Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Jag får påminna min man om blöjbyten ibland, annars sköter han de små perfekt

• Mysmamma70
    Momalicious skrev 2011-09-08 21:29:30 följande:
    Min mage är heeelt förstörd av antibiotikan och dessutom har jag nu en miljard (eller en gigantisk) hemorrojd. Gråter när jag går på toa, vilket tyvärr är hela tiden :(

kram Hjärta
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2011-09-08 21:33:32 följande:
    Så söt
    Lite skillnad från min som väger 7165 o 67.8cm vid 8mån! =)

Våra små följs åt... 7110 och 69 cm vid 8 mån
  • Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2011-09-08 21:51:34 följande:
    Japp, våra pyttisar! =)
    Vet dom varför din plutt ligger så lågt?

Hon vägde ju 3885 när hon föddes i 39+1 så då var hon stor

Hon ökade enligt kurvan tills hon blev två månader då hon fick RS-virus. Det var första dalandet.

Sen dalade hon igen när vi övergick från amning till mat, vid 5 månader. Då togs ämnesomsättnings- och allergiprover som inte visade någonting.

Men sen från 6 månader till 8 månader har hon följt sin kurva och ökat normalt.       

Hon har en bra aptit och äter normala portioner av allt, sover bra och utvecklas normalt så det finns ingen anledning till oro   
  • Mysmamma70

Oj så smal han är, jag tycker nog att Cornelia ser lite rundare ut fast de väger ungefär lika

• Mysmamma70

Så här ser Cornelia ut med sina 7,1 kg och 69 cm, inte sååå smal, men benen är tunna
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2011-09-09 23:14:37 följande:
    Här både äts det för lite & sovs för lite! På dagarna sover hon bra ute, men nätterna är inget vidare även om det börjar bli bättre, igår sov hon från 20 till 21.30, sen var hon helt igentäppt så det fick sugas lite & nya näsdroppar, sen somnade hon om tätt tätt intill mej & sov till 04 ca, åt lite välling & somnade om till 07, så det var en bra natt om man jämför med tidigare, men sonen vaknar mellan 06-07 numera så det är inte heller så kul!

Nemi sover ofta bort sina mellanmål Obestämd hon äter gröt ele välling och macka till frukost sen sover hon hela fm så då är nästa mål lunch, 2/3 burkmat ele vår mat + frukt. Sen somnar hon igen mellan 14-15 & vaknar vid 16-17, då känns det försent att ge mellanmål eftersom vi äter vid 17-18 & sen välling 19-20. 4 mål känns för lite, fast iofs tar hon ofta igen lite på natten med en extra välling men ändå. Får kanske se efter förkylningen om hon sover lika mycket.

BVC med sonen idag, 14,8kg & 93 lång 2,5 år! Klarade testet utmärkt!

Här sovs det så lite så det är inga problem med mellis

Jag ger faktiskt mellis om hon vaknar vid 16 även iom vi äter 17-18, men då blir det något litet.

På kvällen är hon rejält hungrig. Äter middag med oss då, sen en full flaska välling vid 19+20

Men då står hon sig till frukost kl 7.      
  • Mysmamma70
    thegoddess skrev 2011-09-10 07:25:11 följande:
    Nu tycker BVC att vi ska sluta med ersättningen eftersom hon blir bättre i magen av vanlig mat. Problemet är att hon äter så dåligt så vi måste backa upp med ca150 ml efter maten. Hon vill ha den och jag tror hon tycker det är mysigt att somna efter den. Tajmingen här blir fel jämt då hon inte vill äta vanlig mat när hon är trött. Himla jox detta med mat tycker jag.

Kan ni inte lägga in mattiderna när hon är pigg och glad istället då?
  • Mysmamma70
    thegoddess skrev 2011-09-10 08:24:42 följande:
    Då är hon oftast inte hungrig. Försökt det med. Hon vaknar 6 och vägrar gröt. Ger välling och sen somnar hon runt 8. När hon vaknar vägrar hon åter igen gröt. Ger smörgås och frukt puré. Äter bara ca en halv macka. Så får ge ers efter och så håller det på. Ger jag mindre välling på morgonen så slutar det med att hon äter små mål mest hela dagen.
    Men vi ska prova lägga om allt när hon fasat klart och trappa ner med ersättningen. Har försökt men hon vill inte somna så bra utan den.

Ja, de är ju olika allihopa, man får prova sig fram

Ett tag kunde vi inte ge Cornelia några mellisar för då vägrade hon äta mat, då skulle det vara 4-5 timmar mellan målen. Men nu äter hon mellisar igen och även maten med god aptit.   
  • Mysmamma70

Suzzy - ja, smal är hon... fast runda goa kinder

Svar på tråden December Bebis 2010 :)