• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Trollungarnasmamma

Härligt Linasmamma & ÄlskarNova!!! Lycka till{#emotions_dlg.flower}

Är allt lite avis ändå på er som väntar, det är faktiskt rätt härligt när det sätter igång & inte att tala om när bebisen kommer till världen & på BB!!! ÅHhh så mys det är!!! Låter jag knäpp ele??

Igår var vår tös 1 vecka gammal helt sjukt. Imon skulle BF vara.
    Nu ska vi snart gå & lägga oss i sängen, hon sover typ konstant, så vi har knappt lärt känna henne ännu känns det som, det jag märkt är iaf att hon älskar när man stryker henne på pannan! Vår lilla sötnos Hjärta

Imorgon skriver jag om förlossningen!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-05 22:01:00 följande:
    Enligt henne nej då inte alls utan bara bestämma över alla ett nej betyder inte något för henne.
    Men du du ska bara veta på onsdag ser jag till att hon inte tvingar sig på dit jag ska utan hon ska sitta på caffet och möggla för sig själv jag SKITER i jag har sagt nej och då är det nej jag menar.
    Det är helt okej om hon sitter där så länge hon låter mig och sambon vara ensamna i rummet där jag sen kommer att få massa skit som blodprover-katetern och dropp och sen kommer jag ligga där ca 1 timme för att det ska vara så med dropp att man ska få i sig den härliga vätskan *urkiburki* haha

Men jag blir bara så rädd visst sambon har vår son men sen då ?????
    Jo sen kommer hon och tar honom och vad gör jag jo ligger på uppvaket utan makt och kontroll.
    När vi har hos henne sa hon att hon skulle ta honom när jag inte orkade då jag ligger på uppvaket man ba HALLÅ sa till henne dirket nej sambon har honom det är det jag vill.
    Sa det till sambon oxå inne i bilden att han tar kläderna på honom han håller om honom tills jag kommer.
    E bara så rädd att när alla håller om honom och närt jag väl ska göra det så vet han fan inte vem jag ärGråter

Ja inte änns en vecka men denna veckan nu blir det måndag det går snabbt här ligger jag ju med smärta och förskylning så jag har tid till att vänta inte brotom alls inte nu haha
    Jodå, han kommer veta vem du är, han känner igen sin mammas röst han hört i nio månader!!! Han kommer njuta när han kommer till dej!!
    kraam
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-12-05 22:17:55 följande:

Är allt lite avis ändå på er som väntar, det är faktiskt rätt härligt när det sätter igång & inte att tala om när bebisen kommer till världen & på BB!!! ÅHhh så mys det är!!! Låter jag knäpp ele??

Nu ska vi snart gå & lägga oss i sängen, hon sover typ konstant, så vi har knappt lärt känna henne ännu känns det som, det jag märkt är iaf att hon älskar när man stryker henne på pannan! Vår lilla sötnos Hjärta

kan inte säga något annat än JAG ÄR AVIS på digTungan uteSkrattande
    God natt gumman och jag väntar med få läsa ååh spännade !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-12-05 22:20:20 följande:
    Jodå, han kommer veta vem du är, han känner igen sin mammas röst han hört i nio månader!!! Han kommer njuta när han kommer till dej!!
    kraam
    jag hoppas du har rätt gumman jag vill ju se honom men kommer bara se honom ca 2 sek innan dom tar bort honom och där kommer jag ligga med smärta och nerdrågad och inte kunna se honom ordentligtGråter
    e så förbannad att hans mamma inte kan acceptera mig!!
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-05 22:20:25 följande:
    kan inte säga något annat än JAG ÄR AVIS på digTungan uteSkrattande
    God natt gumman och jag väntar med få läsa ååh spännade !!
    ska du inte vara.
    hihihi nja så spännande är det inte, gjorde mest ont
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-05 22:22:14 följande:
    jag hoppas du har rätt gumman jag vill ju se honom men kommer bara se honom ca 2 sek innan dom tar bort honom och där kommer jag ligga med smärta och nerdrågad och inte kunna se honom ordentligtGråter
    e så förbannad att hans mamma inte kan acceptera mig!!
    Jag har rätt!
    Ne det måste såklart vara jobbigt...

ja det är väldigt dålig stil av henne, fyyyy för såna
  • Mama Jessie

Hejsan tjejer!

Har följt er här ett tag men inte skrivit. Tänkte man kunde muntra upp er som tror att bebisen aldrig ska komma ut:)
    Själv var jag beräknad den 17/12 (första barnet) och inte haft några som helst känningar, men den 1/12 kl 4 på morgonen vaknade jag av att vattnet forsade, 2 timmar senare började värkarna, öppen 4-5cm vid 10. Sen började det hända grejer och när jag 1,5 timmar senare verkligen ville ha epidural var det för sent, var så gott som helt öppen (inte konstigt man hade ont.), 12.54 var lilla anton ute :). Var en omtumlande dagGlad

Man behöver alltså inte ha några förvärkar eller slemproppar som lossnar, bebisen kan ploppa ut när man minst anar det Skrattande

Trodde även att jag skulle få en normalstor bebis men ut kom en klump på 3945 g 52 cm och då föddes han i v 37+4, är tacksam att han valde att inte gå tiden ut eller överGlad

Håller tummarna för att era bebisar kommer snart!

• Stefanie
    Mama Jessie skrev 2010-12-05 22:38:51 följande:
    Hejsan tjejer!

Har följt er här ett tag men inte skrivit. Tänkte man kunde muntra upp er som tror att bebisen aldrig ska komma ut:)
    Själv var jag beräknad den 17/12 (första barnet) och inte haft några som helst känningar, men den 1/12 kl 4 på morgonen vaknade jag av att vattnet forsade, 2 timmar senare började värkarna, öppen 4-5cm vid 10. Sen började det hända grejer och när jag 1,5 timmar senare verkligen ville ha epidural var det för sent, var så gott som helt öppen (inte konstigt man hade ont.), 12.54 var lilla anton ute :). Var en omtumlande dagGlad

Man behöver alltså inte ha några förvärkar eller slemproppar som lossnar, bebisen kan ploppa ut när man minst anar det Skrattande

Trodde även att jag skulle få en normalstor bebis men ut kom en klump på 3945 g 52 cm och då föddes han i v 37+4, är tacksam att han valde att inte gå tiden ut eller överGlad

Tack för ett uppmuntrande inlägg!
  • Stefanie
    Mama Jessie skrev 2010-12-05 22:38:51 följande:
    Hejsan tjejer!

Och så klart jättegrattis till lillkillen!
  • 3 barns mamma84

persikans:
    Stort grattis

• Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-12-05 22:05:33 följande:
    Vad roligt Emelle! Är hon här i stan?
    spännande

Lycka till nu linasmamma o älskarnova
    NhjärtaD skrev 2010-12-05 22:17:55 följande:

Åh ja,visst e man avis på alla vars ungar ploppar ut nu. Själv har man 7 dagar kvar till BF. E sjukt jobbigt o vänta! Men som du säger,när väl allt e över, så saknar man ändå de lite...för de e ju så himla häftigt o föda barn och hur man längtade o tänkte innan de startade. så ja försöker njuta,men e ju så svårt hihi!

Härligt o få ligga o gosa o snusa bebis!
    Tiden går föööör fort när de e så där små!
    Skoj med förlossnings berättelse
    Mamma till William 080419 ♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)