• ondar

December Bebis 2010 :)

Pappan ringde nyss o sa att han förmodligen måste jobba imorgon på sin lediga dag- vilket innebär att jag antingen får träffa hans mamma för första gången, helt själv eller så får vi kanske skjuta upp det igen.
    Tänkte på det en stund efter samtalet o messade han nu o skrev att jag kan träffa henne ensam om det skulle vara så. Har kramp i magen av nervositet redan men samtidigt så vill jag ju gärna träffa henne snart och nån gång måste vi träffas själva ändå eftersom hon blir farmor till Liten :).
    Hoppas verkligen att hon e snäll nu baraSkäms

• ondar
    delifi2 skrev 2010-08-11 12:52:29 följande:
    vad olika det är från olika kommuner eller fk, jag fick igenom min sjukskrivning hur lätt som helst inga problem alls.
    Kan vara så att din läkare skrev just så, att hon inte tycker.
    Allt beror på som sagt HUR en läkare skriver. Kanske det skulel blivit lättare om hon skrivit SKA ej jobba.

Jag har bara behövt gå på kryckor när jag varit "tvungen" att gå långt, är ju supertrist att bara gå hemma så ibland så har jag gett mig ut fast jag vet att jag inte borde men så tråkigt att bara gå hemma.
    Ska man påpeka det till läkaren, om man tycker att de har uttryckt sig otydligt? Eller borde de veta sånt där?
    Jag känner mig så himla frisk när jag läser om er som måste ha kryckor o sånt:( även fast jag har svinont i rygg o pga foglossning o har så svullna fötter att jag om morgonen knappt kan gå. Kanske man inte är tillräckligt dålig för att läkaren ska sjukskriva än iallfall då.
    Mamma tyckte iaf att jag skulle påpeka vad jag har för yrke också, så får väl hoppas att det går igenom...
  • ondar
    NhjärtaD skrev 2010-08-11 22:09:02 följande:
    Ja jobbar man inom vården brukar det ändå var lite lättare har jag fattat det som...
    Hur har det gått för dig då, har du pratat med någon läkare?
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-12 14:50:51 följande:
    Några fler som ska på såndär infoträff på FK? Ni som har barn innan, är det nåt bra man får veta? 
    Känner att det där med FP och allt vad det innebär är en jäkla djungel, så lite extra info där man kan ställa frågor känns lämpligt!

Jag har funderat på det. Fick papper o grejer sist ja va hos Bm när ja va i vecka tolv men har inte engagerat mig mer än så ännu. Håller med om att allt känns som en enorm djungel så det hade kanske vart värt. Håller ögonen öppna efter svar på det här:)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-12 22:23:38 följande:
    Jag tror förresten att mina järntabletter haft en underbar verkan på mig och gjort så att jag inte längre är hård i magen. Ursäkta för äcklig info, men tror jag bajsat typ 3 kilo idag. Himmelskt!
    Tar inte ut nåt i förskott, men skönt var det i alla fall Solig 

Någon som funderat på förlossningsplan/brev? Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det på bästa sätt. Hittills har jag bara skrivit en del punkter.
    Några tips?

Nu ska jag sova, är helt död. 
    Nämen wow! Jag trodde att järntabletter hade motsatt effekt men icke alltså:). Va skönt för dig!

Måste man skriva förlossningsbrev eller är det något frivilligt? Min svägerska gjorde det inte vet jag och hon födde också på NÄL.
  • ondar
    Stoce skrev 2010-08-12 17:35:34 följande:

Vad tycker ni om detta? Jag har stickat de till sambons systerdotter som döps nästa lördag. Hon kommer också få ett vitt tennarmband med aprikosa kristaller i. Hoppas de uppskattar hemmapysslade saker

Ååå va fin!!!

MFJG Grattis till körkortet!!!!
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-13 07:53:40 följande:
    Ondar: nej det måste man inte, men jag har vissa rädslor och krav och önskemål som jag vill få med. Tänker att jag kanske inte är hundra procent med hela tiden och då är det bra för alla att vet att jag t.ex. Vill ha sen avnavling och att jag är rädd för att spricka. :)
    Aha:). Har du lust o förklara det här med sen avnavling för mig? Jag googlade för ett tag sen o läste o sådär men tror inte att ja nånsin riktigt fattade, eller så minns ja bara dåligt:).

Är det mest för deras förståelse eller kan de på något vis hjälpa en med det här med sprickning? Är själv rätt nojjig över det, främst för att jag är skeptisk mot att bli sydd där nere sen, även om de flesta säger att det är något man oftast inte känner.
    Kanske kan vara en god ide att skriva ett sånt där brev då:). Tack för tipset{#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-15 00:28:18 följande:
    FÖRRESTEN! Kommer ni ihåg att jag berättade om min mamma och att hon skulle träffa sin gamla kärlek från förr för några veckor sedan?
    Well, det hela slutade precis som i en film också!
    Han kom och de satt uppe hela natten och pratade. Han stannade två dagar längre än det var tänkt och de hade det hur trevligt som helst. Det var INTE svårt att se hur himla kära de var när vi kom för att hämta lite grejer inför vår camping semester, de kunde inte hålla händerna ifrån varandra! Hjärta

Mannen är ju som jag berättade från Holland så i torsdags åkte mamma till Berlin för att möta upp Martin som han heter. De är där nere på kärlekssemester och har det så mysigt så berättade hon via sms. När vi var hos mamma förra veckan så visade hon mig till och med snygga underkläder som hon köpt. 

Aldrig sett min mamma så glad så det är helt underbart! Hon är så himla värd det. Mamma var ensam med mig från början i princip och har aldrig varit med någon under min uppväxt. Är så jäkla glad att hon träffat någon, även om de inte kan ses så himla ofta eftersom de bor i olika länder.

