Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

Jenni78 skrev 2011-05-13 09:17:08 följande:
    Nån som bor på andra eller tredje våningen utan hiss? I så fall: Går det? Skrattande

Har hittat en lägenhet dit vi ska flytta som är väldigt intressant (3:a mitt i smeten för 4400!). Aber är att den är på 3:e våningen utan hiss.
    oj nee det går inte för mig! om det inte är så att man har barnvagnsförråd med säkerhet så att säga. vi bodde ganska centralt i gbg precis vid backaplan. nyrenverad fin lägenhet men såna där landshövdingehus.
    (nu vände hon sig igen bara ja tittar bort en sek..fasen va snabbt det går nu)
    men porten var jättetung och förrådet fanns plats för 2 cyklar typ. och släpa upp vagnen var inget alternativ. vi köpte oss lägenhet på min sambos barndomsort. ångrar det inte då det är ett tryggt och lugnt samhälle på "landet". jag är ingen storstads människa. men dock saknar jag att bara kunna promenera till en klädaffär haha
  • thegoddess

här är vi en liten förkyld familj.. ronja har lite feber med och snorar. men än så länge e det lugnt
     lägger in några nya bilder

ut på en solig promenad

nya favvo grejen och kommer faktiskt framåt :)

• thegoddess

Ja vi åker framåt nu.. Tyvärr är sittdelen bara framåt. Har ett kikhål i sufletten. Liggdelen var så varm tyckte vi och Ronja försökte ta sig upp ändå. Det är fullt liggläge med så hon kan sova.

Ronja hade 38,5 igår men nu 37,1... Skönt ingen dunder infektion. Men hon har haft svårt sova med tjockt snor. Tänk om hon bara kunde förstå att det är lättare utan napp. Mamma är kass med, halsen bihålorna suck! Ingen sömn huvudvärk... Tänkte göra koksalt idag då det är för långt till öppet apotek.

Köpte libero up and Go blöja. Det var smidigt men va liten i strl den var. 8 kg och hon kan nog inte ha dom. 7-11 kg ska det vara.

Har slutat äta godis och kakor nu.. Jobbigt men efter 5 dagar kommer jag redan i en vårjacka jag inte kunde knäppa 2 veckor sen annars lät tårtsmakning gött som hundan!!

• thegoddess

The hjälpte halsen lite men ligger under 2 täcken fullt påklädd och fryser med Lilltuss bredvid mig. Hon låter redan bättre efter nezeril i natt och imorse. Sambon städar han..

Hon hamnar på tvären om vi lägger henne högre upp med huvudet. Hon sov mellan oss inatt. Badkar har vi inget och jag har torr hy så bad är inget bra.

Jag har ingen våg hemma. Men har nog bara gått ner 10 sen grav. Vilket är typ barn med vatten så ska ner 15 till för att komma tillbaka

• thegoddess

jag har int den blekaste.. hoppas det blir som ni vill. jag har bara gjort 2 test i mitt liv och då var båda pos och det kom mycket tydliga sträck direkt på båda sorterna och jag var i vecka 5. nån sa då att jag var jävligt gravid! kan det vara så att du blitt gravid så pass nyligen så det visar lite grann.. jag är helt nollad på sånt här. bäst att kolla med barnmorska för att vara säker

• thegoddess
    delifi2 skrev 2011-05-15 13:33:43 följande:
    åå...BÅDE vin å tårtprovning

När vi gifte oss åkte jag å min mamma ut å smakade tårtor, vi gifte oss i Nicaragua, kan slänga in en ild sen
    Jag skulle ha en tårta med fontän i, det har lixom varit mitt drömtårta
    Kan säga att om jag själv skulle betalt imtt bröllop så skulle vi inte haft råd med en sån tårta.

När vi åkte ner till Nica så kom vår bröllopsväska på avvägar, så klänningen som jag har på mig blev sytt under natten av en lokal sömmerksa, tyget valde jag ut dagen innan och det var skitjobbigt så den blev inte alls som jag hade tänkt mig, så fort det blåste så kom luften under klänningen så att den såg ut som en ballong, fast det var rätt skönt i den 35 gradiga värmen
    men va häftigt att ifta sig i värmen..och vilket snyggt par ni är! typiskt med bottappad väska då.. och givetvis den som absolut inte skulle försvinna! tur dom liksom inte slarvade bort din man hade ju vart värre tihi

jag tror jag oxå vill gifta mig utomlands
  • thegoddess
    linasmama skrev 2011-05-16 08:08:35 följande:
    Sixten har lärt sig att klappa händerna, det är ju såå gulligt

Igår fick han också prova sin hoppgunga som han tyckte var jätte rolig!

Hur gjorde ni när ni började med lite mer mat istället för bara smakportioner? Jag tänkte börja ge lite mer matigt nästa vecka men känner mig helt lost just nu.. Vill inte ge burkmat utan göra själv.. Vad börjar man med, vad ska det ha för konsistens osv ? 
    naw va sött!

ronja har provat hoppgungan men hon är lite kort för armarna får vara inuti.

det här med smakisar.. hur gammal e sixten? svårt komma ihåg alla här. 5 mån burkarna man köper är lite gryniga. men hade jag gjort själv hade jag passeras så mycket det går.  ju trots allt viktigast i början med smakisar att dom får smaka. och mättar gör det ju ändå. dela grna med dig av tips sen.
  • thegoddess
    Mama Jessie skrev 2011-05-15 22:09:30 följande:

Gåstol gillas, fast jag tror inte han märker riktigt att han faktiskt förflyttar sig i den :) Men snart far han väl runt här;)
    åh sötnosen! lycklig till tusen. härligt att se
  • thegoddess

Välkommen humla 81! Låter som det är en go pojk du har.

Här bajsas det en gång om dagen och gör hon inte det på fm vet jag att hon är hård..

• thegoddess

Nya buset: dra av sig strumpan! Hihi
    Fortfarande är det att ta ut nappen och prata med den sen slänga den och le stort vid nattningenp

Svar på tråden December Bebis 2010 :)