December Bebis 2010 :)
Var har du hört att spädisar inte kan ha ont i halsen? Charlie hade en halsinfektion när han var sex mån och läkaren sa att jag skulle ge Alvedon mot halsontet.
Men jag antar att ni redan provat med Alvedon.
alvedon har hon fått. väntar på att vårdcentralen ska öppna så jag kan boka tid till lillan. tack för all hjälp :)
Fick utskrivet bricanyl då hon fick värdens hosta idag men annars inget annat de gissade på virusinfektion. Såklart var hon lugn på vårdcentralen men gnäller återigen fast idag har hon sovit 3 långa timmar på em. Det kanske börjar ljusna? Kan vara en utv.fas och virus som spökar. Konstigt för förra veckan var hon inte sjuk utan endast gnällig o orolig och sov inget alls och nu är hon både det och förkyld. Tack för allt stöd! Även mamma mår bättre nu :)
Bricanyl hjälper lite men inte tillräckligt stackarn hemsk hosta. Igår sov hon lite bättre men ändå orolig och tar tiiid o söva varje gång. Får se hur det utvecklar sig vill bara att hon ska bli frisk. Blev informerad att de kan få hjärtklappning av bricanyl o bli pigga så jag ger aldrig för sent på kvällen utan blir en 2 ggr per dag då hostan är som värst. Det är fruktansvärt när ens barn är sjuka. Mitt första barn och inga erfarenheter man blir jämt rädd :( Men nu hoppas vi att det blir bättre snart!!
quinny zapp eller quinny zapp xtra ska vi köpa till lillan då vi ska iväg i sommar =) Liten nätt och vändbar. Dessutom fullt liggläge =)
Grattis Majorima och Emelle :) Önskar er lycka livet ut!
Här har vi också fått 2 tänder inom loppet av 2 veckor och BCG spruta på 5 månaders dagen men ingen reaktion än så länge :) nästa vecka blir det 2 nya sprutor :S
Hoppas alla mammor njöt av mors dag med sina små älsklingar igår!
Min tös började sitta själv då hon var 5 månader. Tidig med andra ord :)
Hennes matschema ser ut såhär (ungefär):
06 -200ml ersättning
11 -Gröt 1 dl +vatten
14- Ersättning 150-200ml
17 -en liten burk hemmalagad mat +fruktpure +vatten
19 -150-200ml gonattvälling
Måste bjuda på en bild michelingubbe! :)