• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Willes Mamma 08

Va på Toa innan o då hade de kommit lite slem i trosskyddet, tänkte inte mer på det!
    Gick o duschade o nu när ja kom ut därifrån kände ja hur något slemmigt hängde mellan mina ben, täntke what the fu*k!

Ja de va bara o konstatera att slemproppen gått

Men ger mig inga som helst förhoppningar faktiskt. Säger som emelle att det e "roligt" o varit med om de med, då den aldrig gick när ja väntade William utan den gick på förlossningen!

Emelle skrev 2010-12-10 10:32:01 följande:
    Du är ju jättenära nu! Kommer ju med all säkerhet ha bebis till jul!
    Jag har känt (kanske inte lika starkt dock) som du, men det har liksom gått över nu.
    Hon kommer när hon kommer... Tror inte förlossningen gör hinnsvepning bara så där faktiskt...
    Och funkade inte den igår så skulle jag nog ge det några dagar och vänta tills nästa BM-tid och be att hon känner igen då.
    Fokusera lite på något helt annat nu sista bebisfria dagarna...lättare sagt än gjort maybe..
    Gör något alldeles extra med er son. Tänk, snart så delar han all tid med ett litet syskon. Lägg fokus på honom, vila, se en bra film eller något spm DU tycker om.

Jag och sambon har bjudit hem ett par vänner och deras barn ikväll, vi ska försöka komma iväg på bio i morgon. På Söndag ska vi se när dottern är Lucia i stallet (är så stolt över henne, lucia i ganska stor luciashow)
    Jag är så trött på att gå runt och bara vänta och vara sur så nu ska jag i några dagar försöka bita ihop och njuta av dessa dagar . Det är ju egentligen AS-lite kvar nu.
    MEN: Jag vet precis hur det känns och jag kommer säkert ramla tid igen innan AHjärta har fötts
    Emynem skrev 2010-12-10 09:58:55 följande:
    Hallå!

Ingen bebis här i sikte... lite besviken eftersom Viktor kom idag och hade väl hoppats på att även denna skulle komma tidigare.
    Men men, han kommer när han är redo.

Måste fråga er andra hur ni har det, när jag ska sova på nätterna så vaknar jag ibland av att bebisen rör sig nå fruktansvärt mkt! Och då ibland så känns det som att hinnorna (tror jag iaf att det är) ner mot livmodertappen vibrerar.
    Känns jätte konstigt, i natt hände det säkert tre gånger och nätterna innan har det hänt kanske en gång.
    Väntar varje gång på ett litet "plopp" och så ska vattnet gå men icke!
    Ja Men jag vill helst ha ut den innan jul Försöker verkligen o njuta m,m men e skit svårt! Försöker o bara umgås med Wille o kolla film osv o gosa m,m med honom. För de om nått känns skit skumt att han inte kommer o vara själv sen....hihi!
    Försöker göra saker,men har ingen energi till nånting...men tänkte i varje fall ge mig ut på en promenad sen i detta otroligt vackra väder idag Tack för dina fina ord!
    Hoppas ni får de skoj i kväll o Bio e ju mys Vad ska ni se för film?
    Förstår om du e stolt över eran Lucia Hade jag med varit!
    Mamma till William 080419 ♥
  • ondar

Tack ni som har tänkt på oss:).
    Bebis har vänt sig IGEN och ligger rätt. Det är ju jättebra i sig men det här tar något enormt på mitt psyke att inte veta vad man har att vänta och inte bli tagen på allvar av någon i princip.
    Barnmorskan vi hade idag var jättenonchalant och bara "nu tror vi den ligger kvar".
    -Jaså? det sa ni sist med och ändå vände den sig för tre dagar sen till säte och inatt till rätt läge igen.

Jag skiter ärligt talat i vad folk TROR och HOPPAS på just nu.
    Så ingen läkare fick jag träffat och pratat med så vet ingenting.
    Visst kan man HOPPAS på att bebis ligger rätt när vattnet går och då fixeras djupt och ligger kvar där men det kvittar ju vad man hoppas på. Jag vill kunna ställa in mig på något, veta om man kan vänta tills det verkligen är ohållbart med värkarna hemma eller om vi ska in direkt för att eventuellt göra kejsarsnitt.
    Den enda som förstår är min BM som själv flera gånger sagt att hon fattar att det här är grymt jobbigt. Och min svägerska förstår också och tycker precis som jag att de ger alldeles för lite info på sjukhuset.
    Pappan fattar ingenting såklart men det e ju inte så konstigt. Det kvittar såklart för honom hur bebis kommer ut, han behöver ju inte direkt göra något eller mentalt förbereda sig för något ändå. Så det var helt tyst i bilen på vägen hem och han frågade ju inte direkt varför jag blev "ledsen" utan sa bara "det e ju bättre att den ligger rätt än att den ligger fel". Som om jag var besviken på det.

