Inlägg från: Stefanie |Visa alla inlägg
  • Stefanie

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-09-15 21:45:32 följande:
    *S* känner mig oxå sugen på nåt hela tiden, på senaste har det blivit vindruvor, käka upp en hel ask härom kvällen :)

Jag har börjat må illa igen sen jag sluta vara så hungrig, skitjobbigt, avskyr att må illa
    Jag har mått illa på kvällarna den senaste veckan, inte alls roligt... Apelsiner, nektariner, sura äpplen är min grej. Det är lätt att äta när man mår illa. Det dumma är att sura saker sätter igång halsbrännan, inte heller kul.
  • Stefanie
    Mysmamma70 skrev 2010-09-15 21:49:12 följande:
    Jag kan avslöja att trotsåldern är ingenting mot hormonstinna tonåringar Kyss
    Haha! Jo, jag vet. har syskon i den åldern nu. Och i trotsåldern. Men jag var en lätt tonåring och hade aldrig varit särskilt jobbig så man kan ha tur också!
  • Stefanie
    Momalicious skrev 2010-09-16 13:05:02 följande:
    Hej tjejer!
    Vi hade en jättemysig dag/kväll igår! När min sambo kom hem hade han en stooooor bukett röda rosor. Aldrig sett en så stor bukett innan Sen tog jag in honom i badrummet där jag tänt massor med ljus och så drack vi alkoholfri champagne med frusna hallon i! :) Jättemysigt! En perfekt dag, särskilt för att vara en dag mitt i veckan liksom :)

Idag ska vi till barnmorskan. Ska bli skönt att kolla upp bt lite eftersom jag mått så konstigt det senaste, så förhoppningsvis ser det bra ut. Hade INTE varit kul om det visar sig att det är för högt och jag måste vila eller nåt, eftersom jag ska börja intensivkurs på måndag.
    Idag ska jag köpa stödstrumpor också, kommer vara så skönt!

Är det någon som har typ en ilande känsla runt blygdbenet. På mig känns det bara på vänstra sidan, typ vid ljumsken fast bäckenet så att säga. Känns jätteobehagligt! Vad kan det bero på? Bebisen sparkar långt ner så jag tror inte det är att huvudet ligger där nere iaf. Så kort är han ju inte haha.
    Ja! Den där ilande känslan vid blygdbenet på vänster sida är PRECIS vad jag känner. Det fick mig att börja nojja, men är nog inget att orora sig för.
    Jag tror att det är för att magen börjar bli riktigt tung och kroppen inte har hunnit vänja sig med tyngden riktigt, det var vad barnmorskan sa.

Stödstrumpor köpte jag för två dagar sedan, det är jätteskönt!  Svårt att få på och av sig bara....

Härligt att 1-årsfirandet blev bra! 
  • Stefanie
    ludicrous skrev 2010-09-16 13:43:44 följande:
    Min sambo kommer typ aldrig kunna följa med på kontrollerna :( Kanske inte på föräldragrupp heller..

Vagnar igen, hehe, prata med sambon på telefon nu o han sa "ja ok, du får väl din brio go då, du kommer ju aldrig ge dig så jag får väl ge mig då". Skulle ha spelat in det! ;D

Har haft två mysiga hemmadagar med lilltjejen nu, imorgon blir det dagis igen, o jobb för mig från fre kväll- mån morgon. Sen e jag ledig en hel vecka , o då blir det dessutom "första" besöket hos BM sen inskrivningen. Har bytt BM där emellan så det blir första gången jag träffar henne..
    Jag smet in där här om dagen o vägde mig ju.. jag har gått sakta upp i vikt fram tills nu tydligen, runt v 20-22 hade jag gått upp typ 2-3 kg, nu ligger jag på +6.. :'(

Hur mycket har ni andra gått upp?
    Jag ska också vinna fajten om Brio Go. Idag kom jag på att eftersom att vi ställer in resan till prag nästa vecka som vi redan betalt så kommer vi få tillbaka en massa pengar, kanske pengar till en Brio go då!
    Men du, vad var det för internet sida som du hittade vagnen så billigt?

