Stefanie skrev 2010-08-15 20:09:05 följande:
Usch. Nu blev jag sur.
Jag har sedan vi började prata barn suttit och läst på om barnvagnar på nätet och försökt hitta en jag gillar. Efter mycket om och men har jag kommit fram till att jag skulle vilja ha en barnvagn med svängbara framhjul. Sambon sade tidigt att han ville ha fyra hjul hellre än tre och rabblade fördelarna med det och jag kunde hålla med. Han har också länge sagt att han vill ha stora hjul.
Jag kom för ett bra tag sedan fram till att jag nog vill ha en brio sing eller go. Det enda som talar emot egentligen är att svängbara framhjul innebär mindre framhjul och det kan bli jobbigt om vi får samma snöfall i år som förra vintern. Jag presenterade Brio sing för honom och han har inte sagt något dåligt om den. Förrän nu.
Han: "Jag vill ha stora hjul"
Jag: "Men stora hjul innebär fasta hjul och jag vill ha svängbara om jag ska åka en massa kollektivt när jag inte har något körkort"
Han: "Men det finns fler nackdelar med svängbara hjul. Till exempel, om man går i en brant backe så måste man hålla emot så att vagnen inte svänger"
Va?! Jag undrar då om någon överhuvudtaget upplevt det problemet. Hur ofta kommer vi att gå i branta backar? Jag skulle bra gärna vilja veta om någon förälder med en vagn som har svängbara hjul har upplevt det här som ett problem.
Så nu vill han ha fast hjul och kommer att vilja vinna kampen trots att det är jag som kommer att vara mammaledig och hemma med ungen i princip hela tiden. Det är jag som kommer att använda barnvagnen mest och jag kan rabbla tusen själ till varför jag vill ha någon av vagnarna jag nämnde.
De är smidigare, mer lättkörda, LÄTTARE vilket känns viktigt när jag har en dum rygg.
Hur knäcker jag honom? Någon som har några argument för svängbara hjul som han inte kan knäcka? Eller emot fasta?
Någon som har några tips?
Har ni haft liknande åsiktsskillnader när det gäller barnvagn med era respektive?
Haha det där i backen stämmer inte:). Min brorsdotter har en emmaljunga med svängbara framhjul o den e helt fantastiskt lättkörd o underbar på alla vis! De går ju dessutom att göra så att de inte är svängbara på vintern tex så att det blir lättare att köra och i vintras hade det inte gått annars för det var värdelöst med svängbara framhjul då.
Men vem vet om vi upplever en sån vinter igen:).
Kan ni inte gå till en affär ihop o provköra lite då? Allra bäst hade ju vart om ni kände några med olika sorts vagnar, så kunde han ta en av varje att försöka åka buss med, handla med osv;)