• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84

vad har hänt men älskarnova ??????

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 22:08:23 följande:
    Hmm han har så liten mun än haha amadeus hade större mun o han hade teckningen likom!
    Denna kille ha han gugger i som en Blod igel hahaha atack hahaha typ men hmm jag försöker ta hans läppar lite mer mot bröstgården men hmm det kanske e så att han har bra grepp men en liten mun och en bröst som e seg av att ge mjölk men han ser så nöjd och glad ut haha och somnar till och bara njuuuter likom.
    Min älskade pojk men ja ajg ger banne mig inte upp nu kämpar jag men får vara berädd på att det kanske inte kommer att gå.

Hmm vi ska få en bm snart till oss som ska kolla hans vikt och längd och ja massa dom kommer ju till oss här i Dk
    Så jag ska prata med henne.
    I helgen har BB stängd idag fredag till söndag och om man skulle föda skulle man gå till en annan avdelning typ vad dom nu sa.
    Så jag får ta detta nu om du hjälper lite
    Låter underbart att han suger så bra:), det underlättar ju något enormt:D.

Det jag har fått lära mig är att man ska föra barnet mot bröstet och inte tvärtom
     att undersidan på barnets näsa ska vara vid själva vårtan så att bebis då själv kan börja leta efter bröstet- gapa och ta ett bra tag
    får in så mkt av vårtgården som möjligt i munnen och täcker mest med undersidan av munnen,
    då har bebis huvudet automatiskt lite bakåt och har fria luftvägar genom näsan:).
    Man ska hålla så lite som möjligt i huvudet när man lägger till just för att inte störa bebis och råka sabotera tilläggningen så den får dåligt grepp. 
    Man ska dessutom inte klämma eller forma bröstet när man lägger till för då är också risk för att man stör och inte får till det så bra naturligt för bebisen.

Sen ska man ju sitta/ligga bekvämt också;).

Jag tyckte det kändes väldigt naturligt och bra när vi gick igenom det på amningsmottagningen, skönt att det är öppet igen på måndag iaf ifall du känner att du behöver prata med någon. Och dessutom att du snart ska träffa barnmorskor som isf kan stötta dig ännu mer. De kanske har andra metoder i danmark än vad de har här där jag "gick på kurs":P men så här lärde jag mig iaf:)
  • Stefanie
    ondar skrev 2010-12-10 22:02:45 följande:
    Va skönt med en vettig sambo:). Lycka till med färdknäppningen Tungan ute
    Vettig och vettig. Jag sa att han skulle sluta dricka i november någon gång men sedan har han lyckats komma förbi det där på olika sätt. Så det är först nu han är vettig!

Färdknäpp avklarad, i soffan framför nobellfesten. Gissa om jag var rädd att vattnet eller något skulle gå..!
    Första gången på sjukt länge iv hade riktigt sex. Jag blev helt slut och jag har aldrig känt mig tjockare men sambon verkade inte tänka så... Spännande att se om det haft någon effekt, bara vänta att se! 
  • LokesMammi
    Stefanie skrev 2010-12-10 23:04:21 följande:
    Vettig och vettig. Jag sa att han skulle sluta dricka i november någon gång men sedan har han lyckats komma förbi det där på olika sätt. Så det är först nu han är vettig!

Färdknäpp avklarad, i soffan framför nobellfesten. Gissa om jag var rädd att vattnet eller något skulle gå..!
    Första gången på sjukt länge iv hade riktigt sex. Jag blev helt slut och jag har aldrig känt mig tjockare men sambon verkade inte tänka så... Spännande att se om det haft någon effekt, bara vänta att se! 
    Trevligt! Hur får man sambon till sånt? Är det o locka med bebis? Min vågar inte! :,( O jag vill inte ha bebis än...... =)
    Bebis 16/1-11
  • Lallan

Anna CL: Tack! Ja där fick dom verkligen visa upp sig Hur vi än gjorde så lyckades vi inte få kön att stämma när man väl publicerade men men

Ondar och Willes mamma: Tack

2(3)barns mamman: Tack och grattis själv till söta lilla Elias En av mina pojkar är dock en flicka så nu är jag inte ensam tjej bland grabbgänget längre...

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 22:09:40 följande:
    vad har hänt men älskarnova ??????
    Hon fick en liten son i onsdags den 8:e Hon skulle berätta mer sen när hon orkar

Ondar: Usch ja,varför ska killar dricka?? Fattar de inte själva hur pinsamma de är,lixom komma till förlossningen o stinka sprit?? uh ne! Oh inte kunna köra sin kvinna in till förlossnignen heller. De e ju bara för synd om dem att de typ 2 helger måste vara nyktra, med tanke på alla andra helger som är på 1 år!
    Min slutade o dricka helgen då ja va i v 38,inga protester än så länge

Stefanie: åh nobelfesten har ja totalt missat att de va i dag! Sambon o jag har suttit nu o spelar lego indiana jones på ps 3

Mina SD börjar nu bli starkare...hum kan de va värkar?? Haha känns precis som när ja väntade Willia,men blir ju skit nojig nu o nu vet ja inte alls vad det är ja känner eller inte,haha! Det trycker på som tusan. Har inte klockat dem än men de kommer ju inte jätte regelbundet om man säger så.
    kan komma flera på raken för att sen sluta upp i 10 min o sen komma 1, o hålla på lite olika!
    ja vi får se vart de slutar nånstans! e fortf inte jätte hoppfull att de skulle bli bebis innan helgen e slut!
    Mamma till William 080419 ♥
  • Ginge

För dem som har problem med ammningen, gå in på   http://www.amningshjalpen.se/    Där finns information om detta, och många telefon nr som man kan ringa till för konsultation. Dem verkar vara extremt duktiga :)

• Stefanie
    LokesMammi skrev 2010-12-10 23:12:08 följande:
    Trevligt! Hur får man sambon till sånt? Är det o locka med bebis? Min vågar inte! :,( O jag vill inte ha bebis än...... =)
    Alltså. Jag har ju fått nej i flera månader. Jag kör långa övertalningskampanjer här hemma. Han vågade inte heller tills nu när jag förklarade väldigt tydligt att färdknäppen inte innebär att bebisen ramlar ut under samlaget. Och att han inte kan göra illa bebisen.

Mina förvärkar gör ondare efter färdknäppen. Mest i ryggen, höger sida mitten.  Ungefär lika regelbundna som de varit senaste tre kvällarna eller något. Det kanske är mer, kommer knappt ihåg längre..
    Ungefär var tionde minut. 
    Men det kommer nog ingen bebis i helgen i allafall. Det vore för bra för att vara sant. 
  • Karttikeya

Som om det inte räcker med foglossning from hell så har nu mitt högra knä pajat. Jag går som en ledbruten gammal pirat, underbart..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)