Jag har nu gått upp 5 kilo exakt. Är i vecka 26. Men jag känner ingen ångest över det för jag känner mig fortfarande snygg. Vikten sitter på min fina sunda mage, brösten (som var små innan och är rätt snygga nu) och lite på rumpan kanske, och det skadar inte heller. Men det går snabbt uppåt nu och det är lite läskigt...
  • Stefanie
    Annnika skrev 2010-09-16 14:33:31 följande:
    Hej hej  :) Annika heter jag.. är 23 år och bor i Hindås (nära göteborg).. Är ny här på familjeliv.. har BF den 12 december.. Hoppas det inte är försent att hänga på den här tråden :)
    Klart du kan hoppa in!

Välkommen! 
  • Stefanie
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 21:45:02 följande:
    Förlåt men nu blir ni nog arga men jag är avis på att inte få sammandragningar jag vill oxå JAG vet hur det känns hur jobbiga dem ÄR men jag vill oxå jag vill också ha nu e ju i vecka 27 och fortfarande inga
    Är min son en snitt ungen denna gången oxå ?? för att han vägrar ''öva'' moderkakan och livmodern..

FÖRLÅT jag vet att vissa har det SKIT jobbigt
    Krammar om er (Dumma mig)
    Åh, jag kan förstå dig. Men om du känner sammandragningar eller inte har ingen betydelse för hur förlossningen går. Tyvärr, kan jag nästan säga för min egen del eftersom att jag har så många, men risken att jag blir snittad är lika stor för mig som för dig.

Du är inte dum. 
  • Stefanie

Så, nu har jag läst igenom dagens alla inlägg och kommenterat en del av dem. Dags för rapport efter dagens ultraljud!

Jag var så himla nervös. Mamma kom och hämtade mig med bilen i morse, skönt att slippa åka kollektivt när man har drömt hela natten om att vattnet går. Och skönt att slippa när man har ont.

Vi kom dit och fick träffa en läkare som berättade att hon skulle mäta livmodertappen och storleken på bebisen. Hon började med livmodertappen.

Jag har INTE öppnat mig än! Så himla skönt att bli lite lugnad. Livmodertappen har mjuknat och förändrats lite, men om jag håller mig lugn nu så ska det nog gå att hålla liten instängd ett tag till. Jag blev uppmanad att vila och ta det superlugnt, men som sagt var är det ingen akut fara än.

Mamma var rätt glad över att vara med eftersom att vi fick se bebisen också! Liten är "väldigt normalstor" och växer precis enligt kurvan. Idag vägde h*n 809 gram.

Jag väntar nu på provsvar för att se om jag har en urinvägsinfektion. Jag väntar också på provsvar från utredningen för om jag har enkla eller dubbla anlag för ökad risk för blodproppar. Provsvaren är försenade vilket är jättedumt för om jag har dubbla anlag så skulle jag egentligen ha börjat  äta blodförtunnande i augusti. Annars blir det lite senare...

Jag är i alla fall lättad, igår kväll satt jag och läste statistik kring hur många barn som föds i vecka 26 och överlever, nu vet jag att jag kan slippa för tidig förlossning om jag bara håller mig lugn nu!  

• Stefanie

Usch. Kan inte sova, äcklig halsbränna och jobbigt illamående. Vill att det ska bli december snabbt nu...

• Stefanie
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-17 16:16:20 följande:
    oj så pass..
    Hoppas du slipper snitt jag jobbar själv på att inte vilja ha snitt men läkarna brukar vinna
    Varför ska du få snitt ?

tack gumman för mig känns sammandragningar en riktig graviditet och när förlossningen men det brukar inte vara så ?
    Jag ska förhoppningsvis slippa snitt, men jag är stelopererad i ryggen och då finns en risk att man inte klarar att föda vaginalt. Jag vill inte snitta, men kan inte veta hur det kommer att fungera förrän det börjar närma sig.... 

Jag har fått höra hur många gånger som helst av olika läkare att sammandragningarna inte alls avgör hur förlossningen blir. Kroppen brukar klara en förlossning hur bra som helst även om man inte känt några sammandragningar. Sedan är det klart att det inte fungerar för alla, men det går inte att förutspå hur förlossningen kommer att gå genom att läsa av hur mycket man har känt av sammandragningar. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)