GNÄLL GNÄLL:).

Usch vad trött jag bara blev på allt.

• malinsmurfan

Nu har jag äntligen haft ordentligt med sammandragningar Glad förstå vad lite kan göra en lycklig, min kropp funkar!!
    med de tidigare hade jag nästan inga innan, nu har jag endast haft enstaka....men sen halv4 i morse så har de kommit med 6-10min mellanrum.
    Det är inte på gång, men häftigt att känna dem!!! Jag har blivit ombedd att åka in till förlosningen tidigt, men vad är tidigt? Bebben ligger i tvärläge alt.säte så de vill ha min in i tid säger de, ....svårt att veta......men när de "riktiga" värkarna kommer så åker jag helt enkelt.....men det lär dröja!

• Mysmamma70

Tur att det är skidskytte på TV så man kan fördriva tiden i väntan på eftermiddagens BM-besök

• Karttikeya
    ondar skrev 2010-12-10 11:26:24 följande:
    Tack ni som har tänkt på oss:).
    Bebis har vänt sig IGEN och ligger rätt. Det är ju jättebra i sig men det här tar något enormt på mitt psyke att inte veta vad man har att vänta och inte bli tagen på allvar av någon i princip.
    Barnmorskan vi hade idag var jättenonchalant och bara "nu tror vi den ligger kvar".
    -Jaså? det sa ni sist med och ändå vände den sig för tre dagar sen till säte och inatt till rätt läge igen.

Jag skiter ärligt talat i vad folk TROR och HOPPAS på just nu.
    Så ingen läkare fick jag träffat och pratat med så vet ingenting.
    Visst kan man HOPPAS på att bebis ligger rätt när vattnet går och då fixeras djupt och ligger kvar där men det kvittar ju vad man hoppas på. Jag vill kunna ställa in mig på något, veta om man kan vänta tills det verkligen är ohållbart med värkarna hemma eller om vi ska in direkt för att eventuellt göra kejsarsnitt.
    Den enda som förstår är min BM som själv flera gånger sagt att hon fattar att det här är grymt jobbigt. Och min svägerska förstår också och tycker precis som jag att de ger alldeles för lite info på sjukhuset.
    Pappan fattar ingenting såklart men det e ju inte så konstigt. Det kvittar såklart för honom hur bebis kommer ut, han behöver ju inte direkt göra något eller mentalt förbereda sig för något ändå. Så det var helt tyst i bilen på vägen hem och han frågade ju inte direkt varför jag blev "ledsen" utan sa bara "det e ju bättre att den ligger rätt än att den ligger fel". Som om jag var besviken på det.

GNÄLL GNÄLL:).

Usch vad trött jag bara blev på allt.
    *Kram*

Förstår att det blir väldigt jobbigt psykiskt. Men vi får hålla tummarna stenhårt att den ligger kvar rätt och att det startar inom kort!!
  • ondar
    Karttikeya skrev 2010-12-10 11:44:13 följande:
    *Kram*

Förstår att det blir väldigt jobbigt psykiskt. Men vi får hålla tummarna stenhårt att den ligger kvar rätt och att det startar inom kort!!
    tack! Hjärta
  • Stefanie

God morgon! Klockade förvärkar tills jag gick och lade mig och började klocka direkt när jag gick upp ur sängen nyss.

...20:08, 20:18, 20:28, 20:38 , 20:45, 20:53, 21:01, 21:11 (kisspaus) , 21:23, 21:32, 21:40, 21:50, 21:58, 21:08, 

21:22, 21:24, 21:34, 21:45, 22:59, 23:10, 23:19, 23:36, 23:49, x , 00:15, x, 00:39, 00:56, 01:08, 01:14, 01:18, 01:32, 01:36, 01:40, 01:46, 01:55, 02:02, 02:11, 02:24, 02:34, 02:44, 02:55, 02:58...

...11:26, 11:33, 11: 40, 11:47...

Det verkar ju ha hållit på så här i natt. Jag har kunnat sova eftersom att de inte gör så där speciellt ont, mest obehagligt fortfarande. Men jag vaknade några gånger av lite extra molvärk. Och av att sambon puttade på mig. Jag har snarkat värre än vanligt. Halsen känns alldeles sårig och näsan har varit täppt.
    Jag tycker att det känns som att liten ligger väldigt långt ner, ibland känns det som att h*n sticker ut handen. Konstig känsla.

