• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2010-12-11 14:08:46 följande:
    säg ine de du*ler*
    Min yngsta grabb föddes i V35+4...så ALLT kan hända  
    min plutt ska inte födas i december! =) på måndag är jag i v 35+0. hua då =)
    Bebis 16/1-11
  • mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2010-12-11 14:11:08 följande:
    min plutt ska inte födas i december! =) på måndag är jag i v 35+0. hua då =)
    Nee förstår att du hellre väntar tills efter nyår

Å vill de sig riktigt "illa" för min del så kan till å med jag få bebbe då, iom att det här i Gbg tillåts att man går till V43 innan man blir igångsatt, förutsett att mamma å bebbe mår bra då såklart....
    OM det händer, så kommer jag att vara i V43+0 den 30Dec......visst låter de underbart*S* 
  • ondar
    mamma smurfen skrev 2010-12-11 14:06:38 följande:
    skönt att man inte e ensam=)

Nej, de är 3e barnet för mig, men sambons 1a....
    har 2 killar sedan tidigare, som hunnit med att bli 9e å 11år redan,
    denna gången väntas det en tös, å sedan får det var nog med att föda barn för min del*ler* 
    aha:), gick du över o isf hur länge, med de andra två? Spännande med en flicka den här gången:D.
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2010-12-11 14:15:06 följande:
    Nee förstår att du hellre väntar tills efter nyår

Å vill de sig riktigt "illa" för min del så kan till å med jag få bebbe då, iom att det här i Gbg tillåts att man går till V43 innan man blir igångsatt, förutsett att mamma å bebbe mår bra då såklart....
    OM det händer, så kommer jag att vara i V43+0 den 30Dec......visst låter de underbart*S* 
    Hua då. V 43. Jag är trött redan nu o vara gravid. hehe Tänk o gå så länge :/
    Bebis 16/1-11
  • ondar

Jag har fresten en fråga! Många organ blir ju lite flyttade på o så där när livmodern växer osv.
    När jag ligger ner(ibland även när jag är upprätt) så har jag något högst upp på magen, precis under brösten som buktar upp rätt rejält. Det bubblar där,speciellt om man trycker där och det svider på huden men jag är inte öm. Ibland kan det kännas som en "arm" eller något o ta på så tippar ju på att det är en tarm av något slag?
    Någon som vet vad det är?

Frågade min barnmorska för några veckor sen vad de var som bubblade o hon gissade på att det var magsäcken, sitter den så högt upp?

*vilsen;)*

• mamma smurfen
    ondar skrev 2010-12-11 14:18:32 följande:
    aha:), gick du över o isf hur länge, med de andra två? Spännande med en flicka den här gången:D.
    *ler* jaaa helt enormt "konstigt" att få en tös att ta hand om...hur GÖR man då lixom

Med grabbarna gik jag inte över alls...
    Med etta, vart det planerat K-nitt pga att han låg i säte, LÄKARNA tyckte att jag skulle föda säte, för de "behövde ÖVA"....jag vart på vändningsförök, som inte lyckades, proppsade på K-Snitt, å fick igenom det, så han kom till världen den 15juli 1999, på sin BF-dag=)

Kille nr 2 kom tidigt...V35+4, vart kissenödig på morronen, å på väg till toan så gick vattnet, bara så...inga förvärkar, inga känningar inget ALLS typ*S*
    Åkte in på kontroll, där de konstaterade att "ja vattnet HAR gått, men allt e oki" å fick åka hem igen, med vetskapen om att det inte kommer igång innom 72 timmar så blir jag igångsatt...
    han föddes den 15 juni 01  

Å så NU då...finns INGET mönster för mig att följa ALLS, kan bara säga att det är SJUKT irriterande ..
    Har mer eller mindre förväntat mig att hon skulle komma ut redan sedan V37, men nooopps ....hon verkar trivas alldeles utmärkt i magen*S* så får se hur många dagar jag ska gå över tiden, men sedan haar jag ju fått "testat på" allt*S* tidigt, K-Snitt å att gå övertiden

Fick precis tipset att pröva med laxermedel , en bekant hade fått det från sin BM...kanske ska pröva
  • Karttikeya
    ondar skrev 2010-12-11 14:22:27 följande:
    Jag har fresten en fråga! Många organ blir ju lite flyttade på o så där när livmodern växer osv.
    När jag ligger ner(ibland även när jag är upprätt) så har jag något högst upp på magen, precis under brösten som buktar upp rätt rejält. Det bubblar där,speciellt om man trycker där och det svider på huden men jag är inte öm. Ibland kan det kännas som en "arm" eller något o ta på så tippar ju på att det är en tarm av något slag?
    Någon som vet vad det är?

