Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

TACK! Fy sjutton vad bra det känns! Började grina när han sa att jag klarade det Och sen igen när jag kom ner till körskolan och träffade min körlärare haha. Nervositeten + graviditetshormoner + lycka = konstiga känslostormar  
    ÄR SÅ SJUKT JÄVLA GLAD! Nu kan jag bara ta det lugnt och ägna min tid åt att bara mysa och vänta på bebis. Känns väldigt skönt och välbehövligt!
    Tack för alla era peppande ord, de har nog hjälpt!
    Kram på er! Hjärta 

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-11-16 11:55:09 följande:
    Ja vi har ungefär lika långt kvar du och jag, är fyra dagar före dig. Däremot så känner jag mig inte så "deppig" över att vara gravid utan mer, vad ska man säga.. Hopplös. Stor och tung och orkeslös. Det gör mig såklart lite deppig, men det går att hantera eftersom jag försöker se framåt! När barnet är fött så kan vi börja gå ner i vikt igen Glad

Stort grattis till körkortet MOMA!! Skrattande Fick du backa runt kyrkomuren i Kareby? Tungan ute

Klarade btw hemtentan jag skrev för några veckor sedan, det känns skönt.
    Hahaha, nej är det vanligt att man får det? Jag fick dock backa runt ett gathörn i komarken haha.
    Jag kommer knappt ihåg vad jag fick köra, mer än stadskörning, backa runt gathörn, landsväg, vänstersväng och motorväg. Sen resten kommer jag inte ihåg haha.

STORT grattis själv till att du klarade hemtentan! {#emotions_dlg.flower} Var det sista tentan innan bebis nu eller? :)

NU SKA JAG FAKTISKT TA BILEN NER TILL APOTEKET ALLDELES SJÄLV!  
    (Tar typ fem minuter att gå men jag har himlans foglossning idag och ja, ärligt talat så vill jag bara få köra haha)
  • Momalicious

Jag har verkligen inte hängt med alls det ni skrivit igårkväll och idag, ska läsa igenom det sen! Ikväll ska jag lägga upp magbild också, på tiden kanske. 
    Just nu har liten hicka, han var väl nervös tillsammans med sin mor förut Men det gick ju att ta körkort, uppenbarligen!

Emelle skrev 2010-11-16 11:59:14 följande:
    GRATTIIIIIIIIIIIIIIS!!

Grattis som >FAN
    Visste att du skulle klara det galant!!
    NU kan du bara njuta av slutet av din graviditet!!
    TACK! Åh jag är så glad! Nu kan jag förstå lite hur ni känt när ni fått HP! Snart får jag ta och åka ner och hälsa på er med! Åh, jag kan åka till Ullared när jag är mammaledig sen, helt själv. Är så jäkla lycklig!
    NhjärtaD skrev 2010-11-16 11:58:38 följande:
    Stämmer garanterat!!
    Momalicious skrev 2010-11-16 11:56:12 följande:
    TACK! Fy sjutton vad bra det känns! Började grina när han sa att jag klarade det Och sen igen när jag kom ner till körskolan och träffade min körlärare haha. Nervositeten + graviditetshormoner + lycka = konstiga känslostormar  
    ÄR SÅ SJUKT JÄVLA GLAD! Nu kan jag bara ta det lugnt och ägna min tid åt att bara mysa och vänta på bebis. Känns väldigt skönt och välbehövligt!
    Tack för alla era peppande ord, de har nog hjälpt!
    Kram på er! Hjärta 
    Gud så härligt
    JA!

• Momalicious

Jag tycker också att det är jobbigt att vara gravid, men nu känns det så jäkla underbart bara för att nu har jag ingenting att oroa mig för längre känns det som. Jag har körkort, allt annat är skitsamma. Bebisen kan få komma i april om det ska vara så :-P

ALLT känns lättare nu! Men ja, längtar som bara den tills bebisen kommer och jag kan få gå ner i vikt och få ha mina vanliga kläder och sådär. Ska bli så skönt!

Imorgon ska jag ta och mysa och tvätta bebiskläder. Idag tänker jag bara göra ingenting, för det är jag bannemej värd nu!  

• Momalicious
    linasmama skrev 2010-11-16 12:08:22 följande:
    Tror många mår såhär i slutet men det är något tabu med att inte älska varje sekund av graviditeten, absolut på FL för så många har svårt att bli gravida så man ska inte vara otacksam tycker de.. hmm. Jag har knappt kunnat röra mig och hålla på sen v. 15 pga foglossning så är ganska jobbigt nu efter 22 veckor.. Även om det är 21 dagar kvar bara så känns det som en hel j*vla evighet..

