December Bebis 2010 :)
2barnsmamma: Ta ett test! Ingen kan svara på om du är gravid.
Thegodess: gi-noll kör jag :)
2barnsmamma: Ta ett test! Ingen kan svara på om du är gravid.
Thegodess: gi-noll kör jag :)
Varför använder ni inte skydd då?
Jag menar, om du är osäker på att din livmoder klarar det så är det ju rätt dumt att köra oskyddat.
Finns det inte några riktlinjer efter man genomgått snitt på hur länge man bör vänta?
Ett år läste jag på flera ställen att man bör vänta.
se.babycenter.com/preconception/tryingforanother/pregnanthowsoonaftercaesareanexpert/
2barnsmamma: vad menar du att du inte kan ha nåt skydd?
Det finns vi kopparspiral, hormonspiral, minipiller, p-stav, p-plåster, pessar och kondomer gjorda i andra material än latex. Jag kan t.ex. Inte ha p-piller eller minipiller men hormonspiral är jättebra + att man oftast slipper mensen helt eller får ett mycket mindre blödning.
2barnsmamma: var sjutton fick du det i från? Finns nog ingen vettig människa som skaffar barn för pengarnas skull. Det är ju bara du som antar saker.
Sen anser iaf jag att har man oskyddat sex så vet man att man kan bli gravid. Då kan man inte klaga. Och ett gravtest kostar ju inte många kronor, hos barnmorskan är det t.om. gratis. Jag vet att jag låter "hård" nu men du övertolkar ju allting folk skriver.
Ni som ger hela portioner gröt, började ni med det direkt eller gav ni smakisar först? Hur länge gav ni smakis isf? Jag har gett Elliot gröt i 2-3 dagar tror jag och get lite varje gång och ökat efter hand.
Ni som kan dethär med smakisar, hur går man tillväga? När/var/hur/mängd?
2barnsmamma: ja, har du inte råd att köpa ett test får du väl göra det.