• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Willes Mamma 08

Tack ni som hejjar,men känns inte så muntert just nu ÅHHH bebis kom ut innan ja sliter ut dig själv,haha!

Ondar: Hoppas,hoppas de sätter i gång i veckan så han inte har druckigt något. Fattar inte de där med alkohol o karlar,...de tycks känna sig så duktiga bara för att de typ inte tagit 1 öl på en helg,hihi! Kanske e som vi, att vi känner oss duktiga om vi tex inte köper en tröja som vi verkligen vill ha

Mamma till William 080419 ♥
  • Emelle

Godmorgon!!

Härligt med allas förvärkar SD och allt.
    Skitjobbigt att inte få sova och de sista veckorna är ju tuffa, MEN de för oss ju närmare vårt mål: BEBISAR!!

Hejja hejja alla er som står på tur nu!

Jag har faktiskt sovit bättre de sista nätterna. (jag närmar mig nog alltså inte mitt mål i samma snabba takt som ni andra, jag verkar ju vara lite tvärtom som känner mig lite piggare och positivare än vad jag gjorde för nån månad sen... )

Har fortfarande samma starka SD, som uppenbarligen inte gör någon nytta= onödiga. Slemmisen fortsätter släppa och det kom mer igår av den.

En lite fråga, till er som är beräknade runt 25 dec har era magar sjunkit ned än?
    Japp, min mage har sjunkit betydligt. BF 23/12
    (hemsk historia med er bilolycka, vilka idioter det finns, tur att ni klarade er så pass bra som ni trots allt gjorde!)
  • Mysmamma70

Skönt att höra att du också håller modet uppe, Emelle! Även om man har mkt förvärkar kan det ju tyvärr vara lång tid kvar, särskilt för oss som har fött några barn innan

Nej, man får försöka ta en dag i taget och njuta av den, trots krämpor och sömnbrist, för de här dagarna kommer aldrig igen

• Stefanie

Usch vilken natt. Hemsk. 

Ett tag efter färdknäppen blev förvärkarna kraftigare och gjorde ont. De kom tätare också. Vi gick väl och lade oss vid tre tror jag. Jag somnade till i fem minuter och vaknade av att jag höll på att kräkas. Tror att det var en blandning av att förvärkarna var jobbiga, halsbränna och förkylning.
    Jag bullade upp med tusen kuddar under huvudet och typ satt upp i sängen. Sedan har jag försökt att sova men inte sovit några längre stunder på hela natten. Som om det inte räckte med förvärkarna så är förkylningen hemsk och jag kan knappt andas, och halsen känns helt trasig. När jag hostar så får jag kväljningar.

Superroligt!

Gick upp i morse och tog en lång dusch och sedan fyllde jag upp badkaret och har legat där tills nu. Nu blev jag hungrig och har satt in plåten med bröd som jag bakade i natt innan jag gick och lade mig i ugnen.  

Måste göra mig av med den här förkylningen, föda barn i mitt tillstånd känns inte riktigt perfekt.

Ser att det är fler som haft det kämpigt i natt. Undrar vad som händer här näst! Hoppas att allas våra värkar har effekt, inte det minsta roligt annars... 

• Emelle
    Cissi7006 skrev 2010-12-11 11:46:04 följande:
    Skönt att höra att du också håller modet uppe, Emelle! Även om man har mkt förvärkar kan det ju tyvärr vara lång tid kvar, särskilt för oss som har fött några barn innan

Nej, man får försöka ta en dag i taget och njuta av den, trots krämpor och sömnbrist, för de här dagarna kommer aldrig igen
    Jamen precis. Jag var jättestressad i slutet av min förra graviditet då jag tog för givet att bebisen skulle komma jättepunktligt som sina äldre syskon. När jag sen gick 8 dagar över tiden kändes det rent ut sagt för djävligt!

Självklart vill jag få ut bebisen NU och förstår all frustration, men jag känner att jag inte orkar deppa ihop den här ggn med. Jag vet ju så väl att man glömmer de här dagarna DIREKT efter förlossningen.

