Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2011-03-21 22:01:48 följande:
    Jag skulle få panik om jag blev gravid. Jag skulle typ dö. Vill inte ens tänka tanken. Fy faan..

NhjärtaD, det låter inte som det e nått du vill , så jag hoppas det inte blev nått :)
    Vill, men inte just nu...ne...så ja panik kommer jag nog få men samtidigt får vi juh skylla oss själva...
    vill inte tänka på det för mycket nu innan jag vet....
    Mysmamma70 skrev 2011-03-21 22:16:59 följande:
    NhjärtaD - det finns ju dagenefterpiller...
    Jaaa, vad fan tänkte man inte på det för?????
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-03-22 10:40:06 följande:
    Min underbara svärmor ska ta Elliot några timmar så jag kan åka till doktorn. Seriöst. Vaknade halv fem av att min hals gjorde så ont att det gjorde ont att andas. Kan inte svälja saliv eller vätska utan att fullkomligt dö och mat ska vi inte prata om. Så NÅNTING är ju fel. Dessutom har jag ont i öronen men det kan ju lika gärna komma från halsen. Vet att några gånger när jag haft riktigt ont i halsen har jag trott att jag fått öroninflammation också men det har bara varit halsen som "strålat" upp i öronen.

Skönt! Usch vad jobbigt det var i morse. Bara grät och sambon var tvungen att gå till jobbet ändå för det var kris för att hans chef inte jobbar denna veckan så är dom typ underbemannade. Tycker iofs det är hans chefs problem och inte vårt, men så är det på såna där små företag. Suck. Tur att jag har min svärmor iaf! 
    Skönt att du får komma iväg själv! Hoppas du får bukt med det nu....
  • Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2011-03-22 15:22:59 följande:
    Appropå något heeelt annat...

Någon här som funderar att gå på mässan här i Gbg den 15-17 april? Baby/barn mässa är det 
    är sugen!!

Moma: Åhhh sånt är så tråkigt när proverna inte visar nått & det är det enda de typ går på Obestämd

Ang smakisar tänker jag vänta tills hon är intresserad & kan sitta nått så när...5-6 månader kanske...ingen brådska här inte

Ang dop så ska vi juh slå samman dagen D & dopet...blir förmodligen i maj så ja det blir i kyrkan Vi är inte heller troende, men tycker det är en fin tradition.
    Faddrar är två killar i vår släkt som vi tycker passar henne utmärkt

Vi kommer ha fika efteråt för släkten, på kvällen blir det mer bröllopsfest för vännerna.

så här planeras det för fullt, hur vi ele jag ska kunna hålla detta hemligt är en fråga!!!! 
  • Trollungarnasmamma
    Jenni78 skrev 2011-03-22 20:39:54 följande:
    Vår stackars katt blev tydligen skadad så jag fick åka till veterinären. Kom hem med drogad, rakad och tratt på huvudet. Rädd är han fortfarande. Det är tydligen en galen kärring som vägrar kastrera enligt grannen. Blir nog anmälan. Medicinering i nio dagar framåt. Usch och blä. Jättekul att konka bebis och katt själv till veterinären för övrigt... Var så arg och skärrad.
    Nämen fy stackare...
  • Trollungarnasmamma

Älskar nova: Jag fick utbetalt för lite dagar:-/ får troligtvis resten nästa vecka sa hon. Tråkigt när det krabbar.

• Trollungarnasmamma
    Haligh skrev 2011-03-27 20:03:18 följande:
    Idag hände något som varit min stora skräck, att ramla eller tappa min bebis. Det stod en stor låda på golvet som jag inte såg för jag höll henne i min famn, föll helt handlöst i golvet. Men vilka instinkter man har, lyckades på nåt sätt sätta armbågarna först och hålla lillan mot kroppen. Jag blev rädd och hon blev rädd, men det gick ändå bra! Men fy mitt hjärta slår fortfarande snabbt. Tänk om hon hade slagit huvudet i golvet!
    Oj fy vad hemskt Men tur att det gick bra för er båda!!
    Ja det är skräcken, jag höll lillan i min famn & satt på huk när hennes storebror puttade till mej så jag flög framåt men det slutade oxå väl, men åhhhh vad rädd man blir.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här är Nemi fortf förkyld, lös i magen med de sista dagarna...ingen feber...stackarn...på dagarna vill hon helst vara i famnen ele sova.

Vi var på BVC i torsdags hon vägde 6030 & var 64 lång. Smal & lång tjej
    Hon sa även att förkylningarna är långdragna nu, men ändåObestämd 2 veckor nu...

Vi har juh en 4 åring här hemma oxå som just nu går oss på nerverna, hon är så sur, arg, lessen, vill bestämma allt, lyssnar inte & provocerar sin lillebror massor.
    Är det en reaktion på lillasyster ele hör det åldern till ele nått annat som är fel??
    Hon kan vara så go, snäll & glad stundtals, men det vänder snabbt tyvärr.... är så tråkigt det ger så mycket dålig energi
  • Trollungarnasmamma

Mysiga bilder

Idag kaskad kräktes Nemi upp all mat som hon precis ätit, hoppas det berodde på förkylningen....

Hon vaknade nu precis så hoppas hon vill äta igen & att hon får behålla det!

• Trollungarnasmamma

Hej alla mammor!!!

Var ett tag sen och jag måste nog säga att tiden räcker inte till till fl tyvärr Tråkigt när vi följts åt så länge, men jag skriver lite i min blogg så läs gärna och kommentera lite så kan vil prata lite där  http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b126089.html

Läste bara sista sidan nu om lite smakisar
    Nemi har ätit lite gröt på kvällarna i en vecka nu, mycket uppskattat vill jag lova!!! Ätit mer än vad man ska ge i början, men hon ville ha så gärna! Idag ska hon få prova på potatis Jag gett alla mina barn samma smakis i en vecka sen bytt för att vara säker på allergi osv.

Annars växer de alla på så det knakar! Nemi mest, sitter nästan själv ibland, men vända på sej gör hon inte, fy tråkigt att ligga ner!! Pratar & tjoar, dreglar & tuggar

4:e juni är det dax för dop & bröllop Mycket att stå i nu & hemligt är det, förstår inte riktigt hur jag lyckats med att inte försäga mej

Nemi är nu 5 månader, jisses, vart har tiden tagit vägen!!??

Kram på er alla & hoppas ni mår bra & att vi hörs!!

• Trollungarnasmamma

Hej alla

Hur är det med er? Här rullar det på & alla mina 3 växer & utvecklas så fort!

Allt funkar fint förutom kvälls läggningarna BVC tror att det beror på att hon sover alla andra pass i vagnen...men jag kan tycka att hon borde vant sej vid att ligga i sängen just på kvällarna...jobbigt är det iaf, tar ca 1 timme att lägga henne....men när hon väl somnat så sover hon hela natten förutom lite napp bökning då & då.

7 månaders kontrollen var i onsdags & hon vägde 7900 nånting & 69,5 lång.

Ser att endel redan kryper & går med stödFörvånad  kul, Nemi sitter själv & krälar lite ibland...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)