Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Jag mår bättre av att gnälla av mig. Jag använder min blogg och tråden här till att gnälla av mig och sen är jag glad och trevlig (nåja, för det allra mesta iaf) mot min omgivning. Hade varit förjäkligt om jag gnällde så mycket IRL som jag gör på internet haha. 

Har nu på kvällen åkt runt lite i "stan". Först åkte vi till en kompis och fikade, och jag fick möta min rädsla för trånga parkeringar, hua. Sen åkte vi runt lite bara för att jag ville köra haha. Det var mys. Det är så himla underbart med körkort! Absolut min största bedrift hittills, och när bebis kommer kommer det vara min näst största bedrift. Bebisen kommer ju ALLTID att vara det absolut största. Men körkortet är mäktigt!

Nu ska min kära sambo massera mig, som han gör varje kväll. Men idag skulle han tydligen massera extra mycket hihi. Nåja, inte mig emot!

OCH HÖRRNI, TACK (!!) för allt stöd och peppningar och ja.. Allt. Ni är himla fina! Tänk att man kan hitta så fina vänner över internet! 

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    Blogglista:

www.mamamad.se - MFJG

ludiicrous.blogg.se - ludicrous

www.metrobloggen.se/picnic - Emelle

mamma84.bloggagratis.se - 2 barns mamma

sparat.blogspot.com - Stefanie 

momalicious.blogg.se - Momalicious

- linasmama linnv.wordpress.com

langtanefterpyret.blogspot.com -ÄlskarNova

www.ninniejohanna.blogg.se - Ninnie81

emmalinneastorm.blogg.se  -  Wildahallon
  • Momalicious

Gooood morgon tjejer! Har njutit av en härlig natt nu! Jag har visserligen kissat lika mycket som vanligt men skillnaden är att jag kan sova huuur länge som helst på morgonen numera så jag sov till 10.40! Skönt!

Idag ska jag tvätta bebisens sängkläder och lite bebiskläder tänkte jag! Ska bli mysigt att se alla de små grejerna hänga på tork! :)
    Hur gör ni med täcke/kudde/filt? Tvättar ni det? Jag är lite rädd att det inte ska vara lika mysigt om man tvättar det haha.

Först ska jag dock lägga in magbilder, sitter och grejar med det nu så håll utkik! :) 

• Momalicious
    linn78 skrev 2010-11-17 10:24:46 följande:
    God morgon tillbaks! Bra gjort att sova till 10:40 när klockan bara är 10:20Tungan ute
    9.40 menade jag såklart
    Emynem skrev 2010-11-17 10:28:45 följande:
    Hur har ni gjort med kudde åt bebisen?
    Man ska ju ha en jätte platt kudde i början, men jag har inte hittat någon så tänkte om man kunde strunta i det?
    Har bara hittat kudden nr 2 och den är ju för hög i början. 
    Det här är fakta jag läst på flera ställen: http://hem.passagen.se/pyret_2004/babykudde.html
    Nu vet jag dock inte hur "fluffig" vår kudde är, jag kommer inte riktigt ihåg, men den är inte sådär superplatt så den knappt existerar, tror jag Får se sen när jag ska göra iordning sängen.
    linn78 skrev 2010-11-17 10:27:03 följande:
    Filtar är tvättade, men innerkuddar och innertäcke är ju inte mot bebis så det kan du strunta i så länge. Dom kommer säkert att bli nerkissade, nerbajsade och nerspydda många ggr så dom lär bli tvättade ändåFlört
    Åh så bra, tack för hjälpen! :)
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-11-17 11:06:00 följande:
    GOD MORGON! Jag anar en förbättring i min förkylning, hurra! Fick sova till SJU i morse utan sömnavbrott, hallelujah! Sen snarkade jag på lite till och klockan blev visst halv elva. Idag ska jag försöka att inte ta ut något i förskott och därav sitta här lugnt och ligga mycket i sängen. Sen kanske jag orkar lite mer i morgon Tungan ute
    Åh vad härligt!  
    Karttikeya skrev 2010-11-17 11:15:57 följande:
    Vecka 35 idag förresten. JÖSSES! Nu springer tiden iväg!!!!!!!!!!!!!!!! Tungan ute
    Visst gör den?! Jag går in i vecka 35 på fredag, helt sjukt vad tiden går fort!
  • Momalicious
    Emynem skrev 2010-11-17 12:27:23 följande:
    Okej, tack så mkt! :) Jag ska in på babyproffsen och fråga personalen där vilken kudde jag ska ha, dom borde väl veta?

Med Viktor hade jag en helt plattkudde för det var vad de sa då att man skulle ha men nu ska de tydligen ha en fluffig en.. haha...

Inte lätt att hänga med i svängarna alltid!

;P 
    Jag vet ju som sagt inte, tror inte vår kudde är speciellt fluffig. Alltså med fluffig tänker jag på en sån kudde jag har haha. Ska bannemig gå och kolla.
    Den är nog "fluffig". Om man trycker på den så sjunker man ner lite så den är ju inte stum, och den är rekomenderad från 0 månader står det så det måste ju funka hihi.
    Men äh, det blir nog bra hur man än gör. Det enda som kan skilja är ju hur huvudformen blir liksom.
  • Momalicious
    Emynem skrev 2010-11-17 12:58:07 följande:
    Viktor har en väldigt fin huvudform. Det är inte platt någonstans som man har sett på vissa barn.
    Men man vet ju aldrig hur det blir för den här lille. Ska prata med de på babyproffsen så får dom visa mig vilken kudde han ska ha :D 
    Gör så! Jag kör på den jag har haha. Har två ärvda platta också om jag skulle ångra mig ;)
  • Momalicious
    Jag har en fråga. Köpte ett spjälskydd som är 360 långt (lika långt som bäddmåtten på spjälsängen ska vara). Nu när jag skulle sätta på det så är det för långt?! Hur fan går det till? Vad ska jag göra? Haha. I värsta fall får jag flytta typ alla snören och klippa av en bit men känns ju rätt segt...
  • Momalicious
    Småstadsbönan skrev 2010-11-17 14:15:56 följande:
    Går det inte lägga det omlott i skarven???
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-17 14:16:16 följande:
    Min är som din men jag har inte klippt utan jag har den runt som vanligt i spjälsängen men sen på slutet när båda ändorna träffas så lägger jag en sida över den andra bara
    Ja, det kanske går. Det tänkte jag inte ens på haha. Ska testa!
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-11-17 15:05:22 följande:

Tänk vilka småsaker man kan längta efter. att bara kunna kura ihop sej i soffan på ett skönt sätt, komma upp ur soffan smidigt & lätt...kunna plocka lite hemma utan att få skit ont
    Ja.. Att kunna ta på sig strumpor och skor normalt, att inte stånka och stöna hela tiden. Att kunna vända sig i sängen utan att det är jobbigt, att slippa vara konstant kissenödig.. Det är många saker man tar för givet alltså!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)