Frågade min barnmorska för några veckor sen vad de var som bubblade o hon gissade på att det var magsäcken, sitter den så högt upp?

*vilsen;)*

Ja magsäcken sitter ju "högst" upp om man inte räknar med hjärtat och lungorna Tungan ute Skulle nog också tro på magsäcken. Men det låter läskigt Förvånad

• ondar
    mamma smurfen skrev 2010-12-11 14:33:16 följande:
    *ler* jaaa helt enormt "konstigt" att få en tös att ta hand om...hur GÖR man då lixom

Med grabbarna gik jag inte över alls...
    Med etta, vart det planerat K-nitt pga att han låg i säte, LÄKARNA tyckte att jag skulle föda säte, för de "behövde ÖVA"....jag vart på vändningsförök, som inte lyckades, proppsade på K-Snitt, å fick igenom det, så han kom till världen den 15juli 1999, på sin BF-dag=)

Kille nr 2 kom tidigt...V35+4, vart kissenödig på morronen, å på väg till toan så gick vattnet, bara så...inga förvärkar, inga känningar inget ALLS typ*S*
    Åkte in på kontroll, där de konstaterade att "ja vattnet HAR gått, men allt e oki" å fick åka hem igen, med vetskapen om att det inte kommer igång innom 72 timmar så blir jag igångsatt...
    han föddes den 15 juni 01  

Å så NU då...finns INGET mönster för mig att följa ALLS, kan bara säga att det är SJUKT irriterande ..
    Har mer eller mindre förväntat mig att hon skulle komma ut redan sedan V37, men nooopps ....hon verkar trivas alldeles utmärkt i magen*S* så får se hur många dagar jag ska gå över tiden, men sedan haar jag ju fått "testat på" allt*S* tidigt, K-Snitt å att gå övertiden

Fick precis tipset att pröva med laxermedel , en bekant hade fått det från sin BM...kanske ska pröva
    Hihi wow, ja nu har du ju verkligen fått prova på det mesta;P.
    Jaa det där med laxermedel har jag också hört, o att bli smittad av magsjuka- kanske har nåt gemensamt=)?.

När jag var på amningsmottagningen och pratade om amning sa denne att om man handmjölkar sig så kan det sätta igång förlossningen också. Då var jag bara i v 34 lr nåt så hon tyckte absolut inte att jag skulle öva på handmjölkning för att risken var så stor att man lösgör samma ämnen som när förlossningen går igång :).

Själv är jag än så länge väldigt lugn o sansad o inte så otålig men har känsla av att det snart kommer rinna över till raka motsatsen haha.
  • ondar
    Karttikeya skrev 2010-12-11 14:39:26 följande:

Ja magsäcken sitter ju "högst" upp om man inte räknar med hjärtat och lungorna Tungan ute Skulle nog också tro på magsäcken. Men det låter läskigt Förvånad

Ingen annan som har så där alltså?
    Jag e asdålig på organ osv men då antar vi att det är magsäcken då=)- tack! Ja det e rätt creepy faktiskt när det buktar ut så där Obestämd
  • Karttikeya
    ondar skrev 2010-12-11 14:41:34 följande:
    Ingen annan som har så där alltså?
    Jag e asdålig på organ osv men då antar vi att det är magsäcken då=)- tack! Ja det e rätt creepy faktiskt när det buktar ut så där Obestämd
    Nej jag har mest känt bebis bukta ut faktiskt Tungan ute Men alla organ blir ju som sagt uppflyttade och ihoppressade så det är säkert inget ovanligt. Däremot tycker jag det känns som att magsäcken sitter i halsen ibland Tungan ute
Svar på tråden December Bebis 2010 :)