Småstadsbönan:
    Fuskis! Snart har du bebis!

Emelie:
    Ang. yrseln så vad jag också jätteyr när jag vaknade här om morgonen. Det försvann efter någon timme. 

• malinsmurfan

ledsen att jag skrev innan jag läste era inlägg, jag blev för ivrig.

ONDAR: Åh vad jag känner igen min i din frustation ang bebisens läge, de bud jag fått är att åka in tidigt, men det är inte så lätt.......och liggande om vattnet går.
    Jag hade inbokat igångsättning i tisdags kl.8 pga bebbens läge, en annan doktor jobbade då och undrade varför i hela friden jag skulle sättas igång, jag var ju omföderska, det är inga problem att föda säte då, menade hon. jag höll på att bryta ihop...........både för att de är olika bedsked, kl 16 fick vi åka hem, bara legat och väntat på att bli igångsatt.....nu i efterhand är det inte själva igångsättningen som e jobbig att de struntade i, utan just nonchalansen kring läget på bebben. Jag vill INTE föda säte.

Min slutsats så här några dagar senare är att jag åker hellre in en gång för mycket till förlossningen, än att invänta och bli mer orolig.

Skickar styrkekramar

• ondar
    malinsmurfan skrev 2010-12-10 12:02:09 följande:

ledsen att jag skrev innan jag läste era inlägg, jag blev för ivrig.

ONDAR: Åh vad jag känner igen min i din frustation ang bebisens läge, de bud jag fått är att åka in tidigt, men det är inte så lätt.......och liggande om vattnet går.
    Jag hade inbokat igångsättning i tisdags kl.8 pga bebbens läge, en annan doktor jobbade då och undrade varför i hela friden jag skulle sättas igång, jag var ju omföderska, det är inga problem att föda säte då, menade hon. jag höll på att bryta ihop...........både för att de är olika bedsked, kl 16 fick vi åka hem, bara legat och väntat på att bli igångsatt.....nu i efterhand är det inte själva igångsättningen som e jobbig att de struntade i, utan just nonchalansen kring läget på bebben. Jag vill INTE föda säte.

Min slutsats så här några dagar senare är att jag åker hellre in en gång för mycket till förlossningen, än att invänta och bli mer orolig.

Skickar styrkekramar

Fy va jobbigt:(. Usch va många på bb verkligen inte alls verkar fatta vad man går igenom i huvudet av allt det här. Och att han dessutom utgår ifrån att det inte alls är några problem att föda i säte- det är ju INTE optimalt och därför självklart inte något du ska tvingas till om du inte vill.
    Jag har också vart inne o trott att jag ska sättas igång för att sen skickas hem- två gånger.
    Det suger verkligen musten ur en med alla olika besked och att de tänker så olika på samma ställe.

Ändå skönt måste jag säga med någon som förstår även om det inte kul med någon som går igenom liknande!

Stor styrkekram tillbaks!!!
  • MFJG

Jag oroar mig en del för att förlossningen ska gå fort. Sist hade jag en latensfas på flera dagar. Eller rättare sagt jag kände på mig från den 30:e att något var på G och så åkte vi inte in förens på kvällen den 2:e. Vi var där klockan 21 och ut kom han klockan 01.05. Jag var öppen 4 cm när vi kom in. Hann få antibiotikan mot GBS exkt 3 timmar innan han föddes. Denna gången är jag lite orolig att det ska gå ÄNNU fortare. Att jag inte ska hinna få antibiotikan. Vill inte att mitt vatten ska gå heller.

Har helt enkelt oroat mig MER denna graviditeten än förra.

Pratade nyss med en kompis. Hennes första förlossning var långdragen. Andra fick hon värkar och 2 timmar senare föddes hennes son. 

Jag tror en stor del av min slemmpropp gick för över en vecka sen. Nu har jag slemmiga flytningar istället. Idag kom det mer än det brukar. Så min slemmis går nog i omgångar. Men jag har ingen som helst förhoppning på att han kommer komma innan BF...Vågar liksom inte känna efter..samtidigt som jag vill ha ALLA tecken så jag kan åka in så fort jag får minsta känning...

Frågade BM sist när jag skulle åka in och hon sa att det va svårt å säga. Direkt vid vattenavgång, vilket jag vet redan. Men hur lång tid ska det vara mellan värkarna. För när vi åkte in sist hade jag inte ens med mig väskan till bebis då jag trodde vi skulle få åka hem igen..;) Men så blev ju inte fallet..

Dem säger ju att andra förlossningen går snabbare..så när åker jag in? 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)