• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ludicrous

Moma- jag vet många som får fruktansvärd huvudvärk av järnbrist! Tar du järntillskott?

Jo visst hade jag fått en rejäl infektionoch rosfeber, dock hade inte febern hunnit bryta ut som tur var:) ONT gör det som in i hela helvete och jag föder hellre allas barn här, än har denna smärta.. Fick antibiotika och hoppas på att det inte går över till blodförgiftning!!

Har varit utan internet, Så handikappad man känner sig! Fick något nytt att oroa sig för igår ! Har ju varit orolig att sambon ska sitta fast i snön flera mil härifrån och inte komma in, men igår försvann teckningen hos 3 och då får jag inte ens tag på honom! O min back-up har också 3 så faaaan om det skulle vara nere när det e dags!

Idag är det dags för MVC besök :)

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-12-03 07:21:08 följande:
    Moma- jag vet många som får fruktansvärd huvudvärk av järnbrist! Tar du järntillskott?

Jo visst hade jag fått en rejäl infektionoch rosfeber, dock hade inte febern hunnit bryta ut som tur var:) ONT gör det som in i hela helvete och jag föder hellre allas barn här, än har denna smärta.. Fick antibiotika och hoppas på att det inte går över till blodförgiftning!!

Har varit utan internet, Så handikappad man känner sig! Fick något nytt att oroa sig för igår ! Har ju varit orolig att sambon ska sitta fast i snön flera mil härifrån och inte komma in, men igår försvann teckningen hos 3 och då får jag inte ens tag på honom! O min back-up har också 3 så faaaan om det skulle vara nere när det e dags!

Idag är det dags för MVC besök :)
    Nä det gör jag inte, men jag hade så bra järnvärde senast att hon sa att det inte kommer sjunka nåt nu liksom. Hade typ 140 eller nåt. :) 
    Men ska till BM idag och göra gallprov så ska be henne ta blodtrycket iaf och se hur det ser ut. När jag ändå är där liksom

Oh shit, jag har med 3! Inte ens tänkt på att det kan ligga nere den dagen det är dags :o Men förhoppningsvis gör det inte det, har aldrig varit med om att det inte funkat på dom sju åren jag haft 3 hehe. I annat fall har jag ju mängder med grannar som säkerligen lånar ut en telefon till mig
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • MFJG

Jag bär också på GBS. 2 timmar innan bebis kommer och helst 4. Var sjätte timme. Om man inte hinner få ska barnet få en injektion med antibiotika när den är ute. GBS är en lurig bakterie, har man inga symtom av den så behandlas den inte under graviditeten. Jag har fått 4 omgångar antibiotika denna graviditeten. Sist bet det inte så nu får jag inget förens bebis föds.

Det viktigaste är ju att man vet om GBSen och får antibiotika. Det är värre om man är ovetandes och inte behandlas. 

• MrsHelgesson

Kl. 11.00 idag blir det besök hos barnmorskan. Varken hon eller jag trodde att jag skulle gå såhär länge men så har det blivit. Jag har haft molande värk i magen sen igår kväll och på morgonen trodde jag att vattnet började sippra, men det var bara en jäkla massa slem som hade runnit ur mig. Det var nog slemproppen.. IGEN! Jag ska be om en hinnsvepning idag för nu ska bebisen ut. Har sovit dåligt två nätter i rad nu och det gör ont att vara öppen utan att något mer händer.

• MFJG
    MrsHelgesson skrev 2010-12-03 07:47:52 följande:
    Kl. 11.00 idag blir det besök hos barnmorskan. Varken hon eller jag trodde att jag skulle gå såhär länge men så har det blivit. Jag har haft molande värk i magen sen igår kväll och på morgonen trodde jag att vattnet började sippra, men det var bara en jäkla massa slem som hade runnit ur mig. Det var nog slemproppen.. IGEN! Jag ska be om en hinnsvepning idag för nu ska bebisen ut. Har sovit dåligt två nätter i rad nu och det gör ont att vara öppen utan att något mer händer.
    Hoppas ni kommer fram till något idag. Trodde du skulle få för länge sen! LYCKA TILL!
  • Mysmamma70
    MrsHelgesson skrev 2010-12-03 07:47:52 följande:
    Ja, det är ju skumt att slemproppen lossnat igen när du var öppen 4 cm Foten i munnen

Lycka till idag!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • MrsHelgesson

Slemproppen återbildas ju hela tiden så därför har den gått flera gånger. Jag vill ju att det ska komma igång nu när jag har gått öppen så länge, över två veckor är det nu. Så trött på dessa falska alarm, det får allt hända på riktigt nu. Jag längtar verkligen efter att ligga där i förlossningsrummet med hemska värkar, att föda barn är helt underbart. Klart att det gör förbannat ont men när bebisen är ute har man glömt hur ont det gjorde, smärtan är värd allting.

• Mysmamma70
    MrsHelgesson skrev 2010-12-03 08:24:21 följande:
    Slemproppen återbildas ju hela tiden så därför har den gått flera gånger. Jag vill ju att det ska komma igång nu när jag har gått öppen så länge, över två veckor är det nu. Så trött på dessa falska alarm, det får allt hända på riktigt nu. Jag längtar verkligen efter att ligga där i förlossningsrummet med hemska värkar, att föda barn är helt underbart. Klart att det gör förbannat ont men när bebisen är ute har man glömt hur ont det gjorde, smärtan är värd allting.
    Ja, du har verkligen haft det tufft, stackare...

Jag har hört att det är sällan att slemproppen återbildas efter v 37, men det finns ju alltid undantag!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Momalicious

Jaha, så kommer man till barnmorskanoch tro fan där sitter en lapp "fredagen den 3/12 har vi stängt". VAFAN! Bra irriterad!

• ÄlskarMina
    Momalicious skrev 2010-12-03 09:00:20 följande:
    Jaha, så kommer man till barnmorskanoch tro fan där sitter en lapp "fredagen den 3/12 har vi stängt". VAFAN! Bra irriterad!
    Nämen! Hade du en bokad tid alltså?? Vad mysko..och irriterande!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
Svar på tråden December Bebis 2010 :)