Usch, konstigt att det tar sån tid, pengar är jobbigt och stressande också. Min sambo pluggar och jag går på HP, man är inte direkt rik då..
    Man får ju inte klaga nåt här på FL om man är gravid, för är det någon som inte kan få barn eller har svårt att få barn så ska dom alltid påstå att man inte förtjänar att vara gravid för att man klagar. Men det är ju naturligt, hade en människa mått som många mår som gravida så hade man ju i princip blivit inlagd på sjukhus, men just för att det handlar om en graviditet så ska man tacka och ta emot ena krämpan efter den andra. 
    DET ÄR JOBBIGT ATT VARA GRAVID, för dom allra flesta. 
    Det ÄR synd om dig och alla andra som har det jobbigt, mig inklusive! Det betyder inte att vi inte förtjänar att vara gravida/få barn eller att vi inte kommer älska våra barn liksom.
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-16 12:10:30 följande:
    Det låter toppen kör nu och njut av detta
    Det är långt till apoteket om man har foglossnng
    Det har du så himla rätt i! :)
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-11-16 12:12:10 följande:
    Jag har hört flera som fått göra det i alla fall Tungan ute Och jag gjorde det på min uppkörning ^^ Nej det är så lätt man glömmer, men att backa runt hörn var min stora fasa men när jag fick en kyrkomur så gick allting väldigt bra, hahaha..

Tackar så mycket ^^ Nej, jag har en liten och en lite större kvar att skriva, urk! Den sista skriver jag 22a december, haha.. Martin får följa med och hålla i handen Tungan ute

Klart du ska ta bilen!! Kör försiktigt bara Flört Njut av friheten, kommer ihåg att det nästan kändes överväldigande i början, typ "ska jag göra det här själv, coolt!" Skrattande
    Haha, min med men jag lyckades på nåt sätt ändå. Tror jag skärpte till mig ordentligt där eftersom det var "på riktigt". Det var riktigt kul att köra själv, kändes inte konstigt alls som jag trodde. Dock kändes det som att jag gjorde nåt olagligt :P Men den känslan går över gissar jag! :)
    Min sambo var med mig idag och det var så jääkla skönt! :) 
  • Momalicious
    Småstadsbönan skrev 2010-11-16 13:46:30 följande:
    Hej Tjejer! Jag skrev i början av tråden, men har följt er och hoppas på att de är ok att jag hoppar på igen. Jag är i vecka 34+0 och känner igen mig i vad många skriver att man orkar verkligen inte mer med alla gravid krämpor men snart har vi våra små bebisar hos oss.
    Var det länge sen du skrev? Tycker man har sett dig skriva mycket, eller jag kommer iaf ihåg ditt nick som om det var igår du skrev haha. Välkommen tillbaka! :)
    linn78 skrev 2010-11-16 13:46:30 följande:
    Moma: GRATTIS!!! Skönt att ha det avklarat nu. Då är det bara bebis kvar=) Större prövning än körkortetSkrattande

blåbären: jag har inte heller förberett mej på något speciellt vis denna gång, sist läste jag allt jag kunde men nu känns det mer "go with the flow", bebis kommer ju ut på nåt sätt.

Här är en till som är less på detta nu, 1 vecka till får han stanna inne för vi måste hinna få färdigmålat på ovanvåningen. (oljefärg så det luktar mycket och är inte så bra att vara i) så till nästa tisdag har jag beställt bebis=) Jag gissar på att just min bebis är slutsåld och återkommer i lager om 6 veckor.... Varför kan man inte få ett exakt datum? Hade varit mycket enklare...
    Jag ska strax till bm, v 37+0 idag så helst vill jag inte träffa henne mer sen förrän det är tid för efterkontroll.  Jag har aldrig hört talas om någon som fått hinnsvepning eller tappen kollad här i byn så jag tycker det är lite pinsamt att ta upp det för det blir säkert ett nej iaf.
    Tackar tackar! :) Ja, och nu känner jag att han får komma när han vill  

• Momalicious
    Saliva123 skrev 2010-11-16 17:51:08 följande:
    Har också försökt kolla, men jag hittar bara små korta klipp, vill se hela program! Går du in via Svtplay eller hur hittar du avsnitten?
    Jag är himla olaglig och laddade ner avsnitt. Fanns tre stk på piratebay. Tänker att det är okej eftersom jag betalar tv-licensen haha
Svar på tråden December Bebis 2010 :)