alla vi som gjorde samtidigt fick ju olika test liksom. :)
Sen står det att om man kopierar, tar kort eller för vidare information om provet så kan det ogiltigförklaras (hur nu dom ska få veta det vet jag inte men jag vågar inte chansa hihi) -
Man kan ju alltid hoppas! :) Tack!Karttikeya skrev 2010-11-10 20:29:39 följande:Grattis Moma, visste du skulle klara det. Och uppkörningen kommer gå som en dans den också!
linasmama skrev 2010-11-10 21:19:39 följande:Momalicious: Grattis
Tack tack tack! :)Stefanie skrev 2010-11-10 21:05:45 följande:Bra jobbat Moma! Vad skönt att det gick bra!
-
Ja man kan ju alltid hoppas! :) Får hålla tummarna och hoppas det går vägen!Jaya skrev 2010-11-10 22:16:53 följande:Bra jobbat Moma! jag tyckte att teoriprovet var "den stora prövningen". Körningen klarar du minst lika galant som uppskrivningen
-
Förresten, ni som har körkort. Hur gör ni med bilkörning nu? Låter ni bli i största möjliga mån eller kör ni som vanligt? Jag kommer nog vara lite restriktiv med körningen om jag får körkortet innan bebisen kommer..
-
Precis så jag tänker. Sen är jag ju inte van vid halka så det är ju ännu en risk.
-
Jag förstår ju er som fortsätter köra alltså, helt klart. Vi bor också i ödemarkerna så vill man ta sig nånstans är bil det enda vettiga alternativet. Men samtidigt är det ju så jäääkla farligt för bebisen om airbagen skulle lösa ut eftersom man oundvikligen sitter så nära ratten nu. Jag tror att det är 25 cm MINST ifrån man ska sitta för att inte skada sina inre organ vid en krock, och då snackar vi ändå ogravida människor. Tänk bara vilken skada krockkudden kan göra på våra små. Men ja, jag håller ju på med körkortet just nu så jag har ju allt såntdär färskt i minnet också så jag blir väl lite extra paranoid. Men jag tänker låta bli att köra i så stor mån som möjligt, om jag får körkortet innan bebisen kommer. Tänker inte köra bara för att det är kul, oavsett hur mycket jag vill det haha.
Tack för alla gratulationer! :) Himla skönt att ha det avklarat faktiskt. Hoppas jag klarar körkortet inom två månader annars måste jag göra om det. Men det ska jag väl klara förhoppningsvis :)
Är några dagar kvar till uppkörningen iaf, så ska försöka övningsköra med svärfar så mkt som möjligt och har några lektioner kvar också, så det känns bra! :)
-
Tack tjejer! :)
Tji fick jag idag. Har sovit såå gott i natt och kände mig verkligen utvilad när jag vaknade (det var himla längesen) och nu känner jag mig helt orkeslös och matt och vill bara lägga mig igen. Men nej nej, jag ska iväg till körskolan haha. Nåja, det kunde varit värre.
Hatar när man blir sånhär så det känns jobbigt att skriva för armarna är helt döda liksom. Funderar på att börja ta mina järntabletter igen och se om det hjälper nånting. Kan ju vara bra att käka järn de sista veckorna innan förlossningen ändå tänker jag så kan ju lika gärna börja nu :)
-
Jaså? Jag har bara hört att det är för att ladda upp inför förlossningen ifall man förlorar mycket blod så man klarar det bättre ^^delifi2 skrev 2010-11-11 12:06:37 följande:Järn ska alla egentligen äta från vecka 37 eftersom bebisen tar mer järn än förr.
Fullgången räknas väl från vecka 38 eftersom man räknar +/- 2 veckor
Så fint väder ute just nu och jag kan inte göra nåt alls
Nu när hon ligger mmed huvud neråt och trycker mmot ljumsken är det ännu värre med fogarna
ska se hur hon ligger imorgon, ligger hon inte rätt då så blir det väl vändingsförösk nästa vecka, sån tur är så är det ju inte ett helt vändingsförsök utan de bara putta till henne lite grann så hon hamnar rakt ner. -
Senast hon kollade hade jag det. Och jag har haft väldigt bra järndepåer hela tiden. Men ja, jag är ju bara i vecka 33 (34 imorgon) så är ju inte direkt så långt gången som de flesta här :)delifi2 skrev 2010-11-11 13:01:15 följande:Har du tillräckligt med järn? Det är viktigt att äta mycket järnrik kost under de sista tre månaderna. Barnet tar upp detta viktiga mineral från din kropp för att bygga upp ett järnförråd i sin egen kropp, framför allt i form av röda blodkroppar. Detta sker till största delen under den sista månaden före förlossningen.