• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2010-12-05 11:41:24 följande:
    Det är verkligen inte kul att vara gravid länge Känner mig så sjukt negativ hela tiden nu. Har ont och bara gnäller.. Kan inte göra något, orkar inget heller.. Vaknar varje gång jag rör mig minsta lilla i sängen för det gör så himla ont, kan inte gå, sitta, ligga eller stå, allt gör sååå ont, gråter varje kväll för det gör så ont trotts vetekudde.. Har två dagar kvar till BF, kommer gå under om han inte kommer ut snart.. 

Massor av sammandragningar/förvärkar hela dagen igår, i natt och idag. De kommer typ med 7-8 min i mellan men gör inte ont, lite obehagligt och ett j*vla tryck neråt bara..

Tur man kan gnälla av sig på internet lite så slipper min sambo få höra mig älta allt hela tiden.. 
    tänker på dig jo det är grymt nu.
    men 2 dagar gumman de e ju nära njut nu jag vet de e svårt men snart har inte DU ingen mage kvar
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös) Hejja Hejja
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland Hejja Hejja
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun Hejje Hejja
    8/12 2 barns mamma (26år) tredje barnet (05-08) Dk Hejja Hejja
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg Hejja Hejja
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping Hejja Hejja
  • ludicrous

JAG HATAR ATT SITTA ENSAM, HÖGGRAVID MED TRE UNGAR SOM BRÅKAR, STOPPAR HUVET I PÅSAR O SKRIKER O EN BRASJÄVEL SOM VÄGRAR BRINNA OCH JAG HAR SÖMNBRIST OCH JAG SKITER I DET HÄR NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2010-12-05 12:01:43 följande:
    JAG HATAR ATT SITTA ENSAM, HÖGGRAVID MED TRE UNGAR SOM BRÅKAR, STOPPAR HUVET I PÅSAR O SKRIKER O EN BRASJÄVEL SOM VÄGRAR BRINNA OCH JAG HAR SÖMNBRIST OCH JAG SKITER I DET HÄR NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gumman ''andas räkna till 10'' stäng dörren ta bort påsana först och släng in dem på rummet och säg att dom får komma ut när du sagt till.
    Lägg dig i sängen och bara andas och ta det lugnt.
    Hoppas du snart mår bättre.
    Skit i brasan gumman den får sätta på sen.
  • 3 barns mamma84

HAR ETT PROBLEM!!! HJÄLP MIG NU ATT BLI STARK
    SAMBON KOM PRECIS HEM OCH JAG FRÅGADE HONOM NÅH VAD SA DIN MAMMA OCH HAN SA ATT HAN HADE SAGT ATT DU BLIR STRESSAD OCH MÅR DÅLIGT OCH KAN INTE SOVA OCH ATT DU INTE VILL ATT HON FÖLJER MED.
    VAD TROR NI TROR NI HON LYSSNADE?????
    NEJ KAN JAG SÄGA HON SA TILL HONOM JAG SKA MED SÅ ÄR DET BARA.
    OCH SEN SA HON ATT HON INTE KOMMER ÄNNS ATT STÖRA OSS VAF FAN ÄR DET HON INTE FÖRSTÅR

• Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-12-05 10:53:36 följande:
    Jag får utskällningar mitt i natten av sambon ;D Här om natten var det  " SLUTA KLÄTTRA PÅ MIG!!!", ok, jag kanske var väldigt kramig.. ursäkta då.. :P
    Inatt vid 01 vaknade jag av ett yrvaket "nää du anna, det här går inte, jag kan inte sova på kanten av sängen!" Jag puttar tydligen ut honom, men va fan han tar ju alla kuddar, ska jag få nån kudde måste jag ju flytta närmre honom hela tiden!
    Sen vaknar jag ca 1 gång i timmen och den tiden däremellan jag sover knör jag som fan ;D
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-05 10:37:56 följande:
    Får hoppas på att de va slemmisen då kom lite till i går kväll, Men sen inget mer! Får se idag!
    Har bara haft lite molande mensvärk, o sen några ondare förvärkar!

Ne,inte ringer ja in för de,hihi! Det får vänta! Om de nu e slemmisen så kan de ju ändå dröja upp till 2 veckor innan man får se bebis
    Tyvärr måste jag säga att med Nova lossnade min slemmis över 2 v innan hon kom :( skitsegt!!
    Men för endel släpper den och det är igång. HOPPAS nu det och du MÅSTE höra av dig när du åker in =)
    det kan jag garantera
    linasmama skrev 2010-12-05 11:41:24 följande:
    Det är verkligen inte kul att vara gravid länge Känner mig så sjukt negativ hela tiden nu. Har ont och bara gnäller.. Kan inte göra något, orkar inget heller.. Vaknar varje gång jag rör mig minsta lilla i sängen för det gör så himla ont, kan inte gå, sitta, ligga eller stå, allt gör sååå ont, gråter varje kväll för det gör så ont trotts vetekudde.. Har två dagar kvar till BF, kommer gå under om han inte kommer ut snart.. 

