Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

December Bebis 2010 :)

toksnippa skrev 2011-05-06 12:14:08 följande:
    redan quizzat med "dåligt" resultat!

Härligt med helg! Inget bvc idag då sköterskan var sjuk, så sprutan blir nästa vecka - illa då Milon reagerade så starkt på förra så då blir det samma igen antar jag.. mitt i veckan med massa grejer inbokade, typiskt!
    Vad synd att hon var sjuk. Vanja hade feber igår på dagen. Förra gången var den på natten. Hoppas det går bra i alla fall!
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Vart har ni flyttat då LillSnurr? Inom stan eller?

Här ska också flyttas. Packa och bära är inget jag ser fram emot. Städningen tänkte vi RUT skulle få göra. :) Men att flytta hem ska bli skoj. Får se när vi får tag på lägenhet. Har stått i kö ganska länge på hyresrätt så det borde gå. Har hittat ett drömobjekt, men det är det fler som har också ser jag på antal ansökningar. 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LillSnurr82 skrev 2011-05-06 17:46:19 följande:
    Vi flyttar från innestan (linköping) till malmslätt , ett samhälle strax utanför stan(där jag är född och uppvuxen) . Flyttar till billigare fast fortfarande en 3:a men på markplan fast lägenheten har en under och en övervåning. Bodde som sagt i stan förut på 2:a våningen utan hiss..ganska jobbigt med barn och hund.. så detta blir toppen Skrattande

Nej usch städningen är INTE alls kul. Vi har den gamla lägenheten kvar tills sista juli. Men vi slipper dubbla hyror för lägenheten vi flytta till är min syster och man hyresvärdar på (dom äger några hyreshus nämligen), så får bo här gratis tills vi blivit av med den gamla ...snälla va?? Så städningen i den gamla behöver vi inte stressa med. Bara att jag ville flytta till den nya innan min karl flyttar till Göteborg (23 maj) och sommarjobbar som brandman igen (2:a sommaren)..
    Åh, vad härligt att flytta ut på "landet"! Det längtar jag också till. Fast lägenheten vi suktar efter just nu ligger mitt i stan, men är en gammal brandstation - väldigt charmigt. Den där bondgården blir det när jag blivit klar med studierna och får fetinglöningen! Jag är en riktig bondromatnitker.

Ja, vi har en halvtrapp och med barnvagn blir det skumpigt för barn och ond rygg för mamma. 

Men du, vad tråkigt att bli ensam över sommaren. Jag skulle bli jätteledsen om min karl bodde borta en vecka!

Ikväll slutade festligheterna tidigt. Tur att gästerna var barnfamilj även den och redo för sängen vid typ åtta... 
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LillSnurr82 skrev 2011-05-06 21:36:38 följande:
    Jo detta med att karln flyttar är ju inte det roligaste direkt. Men jag tror jag tog det värre förra sommaren då man var gravid , jobba och var tvungen att sköta hund, katt och 2 hästar själv..det var tungt.. I år känns allt mycket lättare, eller i alla fall JAG är lättare :)
    Han måste ju jobba och få erfarenhet för att få fast jobb som brandman , är ju det han vill jobba med och precis utbildat sig till, det vill jag ju inte hindra han från.. Kommer nog spendera mycket tid i sommarstugan i år hos min mor o far så får jag hjälp av dem, och så får jag och Agnes så klart åka och hälsa på i göteborg. Skrattande

Vill också sen när vi båda har jobb ha ett hus nära djur o natur, gärna med eget stall Glad Men vi vill inte ha nåt renoveringsobjekt så lär nog få vänta tills vi blir miljonärer tills det händer = aldrig
    Ja, då förstår jag att han tar jobbet. Vi har också flyttat pga jobb. Först till Oslo, sen till Gävle och nu tillbaka till Västerås. Nu hoppas vi iaf kunna stanna inom länet ett bra tag framöver.

Skönt att få lite sällskap av din mor och far då och få avlastning. Förstår att det måste ha varit tungt! Pjuh!

Ja, tyvärr känns det som att enda möjligheten att kunna köpa en gård med några hektar är om man vinner på spel. Min plan är att ha lantbruk som extrainkomst när man börjar bli äldre (än vad jag är nu   Skrattande).
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-06 21:48:53 följande:
    Då får jag vara glad som bor på landet mitt i igenstans bland kossor grisar och massa hästar.
    Möjlighet till egen häst med om man bara hade någon
    Men detta har vi pratat om så vi får se.
    Just nu bor vi i radhus så vi ska kanske vänta men det finns många möjligheter likom
    Barnen trivs som har land och natur och en mamma och pappa som kan känna sig trygga när dom är ute och leker överallt
    Ha, ha... Ja, tyvärr vill inte min man bo mitt i ingenstans. Även om jag kan tänka mig det. Han får lappsjuka! Och gård nära civilisation = dyrt. Aber det där.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Oj, vad man hinner med saker när man är småbarnförälder! ;) I alla fall när lillfis inte vill sova längre och mamma o pappa får gå upp vid 7 men somnar såklart på 5 min när vi väl gått upp och vi får ta tag i gårdagens mastodontdisk, vika tvätt, sortera sopor... 

Ja, vi får väl mötas på mitten. Inte landet och inte stan. I en håla. Ha, ha! Mysigt med djur är det i alla fall. Djur och barn ska det vara på landet. Då blir det livat!

Strax till stugan. Mys! Ha en skön helg! {#emotions_dlg.flower}

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Här stundas bröllop hör jag. Roligt!
    Vi firar 1-årig bröllopsdag på söndag! Också fyller vi båda år på den dagen också.  Solig Vi smög iväg och gjorde det i smyg. Jag är inte så mycket för traditioner och högtidligheter och sånt trams. He, he...

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Bajs också! Eller inte. Vanja har inte bajsat ordentligt på en vecka. Har trugat i henne lite messmör nu efter BVC-tantens rekommendationer. Katrinplommon är tydligen vidrigt, så det går inte ner ett kryddmått ens. Går över till hemmagjord gröt igen. Den där köpegröten verkar ju bli som cement i hennes små tarmar. Hon verkar må bra i alla fall. Just nu äter hon på mjukisråttans svans. Hjärta

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    toksnippa skrev 2011-05-11 10:50:04 följande:
    Något som får fart på tarmarna är lite rapsolja, brukar göra susen! Messmör funkar ju också, men tar oftast längre tid innan det börjar göra nytta. Lactulos på apoteket har vi hemma med, utifall att. Mileon har ju lite problemmage o haft tjorvigt med bajset. Numer bajsar han varje dag men anar att de blir väl tjorv igen ju mer mat han kommer äta framöver.
    Tack för tipset! Det tipsade inte BVC-tanten om. Hon tyckte vi skulle prova med "naturliga" grejer som fruktpuréer och liknande först innan lactulos. Så här går man och väntar på sprak i brallan... Glad
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Hann precis få i henne en tesked rapsolja så brakade det loss. Så nu blir det väl bajskalas här framöver. Glad Det blir rätt mycket i tarmen efter en vecka. Förvånad

Vanja 3 december 2010
Svar på tråden December Bebis 2010 :)