-
Momalicious skrev 2011-02-16 21:36:44 följande:Elliot har varit helt underbar idag! Han vaknade tio och ville ha mat, sen gick jag upp och klädde på mig och åt frukost och sådär medans han sov lite till. Sen vaknade han och fick ny blöja och kläder på sig och sen har han varit en liten ängel som bara gnällt när han velat ha mat (och en gång när han ville ha ny blöja). Jag har kunnat lägga honom ifrån mig utan några protester och han har varit glad och lett hela dagen, förutom när han ätit eller sovit. WOW! Såna här dagar är underbara, önskar att varje dag var sånhär!
-
Härligt med välmående & glada barn!
Här hemma har jag en väldigt förkyld liten dam, fortf rätt tjurig på kvällarna dessutom
så tråkigt, men men, går väl över nån gång
Skulle så gärna vilja få in kvällsrutiner på henne men går inte nu...
Ikväll hade vi kalas för mej
& Nemi var helt övertrött & kom inte till ro alls, skrek & skrek & skrek, hennes farmor försökte & försökte & försökte...när farmor gått & jag fick ta över somnade hon på 5 min
...sover nu lite oroligt...säkert förkylningen stackarn...
Farmor ska ha henne lite under helgen medans vi är iväg en stund...undrar hur det går...blir lite osäker nu...värsta fall får hon väl ut & gå, funkar juh alltid...
-
http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b126089.html
Uppdaterat bloggen!
Har med haft en skön natt
Hon vaknade vid ett tiden, fick ny blöja & mat, sov sen till halv åtta
Sover nu igen gott i vår säng! -
Det är faktiskt gott om demMysmamma70 skrev 2011-02-18 15:00:55 följande:Vilken lyx-natt!
Jag är glad för att Cornelia har börjat sova fem-sex timmar i sträck på natten, det är riktigt lyxigt!
Så jag ska inte klaga på det, men nån gång vaknar hon 2-3 gånger & då är man juh helt död dagen efter, eftersom man inte är van!
Mammasmurfen: Förstår att du är arg, jag hade varit rosenrasande...
Vi var med om en incident, fast här var det inget som hänt, men min stora tjej var hemma hos sin pappa...jag hämtade dem & pappan ville att jag skulle följa med in & se en sak...då hade han filmat när dottern sitter & hittar på en historia om att min nuvarande slog lillrbrors huvud i golvet m.m (detta var när lillebror var i perioden att när han blev arg så dunkade han sitt huvud i golvet )& han ställer frågor osv som får hennes fantasi & skena iväg.
Jag blev så ställd, visste inte vad jag skulle säga...han sa att han ville inte göra nått på hopp ele så...hmmm, nä vad vill du då? varför ens göra nått sånt? Min sambon blev vansinnig på deras pappa, vi kan liksom oxå få henne & säga saker som hon inte menar om vi skulle vilja...
Men skönt att du ringt & kollat vad som gäller, skönt & veta att man själv inte gör nått som kan skada ens rätt sen ele så...man är juh rätt rädd för det tyvärr...
Oxå skönt att han ringde dej, då känner man att man har lyckats!
kram på dej -
På tal om mens, har fått mens oxå fast jag helammar, blöder som faaan..är det okej att använda tampong nu ele ska man vänta tills efterkontrollen?
Nu börjar Nemi bli nöjdare & nöjdare & lättare att läsa av
så skönt!
Återkommer kanske ikväll när jag har mer tid!!!
kram på er!
-
Hej på er alla!
Phu, ingen tid över till nått annat nu för tiden!!
Är så jäkla trött på kvällarna! Är det för att man ammar ele kan jag fortf ha lågt blodvärde tros??
Denna veckan har stora tjejen sportlov, så det har varit lite aktiviteter varje dag nu...
Nemi är bättre med sin förkylning men vi håller fortf på att komma på hennes kvällsrutiner, blir inte klok på henne, ena dagen funkar det & andra inte, sen funkar nått annat, men inte dagen efter!
Nu håller jag på & budar på lite Bumbo stolar, hoppas på att vinna någon för lägre pris än vad man betalar för en ny...hon tycker om att sitta nu, börjar även tycka om att ligga lite själv...sakta men säkert....
Imorgon är det sista babymassagen & även 3 månaders kontroll...= spruta
stackarn....
Herregud, min lilla fis snart 3 månader...hon är så underbar & vi älskar henne mer & mer för varje dag....
Annars så rullar allt på, har en 4 åring som har kommit in i nån jobbig period, känslig & "uppkäftig" & trotsig...skit kul!!!
2 åringen är helt besatt i bilar, de ska vara med i sängen, vid maten, till dagis ja överrallt!
nehe nu ska jag ta över lillan & hoppas hon somnar nån minut innan en annan ska lägga sej så man kan få lite ensam tid med mannen!
natti natti
-
Ja, jag misstänker att första mensen kom nån gång under avslaget, men denna har kommit efter avslaget har slutat....Mysmamma70 skrev 2011-02-23 21:41:37 följande:Om avslaget hade upphört innan mensen kan du använda tampong
Vi har en gnällig tjej ikväll, för första gången sen hon föddes - hon vill bara bli buren - nu är det pappas tur
välkommen i klubben
Nu är det min tur, bye bye -
FyMomalicious skrev 2011-02-23 21:59:19 följande:Ringde 1177 och dom tror att jag kan ha hjärnhinneinflammation. SUCK! känner att jag har sämst tur alltså.
Är det lika farligt som när små får det? -
Phu, torsdags städning, CHECK!
Nu ska jag bara städas
Ska hoppa in i duschen sen sängen....
Ville bara säga att Nemi vägde 5530g & 61,5 lång, 3 dagar innan 3 månader
Liten nätt tjeja...
Fick även första sprutorna
stackan så lessen..likadant ikväll....nästan otröstlig....
Nu sover hon i vagnen...hennes trygghet när livet är lite jobbigt...
Hoppas jag hinner kika in imon igen!
kram på er
-
det är juh de som räknasNinnie81 skrev 2011-02-25 10:06:18 följande:hej hej
igår var vi på 4 mån kontroll så nu väger Mario 5360g och är 60 cm lång..stora killen...i våra ögon annars är han väl en liten 4 mån bebis....
hoppas alla får en underbar helg =)
Har nog en liten 3 månaders bebis, men i våra ögon är hon stor & perfekt
Låter juh helt underbart...nikka skrev 2011-02-25 10:11:26 följande:Tjingtjing!
Undrar lite.. Hur mycket sover era små?
Igårkväll somnade Tove kring 22 och sov till 05.30. Fick mat, tjollrade en liten stund och somnade och sov till kl.9.
Nu ligger hon i babygymmet och tjollrar.
Hon är lite förkyld så det är kanske därför hon sover så mycket eller så kanske hon håller på att få rutiner.. Är nog bara lite ovan att hon sover så långa pass. Fast det är ganska skönt. Känner mig rätt så utvilad
Nemi somnar oxå omkring 21-22, sover ibland till halv två, ele halv fyra, käkar lite somnar om...vaknar mellan 7-8, äter igen, vaken en liten stund, sen sover hon en stund till
Skönt med rutiner...tror Nemi oxå har det fast jag inte tänker på det för man är så uppe i de andra två då...
Ska nog börja skriva upp lite så man kan se lättare!