Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Majorima: jag gjorde det när jag hade influensa i somras. Hade aldrig kunnat sova annars. Men eftersom det stod att det inte var några ogynsamma effekter så tänkte jag inte på det. Morfin kan man ju få under förlossningen så det är nog inte farligt antar jag? :)

• Momalicious

Jag sitter här och funderar på att ringa förlossningen. Har haft mensvärk sen i morse och för x antal timmar sen fick jag vad jag antog var riktigt kraftiga förvärkar. Kändes lite annorlunda mot innan men ja, sånt kan väl ändra karaktär tänker jag.
    Men jag tog panodil vid 19-19.30 och det har inte gått bort. Så jag är lite nervös över att det ska vara nåt. Jag är ju faktiskt bara i vecka 33+1 så det är ju inget drömscenario om han skulle födas nu. Vill att han ska bli mer mogen och jag vill ha körkort först, om jag får välja. Ska avvakta en liten stund till och sen får jag ringa. Har dock ingen alls lust att åka in, är jättetrött och vill bara sova och vet att det kommer ta ett tag om man ska in på förlossningen. Blä. Håller tummarna för att det inte är nåt!

Och jag har skummat igenom allt, orkar inte svara förutom att det är himla hemskt det här med MrsT's dotter. Hoppas på det bästa för dom! 

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Förvärkar ska väl avta om man ändrar ställning/tar panodil/tar ett bad? Har fortfarande mensvärk men det är bättre än förut. Avvaktar. Blir det värre får jag väl ringa.

• Momalicious

Jodå, det gick över relativt så jag har sovit rätt bra i natt. Jag måste vara världens hemskaste men jag är såå lättad att det bara var förvärkar. Inte för att han är liten utan främst för att jag inte gjort uppkörningen än.
    Nåja. Det löste ju sig :)

• Momalicious

Jag är inte så nervös för nåt speciellt med uppkörningen, mest att jag verkligen vill ha körkort innan bebisen kommer. Det har hela tiden varit grejen, att jag SKA ha körkort innan bebis kommer. Men förhoppningsvis går det vägen. Har precis varit ute och kört med min svärfar i två timmar så är rätt trött i huvudet plus att jag håller på att bli sjuk :( hoppas det bara är min kropp som luras.

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-11-14 14:29:38 följande:
    Jag fattar inte att du orkar praktisera fortfarande. Du är helt otrolig!! STOR eloge för det!!
    Idag har jag varit i stallet tills nu. Vår äldsta dotter har tävlat!
    Vilka tider på dygnet har dina startat?
    Mellan 22-00 allihopa, sen kväll alltså!
    Emelle, du menar väl vecka 35 på översta bilden i bildtråden och inte vecka 25 va? Eller?
  • Momalicious

Ni som har lidit av foglossning era andra graviditeter, har det blivit värre framme vid blygdbenet när bebis fixerat sig? För helt plötsligt pang boom idag så kan jag knappt gå och jag funderar på om han fixerat sig. Känns liite lättare att andas, tror jag.

• Momalicious
    delifi2 skrev 2010-11-14 21:34:53 följande:
    japp, det blev mycket värre eftersom när bebisen vände och tryckte ner huvud så vidgar sig bäckenet ännu mer, för en del blir det mer stabilare och kan kännas bättre.
    Kände att det blev värre när jag väntade dottern och Elliot, William blev lite bättre men det var nog bara för att han låg snett
    MFJG skrev 2010-11-14 21:31:59 följande:
    Vissa upplever ju att foglossningen blir bättre när bebis fixerar sig. Jag däremot har mer ont fogarna fram sen vår lille buse fixerade sig. Min foglossning blev aldrig bättre förra gången och inte denna heller.
    Måste nog vara så då. Förstår inte annars vad som kan hänt. Fy sjutton vad ont det gör, värker även när jag inte rör mig.
  • Momalicious

Usch vad jag är osocial hihi. Kan säga att jag just nu håller på att bli snorförkyld lagom till uppkörningen. Så jag trycker i mig C-vitamin och håller tummarna att förkylningen kan tygla sig några dagar till!
    Allt som rör sig i mitt huvud nu är i princip uppkörning, bebis och min sambo haha.
    Håller tummarna för att uppkörningen går bra nu så jag slipper hålla på med det mera. Nu vill jag bara få ta det lugnt innan bebisen kommer!
    Nu ska jag hoppa i säng och förhoppningsvis sova ut förkylningen. :) 

• Momalicious
    Mysmamma70 skrev 2010-11-14 22:03:15 följande:
    Är ni andra också heta? Jag springer mest omkring i bara trosorna - eller trosor och BH om tonåringarna är i närheten - till min mans stora glädje

I vanliga fall är jag väldigt frusen och vi har inte speciellt varmt inne eftersom vi har ett hus som slukar elvärme.
    OHJA! Förutom just nu när jag har feber, men annars! Hatar verkligen när man har duschat eller badat för då går jag runt och svettas länge efter jag kommit upp.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)