Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2011-04-01 21:33:56 följande:
    Köpte en sådan idag i strl 74 ^^ 99 spänn!
    99 spänn är ju överkomligt :)

Jättefin är han!
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Var på gekås idag förresten, bara Antongrejer blev det.. Dom hade Lundmyr bodys (pikémodell med ett L på) och heldress för typ 70 kr/st så jag passade på att köpa i både 70 och 80:). Hade sån body hemma redan som jag köpt för 200 kr så det är ju väldigt bra pris dom har

Anton 101201
  • Mama Jessie
    Haligh skrev 2011-04-04 10:10:31 följande:
    Min hy har blivit så himla dålig sen jag fick barn! Ser ut som en tonåring i fejan Och håret rasar i en sån takt att man undrar om nåt är kvar snart...
    Jag har också haft jättedålig hy sen förlossningen, bara ploppade upp finnar hela första månaden. Nu har det lugnat sig lite men syns fortfarande spår efter dom typ. Hår har jag börjat tappa massa nu senaste månaden, dessa hormoner alltså..
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Anton älskar sina smakisar:). Han har fått potatis-palsternacka sen i fredags och igår kväll fick han även lite sempers banangröt, han hade nog kunnat äta mycket mer än vad han fick men man vågar ju inte ge för mycket.
    Idag gjorde jag "misstaget" att ge honom katrinplommonpure, det gick hem vill jag lova, han gallskrek när det var slut men då fick han nöja sig med lite potatis-palsternacka vilket inte var alls lika gott men slank ner lätt ändåFlört

Tror han är lika förtjust i mat som sin mamma :)

Annars har den dagen bestått av gnäll och matning känns det som och en ny förkylning har kommit och hälsat på..

Anton 101201
  • Mama Jessie

2barnsmamma: men om ni kör på utan skydd så får man ju räkna med att det kan bli barn, vad gör du då? Du kan ju inte skaffa hur många ungar som helst:) Du ville väl dessutom vänta några år innan nästa?

• Mama Jessie

Moma: Har du kört den dieten innan? Verkar ju toppen:). Tänkte börja ta tag i min kropp nästa vecka:)

• Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-08 19:12:23 följande:
    Hur många som hälst ?
    Tror du jag skaffar barn för barnbidrag ?
    Låter som du menade det.
    Nej jag skaffar inte barn för barnbidrag herregud.
    Jag skaffar barn för jag vet jag klarar av att ta hand om dem alla.
    Planeringen var att vänta men varken jag eller sambon vill göra abort.
    Så om jag nu är gravid behåller jag naturligtviss och är glad.

Varför vi kör utan jo flr jag inte kan ha min kropp säger från min mamma har samma problem men nu blev hon inte gravid lätt utan hade alla 3 barnen 7 år mellan.
    Jag undrar också var barnbidrag kommer in i bilden, tror inte det finns nån som skaffar barn för pengarnas skull direkt Tungan ute
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    Karttikeya skrev 2011-04-08 20:40:04 följande:
    Jag ger honom ungefär 1och en fjärdedels portion, för en portion räcker inte! Antingen är min grabb stor i maten eller så är portionerna "för små". Tungan ute Så alltså 1,25 dl vatten och nästan 6 msk gröt. På ett ungefär.
    Är det det enda han äter innan natten? Eller får han ersättning också?

Tim är väl en rätt stor kille, klart han vill ha mer mat än dom där pluttportionernaFlört
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    Karttikeya skrev 2011-04-08 21:48:16 följande:
    Just nu har vi testat med bara gröt, första kvällen. Får se om han står sig. Han vill bara ha typ 30 ml utöver den där portionen ändå, ska nog utöka till 1,5 portion så funkar det fint! Skrattande
    Då hoppas vi han står sig hela natten nu då :)
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-04-08 22:41:49 följande:
    Ni som ger hela portioner gröt, började ni med det direkt eller gav ni smakisar först? Hur länge gav ni smakis isf? Jag har gett Elliot gröt i 2-3 dagar tror jag och get lite varje gång och ökat efter hand.
    Ni som kan dethär med smakisar, hur går man tillväga? När/var/hur/mängd?
    Jag har gett Anton smakisar med gröt några kvällar  nu, men ska prova hel portion imorn och så får han väl ersättning efter det. Märker jag att han vill ha mer gröt gör jag nog en större portion dagen efter så får vi se när han blir nöjd:). Vissa kvällar kan han verkligen hinka i sig mat så det känns som att han behöver nåt "matigare"
    Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)