• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

God morgon mina damer! Trots att jag vaknade runt fyra så är jag ändå på gott humör idag! Äter en lussebulle och har det bra i sängen.
    Nu känner jag mig så redo för att bebisen ska komma. Har färdigt allting förutom BB-väskan. Men jag är inställd på att få vänta.
    Var hos BM igår, uppdaterar om det sen för jag kommer inte ihåg nånting nu haha. Kram

• Haligh

Ja så spännande, lycka till idag!!! Här sovs det knappt nåt, så trött att det värker. Upp nu och gå och jobba -3 dagar kvar sen ska jag bara sitta och vänta på att bli mamma

• ludicrous

Bebisar påvääääg! Härligt tjejer!

själv har jag haft värsta dygnet på länge. Sambon pratar inte ens med mig, han tror väl jag e arg. Men skulle han bara fråga skulle han få veta att jag är ledsen, rädd o besviken. Men han frågar inte. Jag orkar inte för 55673 gången säga allt utan att han bryr sig. Så han får tro vad han tror .

Ska på TUL idag kl11.30. Sambon ska såklart inte med, o han får faktiskt även där fråga hur det gick, om de inte upptäcker nått alldeles speciellt såklart. Jag tror inte han har koll på att jag ska dit idag. Är inte ett dugg sugen på att föda barn just nu....

Lycka till ni som snart har era bebisar hos er!

• Jaya

Idag kommer det minst en bebis i alla fall, underbart! Alltså jag fattar inte om jag har mega flytningar eller om det kommer lite vatten hela tiden. Blir liksom blöt mellan benen även när jag ligger ner, känns lagom fräscht ..

• MrsHelgesson

Äh, det var inte vattnet som hade gått igår. Nu är jag trött på att min kropp hela tiden lurar mig, jag litar inte på den längre. Så jag tror jag får föda hemma i värsta fall för nu åker jag inte in fler gånger, om inte vattnet går på riktigt såklart. Det var mycket lättare med första barnet då allt vatten verkligen forsade och jag visste att det var fostervatten, värkarna kom igång 15 minuter senare. Men nu vet jag inte hur denna förlossningen kommer att starta. Så tröttsamt när kroppen spökar så. Fast det är ju dagarna efter bf som är värst, för man går och väntar hela tiden. Har känningar varje dag men det blir inte mera. Så nu överger jag familjeliv ett litet tag, tills bebisen är ute.

• Mysmamma70

Wildahallon och 2barnsmamma - lycka till idag!

Ludi - så trist att läsa, ta hand om dig själv, har du ngn annan som kan stötta dig?

Haligh - att du bara pallat jobba...

• Mysmamma70

MrsH - förstårbdin frustration, du har ju länge trott att bebisen varit på väg.

• mamma smurfen
    Ludicrouse: Vissa karlar bara ÄR tölpar..
    MEGA kram till dig, å lycka till med TUL senare idag=)

DELIFI: GRATTISSkål 
     EN SÅDAN SÖTIS=)
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-08 06:26:24 följande:
    Godmorgon ja nu e jag uppe vi åker hemmifrån kl 08.00 ska hämta hans mamma känns bra men hon kommer inte in i rummet hihi idag e det jag som bestämmer Elias kommer att titta ut ca 10-11.00 tiden
    Lycka till nu, så får du uppatera oss sedan när du kommer åt en datorNalle
    wildahallon skrev 2010-12-08 03:13:04 följande:
    Mitt vatten gick 01:40! :O
    Har bf 14 december så lite oväntat, då jag varit inställd på att gå över då jag
    är förstföderska.. Ligger nu och ser film och väntar på starkare värkar eller kl.8
    då jag skulle åka in på kontroll om inte jag åkt in tidigare. Sambon sover, nästintill
    tvingade honom somna om, han behöver all energi han kan få. Själv springer jag på
    toa en gång i kvarten och tömmer överfylld binda med vatten! :p

när jag stod i duschen och vattnet rann kom känslan på riktigt för första gången.
    fyfan, nu ska han ut.. AAAAAAJ. Men så glad att bebis tänkt komma snart, var så rädd
    för att gå över till jul. Nu håller vi alla tummar för att en frisk bebis kommer ut närmsta
    dagen/dagarna!
    Sikken härlig överraskning för dig....hoppas allt går vägen för dig på förlossningen{#emotions_dlg.flower}
    nu har du ju "bara" slutspurten kvar

• Jaya

alltså nu händer något i alla fall!
    jag gick upp efter jag skrev förra inlägget och tog på mig en binda, och hann inte plocka fram frukost, för jag kände att det rann i trosorna. Så jag springer in på toa, Bindan är blöt och så är det lite blod och slem där... Tog på mig en ny binda, och jag känner mig fortfaraande blöt, det rinner när jag står upp...

vatten?????

• MrsHelgesson
    Jaya skrev 2010-12-08 08:34:01 följande:
    alltså nu händer något i alla fall!
    jag gick upp efter jag skrev förra inlägget och tog på mig en binda, och hann inte plocka fram frukost, för jag kände att det rann i trosorna. Så jag springer in på toa, Bindan är blöt och så är det lite blod och slem där... Tog på mig en ny binda, och jag känner mig fortfaraande blöt, det rinner när jag står upp...

vatten?????
    Det låter som vatten, det var slemmigt för mig när det gick med första barnet.

Nu undrar jag om det är några gravida/mammor här som har varit sjukt dåliga i magen dagar innan förlossningen? Jag har varit det i tre dagar nu vilket är väldigt ovanligt för mig. Ändå är mitt järnvärde 130 som är mer än vad det var vid inskrivningen. Man har ju hört skrönor om att man blir kass i magen innan en förlossning. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)