Men som sagt, det jag känner nu lär nog hinna ändras...Vänta tills jag är på övertid jag med
  • pickaboo
    Emelle skrev 2010-12-11 10:50:05 följande:
    Godmorgon!!

Härligt med allas förvärkar SD och allt.
    Skitjobbigt att inte få sova och de sista veckorna är ju tuffa, MEN de för oss ju närmare vårt mål: BEBISAR!!

Hejja hejja alla er som står på tur nu!

Jag har faktiskt sovit bättre de sista nätterna. (jag närmar mig nog alltså inte mitt mål i samma snabba takt som ni andra, jag verkar ju vara lite tvärtom som känner mig lite piggare och positivare än vad jag gjorde för nån månad sen... )

Har fortfarande samma starka SD, som uppenbarligen inte gör någon nytta= onödiga. Slemmisen fortsätter släppa och det kom mer igår av den.Japp, min mage har sjunkit betydligt. BF 23/12
    (hemsk historia med er bilolycka, vilka idioter det finns, tur att ni klarade er så pass bra som ni trots allt gjorde!)
    Här är en till som sover som en stock, mår oförskämt bra just nu, jättepigg och nu har bebisen också vaknat till liv och lever rövare dag som natt

Vankas nog inte förlossning än på ett tag!
  • AnnaCL

Det är så spännande att kliva upp och läsa, man vet aldrig om det kommit en ny bebis i tråden.
    Jag har sovit jättebra och vaknade tio i tolv, superskönt. Har mensvärk idag och är lite dålig i magen men annars inga speciella tecken. Gillar dock inte synen av mitt ansikte i spegeln, börjar vara svälld lite här och där!

• Momalicious

Somnade tillslut om efter att ha varit vaken i morse och sov till halv tolv då sambon väckte mig med en jättefin frukost. Gullungen! Men jag är trött och magen är öm efter alla förvärkar.
    Trodde förresten jag läckte vatten i natt för vid varje värk kom det typ som vatten. Men det kommer inte i samma utsträckning nu så det är nog bara vattniga flytningar. Sjukt hur flytningar kan ändra konsistens ändå

Måste fråga, är det någon annan som känt av en brännande/ilande/stickande känsla i blygdbenet? Skitobehagligt ju!

• alberta77
    Momalicious skrev 2010-12-11 12:20:35 följande:
    Måste fråga, är det någon annan som känt av en brännande/ilande/stickande känsla i blygdbenet? Skitobehagligt ju!
    Ja den känslan har jag haft sedan bebis sjönk ner. Nu har jag börjat få som kramp i tappen. Undrar vad som händer där inne... 
    Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • ondar

bf+4 idag, tycker inte att något har ändrats direkt, sammandragningarna osv känns ungefär som de har gjort hela tiden och kommer lika tätt som de har gjort de senaste veckorna, kanske något tätare- tänker inte riktigt på det för vill inte leta tecken och bli otålig:P.

Ända skillnaden är att jag gråter MKT mer lätt och brusar upp lättare så hormonerna sprudlar väl i kroppen:).
    Bebis känns lugnare också men det kanske börjar bli trångt där inne- på tiden;).

Svägerskan har ju gissat på 20e så jag satsar på det som slutdatum för att inte bli knäpp eller tappa humöret. Ända som känns "jobbigt" är att det är rätt tråkigt att mest bara sitta här hemma, vågar inte direkt åka nånstans ifall vattnet går och jag o Pappan bor ju inte ihop så det blir lätt ensamt.
    Längtar efter min vovve så jag tror jag går av snart också, han har inte vart här sen v 38+0 o idag är det 40+3. Ska bli underbart när bebis har kommit och vovven kan komma tillbaks så familjen e hel igenHjärta.

Satte ut den här på facebook idag:

Bäste Bebis,

Härmed varslar jag, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning.

Vräkningen kommer äga rum snarast, dock senast inom 2 veckor. Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum 10-12-07.

För att underlätta för alla berörda parter ber jag Dig att flytta ut självmant.

Med vänlig hälsning
    Hyresvärden Mamma
Svar på tråden December Bebis 2010 :)