• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • delifi2

Är verkligen inte trött, vill helst gå å sova men hur ska jag göra det när jag inte är trött....
    blev ingen färdknäpp ikväll, var inte ett dugg sugen på det DÅ...men nu knaske hahaha
    Kanske ska väcka mannen lite försiktigt, för varje gång jag väcker honom så tror han att vi ska åka in

• Stefanie

Kände ett sånt tryck neråt att jag inte kunde låta bli att känna efter med ett finger bara, läskigt när man känner huvudet så tydligt. Jag kände inte noga, ville inte peta för mycket, så jag vet inte hur tappen kändes och så men att huvudet är långt ner nu kändes väldigt tydligt...

Konstig känsla.

• delifi2
    Stefanie skrev 2010-12-04 01:18:16 följande:
    Kände ett sånt tryck neråt att jag inte kunde låta bli att känna efter med ett finger bara, läskigt när man känner huvudet så tydligt. Jag kände inte noga, ville inte peta för mycket, så jag vet inte hur tappen kändes och så men att huvudet är långt ner nu kändes väldigt tydligt...

Konstig känsla.

Å vad spännande att känna huvud
    Jag har aldrig känt huvud eftersom mina barn alltid legat långt upp, med William trodde jag att det var huvud jag kände när det startade men det var hinnorna jag kände förklarade de när jag kom in.

Har ingen anign om hur hon ligger nu faktisk, fick en typ fyrkantig mage förut när jag kände ilningar neråt och jag kände att det rann till, dock bara vanliga vita tråkiga flytningar....
  • Jaya

Kan inte sova, har vridit och vänt på mig i snart en timme. Är så trött men hittar ingen bra sovställning . Tror det är för att svärfar kommer på obestämd tid imon förmiddag, eller ja idag :-S. Och sambon snarkar som ett tröskverk .. Suck. Angående slempropp så har min släppt lite i omgångar, men har inte känt så mycket kraftigare sammandragningar för det. Jag som hade hoppats på en luciabebis, men men vi får se ..

• Madebyday

Varje morgon jag vaknar och inser att jag inte fått några värkar, blir jg besviken, lesdsen varför vill inte bebis komma ut? Är det något som är fel, mår den inte bra? Jag och sambon är livrädda för att barnet inte ska vara helt friskt Bebis har 2 nätter på sig att komma ut nu, innan jag blir igångsatt (förhoppningsvis) på måndag. Idag har vi bf + 13 Jag mår bra, man börjar bli smått deprimerad. Önskar ingen av er denna långa väntan - hellre lite för tidigt än så här mkt försent!

MadeByDay - gått över tiden och får en December bebis- www.threetobecome.blogspot.com
  • MFJG
    Madebyday skrev 2010-12-04 07:15:26 följande:
    Varje morgon jag vaknar och inser att jag inte fått några värkar, blir jg besviken, lesdsen varför vill inte bebis komma ut? Är det något som är fel, mår den inte bra? Jag och sambon är livrädda för att barnet inte ska vara helt friskt Bebis har 2 nätter på sig att komma ut nu, innan jag blir igångsatt (förhoppningsvis) på måndag. Idag har vi bf + 13 Jag mår bra, man börjar bli smått deprimerad. Önskar ingen av er denna långa väntan - hellre lite för tidigt än så här mkt försent!
    Bebis har kanske det SUPER bra därinne och stannar hellre i sin mysiga kula än kommer ut i stora världen. Förstår att längtan och väntan tar hårt.
  • Haligh

Så vansinnigt ont i händerna så det går inte att sova ordentligt, riktigt så där molande. Tur att det bara är några veckor kvar annars skulle jag bli knasig! Men har varit lyxigt förskonad från krämpor så nåt ska man väl få En vecka till jobbar jag nu, hinner inte kolla så nog här i träden men det verkar ju inte dykt upp flera bebisar iaf ångrar lite att jag inte gick en vecka tidigare, nu känns det rätt tungt...så mkt också att fixa klart innan och lämna över allt till vikarien, han får ju mina kurser mitt i och inför betyg och så måste han veta exakt vad alla mina 150 elever har presterat ..sista rycket innan Här kommer definitivt inga slemproppar eller annat som tyder på att det skulle va nåt på g...mkt sd men det har jag ju haft sen v 20 så ingen skillnad där...får nog en 11-bebis

• Momalicious

Skönt att jag inte är ensam om att slemproppen inte släppt. Vet ju att bebis inte behöver komma på BF me det är ju troligare att jag får typ sist som är både förstföderska och har ett av de senaste BF:en.

AnnaCL: brukar också tänka så om förlossningen. Att alla andra klarar det ju, så då borde jag med göra det. Men visst är det läskigt när man inte vet vad man har att vänta sig, men det kannor vara läskigt innan vet också tror jag. Duktig du är som jobbar så länge, helt otroligt!

Stefanie: jag har också känt huvud! Visst känns det konstigt, att man kan känna huvudet på sitt barn liksom. Galet. Så nära men så långt bort liksom.

Jaya: har inte heller sovit bra i natt. Knappt alls. Haft så sjukt ont i magen så mitt i dimman i natt trodde jag bebisen dött. Vet inte vad det var, hade bara förbannat ont hela natten typ. Nu mår jag illa och kan inte sova därför :p

Madebyday: usch, förstår verkligen att det är jobbigt. Jag har ju typ fyra veckor kvar till bf och tycker det är jobbigt då och då så förstår verkligen hur du måste känna :( trösta dig med att den kommer snart!

• Momalicious

Jag måste fråga, är det någon annan än jag som inte luktar lika fräscht där nere som innan graviditeten? Förr luktade jag kanske lite ofräscht morgonen efter sex men annars ingenting. Nu luktar jag äckligt typ jämt. Tänkte att det kanske bara blir så under graviditeten för det blev så nästan omedelbart efter plusset men nu funderar jag om det är "normalt" eller så. Inget kul att känna sig ofräsch.

• ludicrous

Hej tjejer. En väldigt privat grej o fråga om egentligen, men skitsamma.

Hade sex med sambon i morse, o efter för att skona sängen knölade jag in en liten handduk i trosorna, så slipper man fläckar när "juicen" rinner ut... Jag kände ju hur det rann men när jag kom ner på toa var handduken verkligen dyblöt! Kissade o det fortsatte rinna, har lite SD som känns, men inte mer, o det e ju som vanligt efter sex... Satte i ett trosskydd o känner att det rinner till lite då å då, har ju flytningar men ha.. Är rädd att typ vattnet gick eller nått! Hur lång tid tar det typ innan det borde vara blött i trosskyddet då?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)