December Bebis 2010 :)
Jag har börjat må illa igen sen jag sluta vara så hungrig, skitjobbigt, avskyr att må illa

Ber om ursäkt för mina 30-inlägg-i-rad idag. Det är bara bläddra förbi!
Så, nu har jag läst igenom dagens alla inlägg och kommenterat en del av dem. Dags för rapport efter dagens ultraljud!
Jag var så himla nervös. Mamma kom och hämtade mig med bilen i morse, skönt att slippa åka kollektivt när man har drömt hela natten om att vattnet går. Och skönt att slippa när man har ont.
Vi kom dit och fick träffa en läkare som berättade att hon skulle mäta livmodertappen och storleken på bebisen. Hon började med livmodertappen.
Jag har INTE öppnat mig än! Så himla skönt att bli lite lugnad. Livmodertappen har mjuknat och förändrats lite, men om jag håller mig lugn nu så ska det nog gå att hålla liten instängd ett tag till. Jag blev uppmanad att vila och ta det superlugnt, men som sagt var är det ingen akut fara än.
Mamma var rätt glad över att vara med eftersom att vi fick se bebisen också! Liten är "väldigt normalstor" och växer precis enligt kurvan. Idag vägde h*n 809 gram.
Jag väntar nu på provsvar för att se om jag har en urinvägsinfektion. Jag väntar också på provsvar från utredningen för om jag har enkla eller dubbla anlag för ökad risk för blodproppar. Provsvaren är försenade vilket är jättedumt för om jag har dubbla anlag så skulle jag egentligen ha börjat äta blodförtunnande i augusti. Annars blir det lite senare...
Jag är i alla fall lättad, igår kväll satt jag och läste statistik kring hur många barn som föds i vecka 26 och överlever, nu vet jag att jag kan slippa för tidig förlossning om jag bara håller mig lugn nu!
Usch. Kan inte sova, äcklig halsbränna och jobbigt illamående. Vill att det ska bli december snabbt nu...