linasmama skrev 2010-09-30 12:39:12 följande:
Vad jobbigt att vara osams med sin sambo. Vi har varit sams det sista mest för att jag håller mun och inte gnäller längre utan ringer nån kompis och spyr galla istället typ..
Ni som är sjukskrivna/arbetslösa och har ont, foglossning och så. Hur mycket gör ni hemma? Städa, tvätta, laga mat, diska?
Jag är sjukskriven på 75%. Jag orkar knappt något, men jag håller efter tvätten men vi hjälps åt varannan vecka i tvättstugan, restan tar jag inne här. Jag städar badrum och kök, plockar ur och i diksmaskinen och lagar mat. Det känns som att jag inte gör något men när jag skriver ner det förstår jag att det är en del iaf. Ändå har jag ont dygnet runt och har inte sovit på en månads tid pga mina smärtor..
Jag är sjukskriven på heltid. Och pluggar på distans för att jag inte orkar hålla på och krångla med csn/försäkringskassan med vart pengarna ska komma ifrån. Jag vet inte vad jag är längre.
Jag gör det mesta hemma.
Det jag lämnar helt till honom nu för tiden är dammsugning och att bära bort returer och sånt. Ganska ofta får han hänga tvätten eftersom att jag skjuter upp det in i det sista och ofta hinner somna på soffan innan det blir gjort. Han brukar inte ha något emot att laga mat, men jag gör det nog oftast.
Jag gör det mesta, men det är inget jag brukar bråka om för det är jag själv som valt att ha det så. Jag vill ha saker på mitt sätt och tycker att det mesta blir bättre när jag gör det. Dessutom orkar jag inte vänta på att han ska få lust att fixa det, jag har lägre smärttröskel när det gäller stöket.
MEN när jag har det som jobbigast gör han allt. Ligger jag i fosterställning i soffan när han kommer hem brukar jag inte behöva resa mig upp något mer den kvällen. Han serverar mig, hämtar saker, masserar...
Helt enkelt; när jag behöver det som mest finns han där till 150%. Och när jag sköter allt så är han bra på att visa tacksamhet på olika sätt.
Egentligen gör han allt jag ber honom om, men om jag är pigg och så är han lite seg med att ta initiativen till städningen.