• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • delifi2

Tack alla, har inte läst igenom allt och komme rinte göra det heller då lär jag ju få sitta här till dödagar ju

Fick värkar i söndags natt men tänkte att det inte gjorde nåt mellan 4-6 så tryckte det på mer än anligt och jag kände att vi ska nog åka in för en kolla iaf, värkarna var oregelbudna och varierade i grad. Som alla säger man ska ju inte föda barn när man inte har tid lixom....
    Ingen av döttrarna var hemma, gudmor svarade i telefon och ja gkände bara att nu tar jag en ambulans in så får magnus komma senare. Vi ringde till hans mamma som aldrig har passat dom själv och är inte världens bästa barnvakt men vi ringd eiaf, hon vill inte komma eftersom det snöade, hon gillar inte att köra då och det förstår jag.

Men sagt och gjord hon kom vid 6 på morgonen. VI åkte in och när jag satte mig i bilen så hade jag ca 5 värkar under 40 min . VI kom in vid 7 tiden
    VI kom in och de satte ctg på mig och frågade hur hon låg, jag tyckte hon låg fel för nu var magen alldels fyrkantig, 2 bm kollar hur hon ligger och ringer läkaren som kollar med ultraljud, jo då hon låg i tvärläge
    Men jag ätnkte att det kommer ändra sig, så de ger mig lite bricanyl i benet så värkarna SKA avta så de kan vända henne men hon rubbar sig inte en mm. Så kl 8.25 beslutas det om kejsarsnitt, de kunde inte vänta längre, först hade de tänkt att jag skulle få bricanyl lika mycket som man får under ett vanligt vändningsförösk men jag var helt utplånad och öppen 5 cm.  men jag tänkte att det var ju lugnt men lite besviken blev jag allt men men......

Jag skulle iaf få vraa vaken så det kändes bra iaf och Magnus  skulle få vara med
    åker ner och görs iordning och allt er bra ut.
    Ett kejsarsnitt tar ca 1-1/2 minut tills barnet är ute.
    Men det gick inte vår lillfis med på hon skulle stanna i magen hade hon tänkt för det tog ca 10 min innan de äntligen fick ut henne.
    Man gör ju snittet där nere och tar ut huvud först, men eftersom hon låg fel så kunde de inte få tag på hennes huvud eller nåt annat, bara en arm och den gick inte att dra i, 3 läkare håller på att dra, pressa, lägga sig på mig mage ja ni kan tänka er hur de jobbar under 10 min. Till slut blev det lite akut för moderkakan lossnade och det bara forsar ut blod, 2 liter försvinner snabbt som bara den. Å jag känner mig yr och trött men samtidigt pigg.
    Men till slut kom hon ut och skrek på en gång DÅ var kl 9.15, hon vägde 3420 gram och var 50 cm lång.
     Då somnar jag typ. Får åka upp till uppvaket där jag får 2 påsar blod, kl 111 får jag åka upp till B där Magnus och hon väntar så änteligen fick jag hålla min älskade lilla bebis. SÅ långt allt bra sen så börjar det

Kände mig pigg och kry på em coh var uppe på bena vid 17-tiden för att duscha vilket förvånade personalen. KÄnde mig hyfsat men hde för jävligt ont i magen.
    På måndag gick mitt hb ner till 89, trött och slö och orkar inte göra nåt, ville bara vara i fred.
    På tisdag gick mitt hb ner till 83 och jag fick 2 påsar blod till förde blev lite oroliga för jag var så blek.
    Ville åka hem på onsdag men det fick jag bara om mitt hb var bra, på Osndag morgon låg det på 98 så de godkände det

Var så skönt att komma hem, men jobbigt samtidigt. Men jag tror man återhämtar sig snabbare hemma eftersom man inte gör nåt på BB man bara ligger där som ett kolli typ och de säger att man ska upp och röra på sig vilket är tråkigt bara det.
    Ska fortsätta åta järntabletter för jag känner mig fortfarande yr och matt.
    Gör skiton när jag reser mig eftersom hela buken bara hänger och jag inte har några muskler kvar i magen.
    Ska lägga upp en bidl på min mage hur den ser ut nu.
    Men bli inte förskräckta, så ser min mage ut efter de hållit på med den i 10 min minst. SÅ ni kan tänka er att jag har ont.
    KOmmer inte göra det nu utan imorgon för nu ska jag föröska sova lite, kan knappt sova på sidan för det gör så jävla ont i magen

