Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Jaså? Jäkla apotek på vischan som inte har nånting haha. Får kika på ett större apotek i helgen. Hur stor är den stora flaskan?

• Momalicious

Åh, jag dör. Elliot sov hela natten vilket var underbart, men sen elvatiden i förmiddags har han skrikit i princip hela tiden. Jag har suttit hela dagen i en fåtölj och gungat för det var enda sättet att få honom relativt lugn. Så fort jag skulle kissa blev han hysterisk och jag var ju tvungen att äta lite lunch och den fick jag kasta i mig med ena handen samtidigt som jag hade honom på ena axeln och han gallskrek. Suck. När sambon kom hem så fick jag ÄNTLIGEN en liten paus från gungandet och jag var vid det laget rätt illamående för man måste gunga våldsamt för att herrn ska vara nöjd.

Nu har han skrikit resten av kvällen sen sambon kom hem och endast varit tyst om man gungat och en liten stund funkade bärselen. Känner mig som att jag bara väntar på att han ska bli tre-fyra månader och dethär ska sluta. Kan inte alls njuta av den här tiden och det känns så himla sorgligt. När han är lugn och glad vilket han sällan är på egen hand så är det underbart men såna här dagar är dödsjobbiga. Känns som jag testat i princip allt nu, vet inte vad jag ska göra för att han ska må bättre.

Han har inte sovit mer än korta stunder, kanske en kvart i taget på hela dagen och då självklart i famnen, lägger jag ner honom börjar han skrika. Nu har han lugnat sig lite så han gnäller bara och inte vrålskriker så nu ska vi försöka lägga oss och hoppas att han lugnar sig.

Förlåt för gnälligt inlägg men jag känner mig så jäkla ledsen att jag inte kan vara glad åt min lilla bebis utan att jag hela tiden ska längta till framtiden när han är gladare och mår bättre. Dessutom känns det ju som en evighet tills han är runt tre-fyra månader, han är ju inte ens två månader än.

Min trötthet har gått över nu för övrigt. Var trött runt elva men nu har det liksom försvunnit. Skit också. 

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2011-02-10 21:30:23 följande:
    Jobbigt Moma

Tänkte gnälla över att Nemi inte kan sova längre stunder sen 15 & är gnällig, men jag gör inte de, du har det värre...

Vad säger BVC om detta då?
    Men vännen, klart du får gnälla ändå! Så länge det är jobbigt för dig så får du ju gnälla!
    Tråkigt att hon hon är gnällig :(

Vi har itne varit på BVC på två veckor, skulle dit imorgon egentligen men BVC-tanten är sjuk så vi fick en ny tid nästa fredag. Men idag har han varit hur snäll som helst, sovit och ätit och man har till och med kunnat lägga ner honom själv i sängen och då sov han i typ fyra timmar mitt på dagen. Precis tvärtemot från igår alltså. Och vi har inte gjort något annorlunda idag mot igår så jag vet verkligen inte vad det kan bero på. Hade det varit mjölk han reagerade på så hade han ju haft ont varje dag men det är så himla olika. Pust. Ska skriva ner varje dag hur han är och när han gnäller och hur länge och så ska jag ta upp det nästa vecka. Nånting MÅSTE det ju bero på.  
  • Momalicious

Willes mamma: kan ha varit jag. Dock var det inte framfall. Men det har iaf försvunnit nu med hjälp av knipisar!

• Momalicious

Jag är deppig. Har motvilligt börjat inse att den där hängmagen/lösa huden jag har på magen nog inte kommer dra ihop sig. Jag är för jäkla duktig på att vara gravid och föda barn men det där med att min kropp ska återställa sig verkar den fan inte fatta. BLÖ. Hade vi skullat ha alla våra barn tätt så hade det varit en sak för då kunde jag ju sett ett slut på det här och att jag kunde göra en APdyr operation för att få en slät mage igen, men eftersom vi bestämt att vi ska vänta tills jag pluggat så är det ju flera flera år innan vi ens ska skaffa nästa barn och vi vill väl ha 3-4. Min mage ser verkligen hemsk ut. Nästan så jag borde lägga ut en bild så ni får se. Fast då kräks ni väl.

Känns sådär kul att vara 21 och se ut som man är 81 om man tittar på magen... Tänker aldrig visa mig i bikini igen säger jag bara = no babysim för mig och Elliot. Isf får min sambo göra det.. ÅH. SKITKROPP! 
    Ni kanske tycker att jag låter jättelöjlig, och visst, jag visste ju att det kunde hända men jag tänkte liksom att jag är ung och min hud är säkert väldigt anpassningsbar. Nähädu, inte det minsta. Bristningarna kunde jag lätt kunnat leva med men inte en jäkla skinpåse. 

• Momalicious

God förmiddag. Idag ska jag åka till en av mina bästa vänner. Hon är gravid med bf imorgon, så spännande! Ska bli skönt att komma iväg lite :) hoppas på att Elliot är snäll idag :) kram på et

• Momalicious

Vi använder napp till Elliot och det funkar ibland. Dock har vi sagt från början att nappen kommer vara nåt man har i sängen och ingen annanstans. Om han ens vill ha nappen när han är större.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)