Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2011-04-12 09:27:19 följande:
    Måste bara säga att jag är så glad att mensen kommit äntligen! I fredags, 4månader exakt efter förlossningen och dryga 3mån efter jag slutat helamma. Tänk att det kan ta sån tid ändå?Obestämd
    Nu vet jag ju att kroppen är igång igen-tjoho!

På torsdag åker jag, svärmor med hennes syster till Ullared! Listan är lång som vanligt..Tungan ute, och det ska bli grymt skönt att åka utan barn och massa måsten. Arvid är hemma med sin paps och Nova ska efter skolan vara med sin moster och sen gå på gympa på kvällen. Glad

Kunde det inte vara en lika fin dag idag som det var igår förresten? Igår hade vi dryga 20grader och njööt!! Solig
    Idag är det inte lika inspirerande..
    Håller med, fy.. Tur att vi passade på att vara ute mycket igår! Idag tänker jag INTE gå på nån promenad iaf...
    Ska också till Ullared snart, i slutet av maj tror jag. Ska också åka utan barn då och det ska bli såå kul! Aldrig varit där helt ensam innan och det har jag längtat efter eftersom min mamma (som jag åkt med innan) inte vill vara där länge så jag har alltid behövt stressa. Nu kan jag gå i godan ro och titta :D
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Jag fick ingen mens alls när jag hade spiral så det blir det igen nån gång i framtiden.

Majorima: han är trött men det är han ofta på fm. Kan ha varit att han blev rädd men ja, jag vet inte. Har inte hittat nåt när jag googlat så det var skönt!

• Momalicious

Elliot har precis ätit moritspuré och nu ligger han i sin säng och gurglar nåt helt otroligt. Gurgla är ju mycket roligare än att sova ju ;)

Hur gör ni med mat och sådär? Försöker ge Elliot vatten till men det smakar pyton tycker han.

• Momalicious

2barns: Varför skulle man inte få ge vatten?
    Linasmamma: nä men jag har fått för mig att han ska bli törstig haha, fast det kanske dom inte blir av maten? :)

• Momalicious

Jag har försökt ge vatten efter maten så han blir ju inte mätt på vattnet. Jag tänker ge vatten när han äter hela portioner och därmed utesluter vissa mål ersättning. Men precis som med allt annat får han ju lära sig gilla vatten.

• Momalicious

Jag ger lite katrinplommon varje dag (typ en iskub) men det är bara för att jag inte vill att han ska bli hård eller så. Morot, gröt och potatis/palsternacka har han fått men det sistnämnda gillar han inte så avvaktar med det.

• Momalicious

Persikans: jag kan känna av det ibland, om jag gått mycket eller råkat göra nån dum rörelse, men det är sällan.

• Momalicious

Elliot är också het som en spis. Använt kofta ett par gånger bara, och då som jacka. Vi har ett tunt täcke i vagnen och under det brukar han bara ha vanliga kläder och en tunn hjälmmössa, annars svettas han. På natten har han pyjamas och tunt täcke. Dock har han i princip alltid kalla fötter.

• Momalicious

Vet inte om ni minns att jag skrev om att mitt slutbetyg från gymnasiet var fel. Skrev om det i somras. I Början av december kollade jag med läraren så det verkligen var ordnat och det var det svarade han (har konversationen sparad). Nu när jag sökt till högskolan har det visat sig att det inte alls blivit ändrat så förra veckan drog jag in rektorn. Inte hört nåt tillbaka efter att han skrev i torsdags att han skulle prata med läraren i fråga. Så, även om jag inte hade tänkt att börja plugga till hösten så finns det absolut ingen chans att jag kan det pga denna läraren. Min mamma är iaf lärare och fackrepresentant för lärarnas riksförbund så hon har lovat att hjälpa mig om det inte blir nån lösning snart. Ett jäkla år har jag hållit på nu. Ett år! Är så otroligt förbannad och hämndlysten som sjutton. Men försöker tänka på karma. Blir bara så ledsen och känner mig så maktlös.

Dessutom har jag nåt magvirus, Elliot har varit hemsk och jag är svullen om midjan för jag ska ha mens.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)