December Bebis 2010 :)
Vi förlovade oss när han friade - han hade köpt en jättefin diamantring till mig och sen fick vi ge oss ut på ringjakt till honom. Han ska även ha en vigselring!
Vi förlovade oss när han friade - han hade köpt en jättefin diamantring till mig och sen fick vi ge oss ut på ringjakt till honom. Han ska även ha en vigselring!
Så roligt att få bygga hus
Tuppen, haha - här vaknade tuppen 04.16
Tidig Anton, grattis!
Cornelia äter sju gånger om dagen, puré till lunch (1,5 dl ca) och gröt till kvällen, resten är amningsmål.
Hon är ju en liten snärta med sina sex kg så hon behöver all mat hon kan få. Vi har fortfarande ett nattmål vid fyra-femtiden. Jag ska snart byta ut något mer mål till gröt.
Vi började inte ge Charlie två mål mat förrän han var 9-10 månader, men han åt ju stora mängder gröt och mat (alltid 1,5 portion av allt).
Jag hade också gärna fortsatt med helamning, men Cornelia behöver mer mat nu.
MFJG - var du sugen på en skåneträff?
Jag har inte tappat hår innan, men gör det nu sedan jag började trappa ner på amningen. Men så har det varit för mig alla gångerna, skönt att jag har en rejäl kalufs att ta av så jag slipper ha löshår på mitt bröllop
Här är det 24 i skuggan!
Haligh - jag hade inte åkt, men det är ju bara du som kan avgöra hur det skulle kännas för dig
Moma - min sambo var hemma de två första månaderna och det är nog anledningen till att jag inte upplevt det som skitjobbigt som Delifi. Så se till att din man sparar sin FP från det första barnet
Ja, det är jättemysigt för alla att ha de där första månaderna ihop. och oavsett ålder på det äldre syskonet så behöver det ju också tid och uppmärksamhet för att må bra när mamman får lägga så mycket tid på bebisen, särskilt om man ammar.
Charlie är ju 18 mån nu, han var 13 mån när Cornelia föddes. Och han är bra mycket vildare nu så jag är glad att jag inte har en nyfödd just nu, men alla barn och familjer är ju olika
I vår situation ser jag bara fördelar med att ha barnen tätt. De har sån glädje av varandra sen.