Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

December Bebis 2010 :)

Ha, ha! Det är fler som är envisa här alltså. Fy Majorima! Flört 

Fick recept på Kåvepenin. Så nå vajsing i kroppen var det. Hoppas det gör susen. 

Hoppas du blir bättre snart Toksnippa! Det är så drygt att inte orka göra något. Här är maken också hemma men utan feber iaf. Ja, de har sina perioder... skuttungarna. Hjärta

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

När Vanja tagit spruta har det varit två stycken som sticker samtidigt och jag tröstar efteråt. Om en främling tar upp barnet efteråt kan det ju bli ännu värre. Knepigt tycker jag också.

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    sussy: Hoppas verkligen ni får veta vad utslagen beror på och att de försvinner snart!
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Hälsning från Tyskland! Här är det också varmt och tyvärr är Vanja sjuk med feber så det blir lite lugnare tempo än tänkt. Fick äntligen ur hennes näsa så nu sover hon skönt efter kaskadspya, bad och amning igen.Puh! Idag blir det iaf en tur i metropolen Gütersloh. (Ingen mens här och håret kvar på knoppen.) Solig

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-04 09:52:35 följande:
    hur länge är du har då i tyskland ? fan skulle va kul o ses
    Ja, kom över på en kopp kaffe vet jag! Flört Vi flyger hem på tisdag.
    ludicrous skrev 2011-06-04 12:30:11 följande:
    Emil har fortfarande feber! Över 39 hela tiden, Alvedon hjälper inte. Vi försöker få i honom vatten iaf, han åt vid halv elva och vid 6 i morse ( enda natten han sovit utan mat ;) )
    Men det är ju inte vår pojk :( han e trött o gnällig, sover mest hela tiden. Ikväll vid åtta har han haft ett dygn. Min pappa e här o har kollat på Emil, han e läkare.
    Vanja åt inte i natt heller. Men lyckas få i henne lite de korta stunder hon blir snorfri. Hon är ju inte fet direkt så det vore ju bra om hon åt normalt iaf. Hoppas Emil blir frisk snart iaf!
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Mammasmurfen: Jag har alltid tyckt att barn har rätt att träffa sin pappa. Men i vissa fall så kanske det är bäst att inte ha kontakt alls. Det sliter på dig och dina barn. Det viktiga är att ni mår bra. {#emotions_dlg.flower}

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-09 17:45:45 följande:

Haha jag vägde elias i hem vågen och han var 9000g men det kan ju faktist stämma för han var 8000g vid 5 månaders ålder.

Har ni barn som äter som hästar ??? vet fan inte men jag har gavft elias mat hela dagen !! 2 st 230 ml ersättning och 3 st faskor 120 ml välling !!

Sen gröt stor port och vatten och baby juse nesl'e

Önskar att Vanja var intresserad av mat. Men det är bara bröstet som gäller. Ibland inte ens det. Och flaska förstår hon inte hur hon ska hantera heller.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Grattis Linasmama!

Här lever vi renovering. Blä. Men det går saaaakta framåt. Förhoppningsvis vardagsrumsgolv klart innan flyttlasset kommer så att det kan fungera förråd tills vårt sovrum blir klart. Kök och badrum blir nog nästa år har jag en känsla av. Renovering och bäbis är inte lätt. Ändå är Vanja så tålmodig. Som tur är har vi haft hjälp av mina föräldrar. Men nu har de åkt upp till stugan och vi också till Gävle. Ska packa sånt som flyttfirman inte packar och åka till stugan imorgon en sväng. Önskar er en glad midsommar och på återhörande när jag har en stund över nån gång i september?! 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Här har vi turen med en tjej som sover på nätterna. Inte lika lätt på dagarna dock. Mat vill hon inte gärna äta bara bröstet som gäller. Hör och häpna drack (eller bet på nappen till flaskan) hon 1/3 port. välling ikväll. FörvånadÖvermoget päron gick också ner härom dagen. Vanljglass och söta kex verkar också vara gott. Hm... bra mat va?! Ja, ja... ganska praktiskt just nu i renoveringskaoset. Nu har vi flyttat alla grejer till vår nya lägenhet som nästan har ett renoverat vardagsrum. Glad
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LokesMammi skrev 2011-07-05 16:48:49 följande:
    Jag har en liten fråga. Era barn är lite större än mitt barn, han blir snart 6mån. Jag har inte börjat med mat ännu, håller fortfarande på med smakisar och har börjat introducera gröt. Börjar väl gå hem! =)
    Den 14e ska Loke o jag till Ö-vik, vi bor i v-ås så det är en bit dit. Vi ska åka med min morbror och eftersom han ännu lever på min mjölk så blir det många stopp på vägen, beroende på hur mkt han sover. För att minimera stoppen har jag köpt fruktburkar som jag tänkte ge o ev göra kokhet gröt o lägga i en burk o ta med...... o lite vatten......kan man göra så? Blir det bra? Kan ju inte ta med mat, när vi inte börjat med det ännu o eftersom det ska ätas varm så hoppar jag över det.......vad tror ni? Sen använda samma burkar på vägen hem. Blir väl borta 2 nätter bara ev.
    Jag skulle koka vatten och ta med i termos eller köpa en sån här: http://www.kjell.com/?item=48303&path=2020000,2050000

Trevlig resa!
    Vanja 3 december 2010
Svar på tråden December Bebis 2010 :)