• Stefanie
    delifi2 skrev 2010-12-10 00:14:28 följande:
    Tack alla, har inte läst igenom allt och komme rinte göra det heller då lär jag ju få sitta här till dödagar ju

Fick värkar i söndags natt men tänkte att det inte gjorde nåt mellan 4-6 så tryckte det på mer än anligt och jag kände att vi ska nog åka in för en kolla iaf, värkarna var oregelbudna och varierade i grad. Som alla säger man ska ju inte föda barn när man inte har tid lixom....
    Ingen av döttrarna var hemma, gudmor svarade i telefon och ja gkände bara att nu tar jag en ambulans in så får magnus komma senare. Vi ringde till hans mamma som aldrig har passat dom själv och är inte världens bästa barnvakt men vi ringd eiaf, hon vill inte komma eftersom det snöade, hon gillar inte att köra då och det förstår jag.

Men sagt och gjord hon kom vid 6 på morgonen. VI åkte in och när jag satte mig i bilen så hade jag ca 5 värkar under 40 min . VI kom in vid 7 tiden
    VI kom in och de satte ctg på mig och frågade hur hon låg, jag tyckte hon låg fel för nu var magen alldels fyrkantig, 2 bm kollar hur hon ligger och ringer läkaren som kollar med ultraljud, jo då hon låg i tvärläge
    Men jag ätnkte att det kommer ändra sig, så de ger mig lite bricanyl i benet så värkarna SKA avta så de kan vända henne men hon rubbar sig inte en mm. Så kl 8.25 beslutas det om kejsarsnitt, de kunde inte vänta längre, först hade de tänkt att jag skulle få bricanyl lika mycket som man får under ett vanligt vändningsförösk men jag var helt utplånad och öppen 5 cm.  men jag tänkte att det var ju lugnt men lite besviken blev jag allt men men......

Jag skulle iaf få vraa vaken så det kändes bra iaf och Magnus  skulle få vara med
    Men det gick inte vår lillfis med på hon skulle stanna i magen hade hon tänkt för det tog ca 10 min innan de äntligen fick ut henne.
    Man gör ju snittet där nere och tar ut huvud först, men eftersom hon låg fel så kunde de inte få tag på hennes huvud eller nåt annat, bara en arm och den gick inte att dra i, 3 läkare håller på att dra, pressa, lägga sig på mig mage ja ni kan tänka er hur de jobbar under 10 min. Till slut blev det lite akut för moderkakan lossnade och det bara forsar ut blod, 2 liter försvinner snabbt som bara den. Å jag känner mig yr och trött men samtidigt pigg.
    Men till slut kom hon ut och skrek på en gång DÅ var kl 9.15, hon vägde 3420 gram och var 50 cm lång.
     Då somnar jag typ. Får åka upp till uppvaket där jag får 2 påsar blod, kl 111 får jag åka upp till B där Magnus och hon väntar så änteligen fick jag hålla min älskade lilla bebis. SÅ långt allt bra sen så börjar det

Kände mig pigg och kry på em coh var uppe på bena vid 17-tiden för att duscha vilket förvånade personalen. KÄnde mig hyfsat men hde för jävligt ont i magen.
    På måndag gick mitt hb ner till 89, trött och slö och orkar inte göra nåt, ville bara vara i fred.
    På tisdag gick mitt hb ner till 83 och jag fick 2 påsar blod till förde blev lite oroliga för jag var så blek.
    Ville åka hem på onsdag men det fick jag bara om mitt hb var bra, på Osndag morgon låg det på 98 så de godkände det

Var så skönt att komma hem, men jobbigt samtidigt. Men jag tror man återhämtar sig snabbare hemma eftersom man inte gör nåt på BB man bara ligger där som ett kolli typ och de säger att man ska upp och röra på sig vilket är tråkigt bara det.
    Gör skiton när jag reser mig eftersom hela buken bara hänger och jag inte har några muskler kvar i magen.
    Men bli inte förskräckta, så ser min mage ut efter de hållit på med den i 10 min minst. SÅ ni kan tänka er att jag har ont.
    KOmmer inte göra det nu utan imorgon för nu ska jag föröska sova lite, kan knappt sova på sidan för det gör så jävla ont i magen
    Jättegrattis till dottern Delfi!. Vad tråkigt att det skulle bli så komplicerat och att du inte mår bra än. Hoppas att du får hjälp där hemma så att du kan vila så gott det går och läka ordentligt. 
    Sov gott! 
  • Småstadsbönan

god morgon tjejer!!!