Sagor händer fanimej i verkligheten, helt sinnes! Hjärta 
    Å va underbart! Jag satt precis o tänkte på det o tänkte fråga hur det gick:). SÅ glad för din mamma skullHjärta.

Tack för det du skrev om sen avnavling också:). Skriver jag ett brev jag med så blir det definitivt med där också, du hade många bra punkter får jag säga:). Vilken tur att familjeliv finnsTungan ute
  • ondar

Pappan ringde förut o ville ha lite råd angående sin mammas katt som e sjuk (jag läste djursjukvård på gymnasiet)
    Han frågade efteråt om ja börjar bli tjock än o jag sa att magen har växt MKT sen han såg mig sist i vecka 18, är i 23+4 nu och att bebis sparkar varje dag så vi borde faktiskt ses snart så han får känna bebissparkar.
    Han blev helt tyst först å sa sen att det har ja inte sagt.
    Svarade då att han inte heller har frågat.
    Han sa att han inte visste att man kände sparkar "så här tidigt".

Så ja kände mig samtidigt lite elak sen men man ska väl inte behöva tvinga sig på barnets pappa heller.
    Nu frågade han iaf när ja ska till BM nästa gång o när ja sa tid o datum sa han att han skulle kolla om han kunde följa med o isf ringa mig nu i veckan. Tror att han själv inser att bebis snart är här o han inte har hunnit med nånting.
    Samtidigt känner ja inte att han måste med till Bm, jag har berättat om saker för henne som inte han vet och inte behöver veta om min barndom som jag känner att ja behöver prata mer med henne om- vilket vi iof kan göra nästa gång istället för jag vill ju att han ska vara så delaktig han bara vill.

Personligen längtar jag efter honom och önskar mer än allt att han ska vilja träffa oss mera men mest är det för hans skull. Så att han hinner få in att det snart kommer en liten personlighet som är halva han o halva mig som kommer behöva honom och att jag kommer behöva honom.
    Han inser allt det där själv egentligen, speciellt om man pratar om det, men samtidigt är han bara en sån där person med tusen saker i görningen hela tiden och sånt där som borde vara viktigast kommer alltid "sist", det har vart så så länge jag känner honom o ja undrar när det ska förändras...

Förlåt om ja gnäller men ja har ingen o prata med det här om utan att få massa blickar o oförstående svar...

Jag vet att han kommer bli en toppenpappa när bebis är här, men bebis är ju inte här än och det känns lite ensamt ibland att behöva vara gravid själv när så många andra faktiskt är gravida ihop med sin partner.

Var på ettårskalas till min ljuvliga brorsdotter idag och bebis sparkade så jag försökte låta min andra bror känna, ingen har ju känt sparkar än men då slutade bebis:P. Så kanske kanske att bebis Pappa får bli först iallafall

• ondar
    Stefanie skrev 2010-08-15 20:09:05 följande:
    Usch. Nu blev jag sur. 

Jag har sedan vi började prata barn suttit och läst på om barnvagnar på nätet och försökt hitta en jag gillar. Efter mycket om och men har jag kommit fram till att jag skulle vilja ha en barnvagn med svängbara framhjul. Sambon sade tidigt att han ville ha fyra hjul hellre än tre och rabblade fördelarna med det och jag kunde hålla med. Han har också länge sagt att han vill ha stora hjul.

Jag kom för ett bra tag sedan fram till att jag nog vill ha en brio sing eller go. Det enda som talar emot egentligen är att svängbara framhjul innebär mindre framhjul och det kan bli jobbigt om vi får samma snöfall i år som förra vintern. Jag presenterade Brio sing för honom och han har inte sagt något dåligt om den. Förrän nu.

Han: "Jag vill ha stora hjul"
    Jag: "Men stora hjul innebär fasta hjul och jag vill ha svängbara om jag ska åka en massa kollektivt när jag inte har något körkort"
    Han: "Men det finns fler nackdelar med svängbara hjul. Till exempel, om man går i en brant backe så måste man hålla emot så att vagnen inte svänger"

Va?! Jag undrar då om någon överhuvudtaget upplevt det problemet. Hur ofta kommer vi att gå i branta backar? Jag skulle bra gärna vilja veta om någon förälder med en vagn som har svängbara hjul har upplevt det här som ett problem.

Så nu vill han ha fast hjul och kommer att vilja vinna kampen trots att det är jag som kommer att vara mammaledig och hemma med ungen i princip hela tiden. Det är jag som kommer att använda barnvagnen mest och jag kan rabbla tusen själ till varför jag vill ha någon av vagnarna jag nämnde.
    De är smidigare, mer lättkörda, LÄTTARE vilket känns viktigt när jag har en dum rygg.

Hur knäcker jag honom? Någon som har några argument för svängbara hjul som han inte kan knäcka? Eller emot fasta?

Någon som har några tips?
    Har ni haft liknande åsiktsskillnader när det gäller barnvagn med era respektive? 
    Haha det där i backen stämmer inte:). Min brorsdotter har en emmaljunga med svängbara framhjul o den e helt fantastiskt lättkörd o underbar på alla vis! De går ju dessutom att göra så att de inte är svängbara på vintern tex så att det blir lättare att köra och i vintras hade det inte gått annars för det var värdelöst med svängbara framhjul då.
    Men vem vet om vi upplever en sån vinter igen:).

Kan ni inte gå till en affär ihop o provköra lite då? Allra bäst hade ju vart om ni kände några med olika sorts vagnar, så kunde han ta en av varje att försöka åka buss med, handla med osv;)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)