• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya
    Emynem skrev 2010-12-03 12:43:58 följande:
    Jo men min första kom bara två veckor för tidigt... Men hoppas iaf att den här lille vill komma ut någon dag nästa vecka..
    Dock HELST idag!!! Haha
    Ja ack, tänk om man finge bestämma det där själv. Då vill jag att min förlossning startar någon kvart efter tolvslaget ungefär. = efter nyår och knappast något folk ute på vägarna.. Sen får man ju sällskap av fyrverkerier längs vägen också. Höhö.
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-12-03 12:47:04 följande:
    Ja ack, tänk om man finge bestämma det där själv. Då vill jag att min förlossning startar någon kvart efter tolvslaget ungefär. = efter nyår och knappast något folk ute på vägarna.. Sen får man ju sällskap av fyrverkerier längs vägen också. Höhö.
    Haha, precis sådär sa jag till min sambo också. Är gladeligen gravid tills efter nyår om jag bara får slippa allt det onda. 
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-03 12:58:13 följande:
    Haha, precis sådär sa jag till min sambo också. Är gladeligen gravid tills efter nyår om jag bara får slippa allt det onda. 
    Men det är ju faktiskt "bara" mindre än en månad kvar till efter nyår.. Har vi klarat det så här långt.. Ska jag säga som just skrek av smärta när jag reste mig, det kändes ärligt talat som om mitt bäcken hade slitits av och dragit ljumsken med sig! Men det gick över så jag antar att jag är intakt ännu.. Cool

Det jag längtar till nu är att kunna ha min ring igen, haha. Utöver att faktiskt få vara med om det mest fantastiska med livet: få barn. Hjärta
  • Momalicious

Jag måste berätta om min dag hittills, för det är så dumt så att det blir roligt!

Först skulle jag till barnmorskan på fastande mage för att ta prov. Jaha. Då är det stängt när jag kommer dit.
    Men jag ska ändå göra lite annat så det är okej.
    Jag åker och handlar. I affären kommer en från kassan och hjälper mig bära korgen då "det ser alldeles för tungt ut för dig" hahaha. Jaha. Hon tog även 6-packet med julmust jag bar. Hon sa skämtsamt "jag har inte lust att torka upp fostervatten idag, det är trots allt fredag". HAHA. Trodde jag skulle skratta ihjäl mig.

Nåväl. Sen åker jag till min mamma. Skulle kolla till min katt och skriva av ett recept. Myser med katten i en timme och sen åker jag. UTAN att skriva av receptet. Suck.
    Tar stora vägen hem, lite längre men bättre väglag. När jag har två tredjedelar kvar hem så börjar det skaka som fan i ratten. Eftersom vi bytt däck för några dagar sen så blir jag nervös att ett däck inte sitter på ordentligt så ut och kolla däcken. Som sitter som berget. Jaha. Får köra i 45 på 90-vägen till närmsta bensinmack där jag frågar en mekaniker vad han tror. Han testkör bilen och kollar däcken och säger "jadu, jag har ingen aning". Tryggt!
    Jag kommer iaf hem men jag kör i 45 hela vägen på 90-vägen och med påslagna varningsblinkers. Ändå tutar en snubbe efter att han har legat efter mig jättelänge. Hade god lust att köra ikapp honom och tala om vad varningsblinkersen betyder

Nu är jag iaf hemma, och det är skönt.
    Min sambo tror att det kanske sitter en iskaka bakom en fälg eller så men det får han kolla när han kommer hem. Känner mig inte riktigt smidig nog att kolla själv  

• Momalicious

Just det, jag håller på att förgås också. Bebis ligger och trycker på mitt bäcken så jag tror jag ska börja gråta. Blir bara värre och värre för varje dag. Jag går gärna tiden ut, och över för den delen, BARA JAG SLIPPER HA ONT. Eller iaf såhär ont för det känns verkligen som att det ska gå sönder. AJ AJ AJ.

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-12-03 13:04:10 följande:
    Men det är ju faktiskt "bara" mindre än en månad kvar till efter nyår.. Har vi klarat det så här långt.. Ska jag säga som just skrek av smärta när jag reste mig, det kändes ärligt talat som om mitt bäcken hade slitits av och dragit ljumsken med sig! Men det gick över så jag antar att jag är intakt ännu.. Cool

Det jag längtar till nu är att kunna ha min ring igen, haha. Utöver att faktiskt få vara med om det mest fantastiska med livet: få barn. Hjärta
    Ja men eller hur. Det gör jag med rätt ofta, typ varje gång jag vänder mig åt vänster i sängen. Tur att sambon sover djupt. 
    Jaa jag har inte haft på mig min förlovningsring sen i i början av sommaren så det ska bli trevligt. In fact så ska ALLT bli trevligt. Typ att inte ha ont nånstans hela tiden. Börjar ana hur det är att vara 80 bast nu. 
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-03 13:08:44 följande:
    Ja men eller hur. Det gör jag med rätt ofta, typ varje gång jag vänder mig åt vänster i sängen. Tur att sambon sover djupt. 
    Jaa jag har inte haft på mig min förlovningsring sen i i början av sommaren så det ska bli trevligt. In fact så ska ALLT bli trevligt. Typ att inte ha ont nånstans hela tiden. Börjar ana hur det är att vara 80 bast nu. 
    Min sambo sover INTE djupt så jag nöjer mig med att stöna lite sådär i hemlighet. Tungan ute

Vore ju trevligt om man kunde få hemtjänst som gravid.. Städa min lägenhet pls! Cool
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-12-03 13:12:56 följande:
    Min sambo sover INTE djupt så jag nöjer mig med att stöna lite sådär i hemlighet. Tungan ute

Vore ju trevligt om man kunde få hemtjänst som gravid.. Städa min lägenhet pls! Cool
    Jag städade häromdagen. Orkade mer än jag gjort på typ hela graviditeten, dock kunde jag inte gå dagen efter men ändå! Idag behöver det dock städas igen. Jäkla kattungar som typ producerar damm.

ALLTSÅ NU GÅR MITT BÄCKEN SÖNDER, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ! Gråter
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-12-03 12:22:36 följande:
    Fast att röka ger inte bara mindre barn, det kan ge påverkan på hur mycket annat som helst. Vi vet ju hur farligt det är för OSS och då kan man ju tänka sig hur det är för ett litet barn.. Godis, tja, lite döda löss? Gör det något? Snabbmat, vem äter det hela tiden?

Och på fass om just Otrivin Menthol står det såhär: "I beaktande av dess möjliga systemiska kärlsammandragande effekt, skall Otrivin Menthol som en försiktighetsåtgärd inte användas under graviditet." Vågar man chansa eller inte, det är ju upp till dig själv Glad
    Visste faktist inte om detta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sasty

helt ny och helt lost på denna sida..  förstår inte detta med forum och dyl.
    Men mejl är jag hajj på :)
    men ändå nyfiken..

Jag ska som ni andra också ha en bebis detta december...  om han inte vill stanna längre :)

Finns det nå goa människor ifrån malmö kanske?
    andra är självklart välkomna att höra av sig.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)