Blev igångsatt i går men den har inte haft någon verkan ännu vad jag vet  inga värkar eller direkta sammandragningar för utom att jag har fått blod blandade flytningar som jag tror är slemproppen. Hoppas jag har mognat tillräckligt nu så dom kan ta ål på hinnorna för nu vill jag förda barn och sedan hem till mina andra skruttar som jag saknar massor. håller tummarna för att något händer i dag för i dag känns som en bra dag att föda barn på

• ondar
    delifi2 skrev 2010-12-10 00:14:28 följande:

Grattis till dottern! Tråkigt att inte riktigt gick som det var tänkt men ändå skönt o höra att ni redan är hemma, det är ju iaf ett gott tecken:). Hoppas du har fått sova något inatt! {#emotions_dlg.flower}
  • Emelle
    Delifi2- Grattis till dottern.
    Så jobbig förlossning du fick, men nu är hon ialalfall här. Hoppas du piggnar på dig nu oich ta det lugnt hemma och låt mannen sköta all amrkservice. Bara ligg stilla, läk och gosa bebis!! Vad ska hon heta??
    Småstadsbönan skrev 2010-12-10 06:24:02 följande:
    god morgon tjejer!!!

Blev igångsatt i går men den har inte haft någon verkan ännu vad jag vet  inga värkar eller direkta sammandragningar för utom att jag har fått blod blandade flytningar som jag tror är slemproppen. Hoppas jag har mognat tillräckligt nu så dom kan ta ål på hinnorna för nu vill jag förda barn och sedan hem till mina andra skruttar som jag saknar massor. håller tummarna för att något händer i dag för i dag känns som en bra dag att föda barn på
    Håller tummarna för att du får träffa bebis idag då!
  • ludicrous

Först o främst- Grattis delifi! Hoppas du repar dig snart!!

- vaccinering: nej tack. Inte förra året o inte detta. Hittade en tråd här för ett tag sen om sambandet vaccinering-PSD... Så nej.
    Men däremot tror jag kroppen kan vänta med förlossning. Nova var beräknad till 29/12 (2005) men jag var förkyld i 3 veckor. Ut kom hon när förkylningen hade släppt! (11/1 2006).

Jag är så trött på att lägga mig på kvällarna och ha regelbundna förvärkar mentänka " känn inte efter för mycket anna.." men ändå bli sjukt besviken varje gång jag vaknar till i varenda känning e som bortblåst!

• Emelle

Godmorgon!

Hade riktigt starka SD hela kvällen igår och sambon ville allt ha sex igårkväll TROTS all slemhistoria tidigare på kvällen
    Hade ännu starkare SD efteråt såklart, men sen somnade jag gott och har vaknat endast två ggr för att kissa inatt.

Vaknade i morse och idag är jag JÄTTEyr och lätt illamående (fast det är jag ju ofta, illamående alltså)
    Obehagligt att vara yr, det känns konstigt.
    Sen blir jag så nojjig när inte lilla rör sig så fort jag går upp. Hon är ju så aktiv hela tiden så när hon är lugn så blir jag helt nervös.
    Har buffat på magen och tror mig fått ett gensar, men ger henne ett par timmar att sova och ser sen om min vanliga vilda bebis vaknar till liv.

Inget mer slem, starkare förvärkar el vatten avgång för mig alltså om nån nu trodde det

Ikväll har vi bjudit hit några vänner med barn och ska äta paj och kolal på IDOL finalen. Måste städa upp och handla inför det och sen har dotern hoppträning ikväll som jag ska åka och titta på inann våra kompisar kommer hit så min dag är rätt fullbokad. Hoppas därför det yra släpper...Vet någon vad det kan bero på??

• Momalicious

Delifi; härligt att hon äntligen är här men tråkigt att inte förlossning gick som man hade önskat!
    Småstadsbönan: håller tummarna att det blir bebis för dig idag! :)

Igår färdknäppade vi. Och.... Ingenting! Molvärk i mage och rygg iofs men inte en endaste förvärk. Suck. Vi hade åtminstone en trevlig stund haha. Är rätt inställd på januaribebis nu iaf.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)