Massor av sammandragningar/förvärkar hela dagen igår, i natt och idag. De kommer typ med 7-8 min i mellan men gör inte ont, lite obehagligt och ett j*vla tryck neråt bara..

Tur man kan gnälla av sig på internet lite så slipper min sambo få höra mig älta allt hela tiden.. 
     Håller så med dig! Jag har 7 dagar till BF och jag blir bara större o större för varje dag som går! E sjukt deppig för de aldrig kommer nån bebis o får ja gå över tiden kommer ja nog o bryta ihop!
    Sover sjukt dåligt o kan knappt vända mig så jäkla ont de gör överrallt! Orkar ingenting på dagarna!,bara ligger i soffan o svullar typ!
    E inte ens mysigt el skoj o kolla på alla bebis saker här hemma för man blir bara deprimerad att de aldrig kommer någon bebis!
    E så jävla FET nu så ja inte kan kolla mig i spegeln längre. Att duscha tar 7 svåra år. blir ju ansträngd så man knappt kan andas! Ah e med negativ till allt o e ofta på sambon o ska tjafsa att han ska fatta hur jag har de o får lida, medans han kan glassa runt som en prins *morr*
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-05 12:53:24 följande:
    HAR ETT PROBLEM!!! HJÄLP MIG NU ATT BLI STARK
    SAMBON KOM PRECIS HEM OCH JAG FRÅGADE HONOM NÅH VAD SA DIN MAMMA OCH HAN SA ATT HAN HADE SAGT ATT DU BLIR STRESSAD OCH MÅR DÅLIGT OCH KAN INTE SOVA OCH ATT DU INTE VILL ATT HON FÖLJER MED.
    VAD TROR NI TROR NI HON LYSSNADE?????
    NEJ KAN JAG SÄGA HON SA TILL HONOM JAG SKA MED SÅ ÄR DET BARA.
    OCH SEN SA HON ATT HON INTE KOMMER ÄNNS ATT STÖRA OSS VAF FAN ÄR DET HON INTE FÖRSTÅR
    Säg till personalen att ni verkligen inte vill ha med henne in på förlossnignen! Förhoppningsvis hjälper de dig o mota bort henne! annars får ni ringa polisen,hihi
    MEN får hoppas hon tar sitt sunda för nuft till fånga o fattar att hon INTE får följa med!
    Mamma till William 080419 ♥
  • Mysmamma70
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-05 13:02:06 följande:
    Säg till personalen att ni verkligen inte vill ha med henne in på förlossnignen! Förhoppningsvis hjälper de dig o mota bort henne! annars får ni ringa polisen,hihi
    MEN får hoppas hon tar sitt sunda för nuft till fånga o fattar att hon INTE får följa med!
    Ja, du kan till och med skriftligt ge personalen ett brev om vilka som får lov att vara med.

Tråkigt för er alla att hon inte förstår
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Jaya

Gode gud, det spänner i magen konstant, typ stark molvärk och jag känner mig lustig och illamående. Usch, det är något som jag inte känner igen ..

• Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-12-05 02:36:31 följande:
    Haha! Så roligt med den här tråden. Först slemmisen och sedan knäckrecept! Vi gravida tappar liksom alla spärrar på något sätt. Allt det här äckliga vi skriver om känns mindre äckligt när man är inne i det själv.

Förresten på tal om alla färdknäppar så råkade jag (idioten) berätta för sambon att jag är rätt säker på att jag känner huvudet om jag sticker in ett finger. Då fick jag veta att jag minsann kan glömma färdknäppar. Han vill inte nocka Liten i huvudet "med en hård kuk" och speciellt inte efter att jag här o dagen berättade om någon som skrivit att bebisen haft blåmärken i ansiktet efter förlossningen...
    Dumma jag som inte bara kunde varit tyst.

Försökte sedan hävda att det nog bara var en hinna (som någon annan skrivit i tråden) men han säger att det redan är kört. Inga färdknäppar här inte..! 

Jag sov i en timme, blev serverad mat och sedan åkte vi iväg till kompisarna. Blev en trevlig kväll trots allt. Nu ska jag väl krypa ner i sängen igen, får se om man vaknar innan det blir mörkt igen i morgon...

God natt! 
    Hahaha var vår bebis som hade det kanske var efter färdknäppen & inte från förlossningen
    Emelle skrev 2010-12-05 08:59:13 följande:
    Godmorgon!!

Åå jag är så avis på er som känner så mycket förvärkar osv.
    Jag känner mycket mindre nu än för en vecka sen. Visseligen sover jag bättre om nätterna, vilket är jätteskönt. Men samtidigt så tror jag att jag kommer få vänta tills efter nyår på vår flicka....
    Och det vill jag ju verkligen inte!

Ville ju helst ha henne här till i jul, iallafall på nyår...
    Vill ju så gärna ha en 2010:a

Jaja, ut kommer dom ju förr eller senare....för oss alla!

Lyckliga er som kommer ha eller redan har era små!
    Vilken härlig jul det kommer bli!
    Håller tummarna för dej att du får som du vill, det fick juh jag så hoppas du med får det!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
Svar på tråden December Bebis 2010 :)