• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

Oho, märks att jag inte riktigt kommer ihåg att sitta vid datorn nu för tiden, mängder att läsa ikapp! Fina bilder i tidningen Emelle och Ludi! :)

Jag är helt läkt där nere, ser ut som innan och känns väl i princip som innan också, men jag är så rädd när jag nyser och hostar haha. Får för mig att nåt ska komma ut typ. Lite löjligt. Måste komma ihåg att knipa, är verkligen riktigt kass på att komma ihåg det. Dessutom blir jag frustrerad när det inte går så bra som jag vill. Men men.

Idag var sambon uppe hos sin kompis med Elliot så jag fick 1,5 timmes egentid (!). Jag visste inte vad jag skulle hitta på alltså. Var jättekonstigt haha. Men det slutade med en dusch, ett samtal till mamma, en mango (som jag åt alltså haha), ett blogginlägg och så redigerade jag en hel drös med bilder.

Idag tog Elliot sitt första bad förresten och igår ramlade hans navelplutt bort. Han gillade inte att bada. Fast jag vet inte om det var själva badet eller om det var att vi var tvungna att ta av honom blöjan först, för han hatar verkligen att byta blöja haha. Han skriker så han börjar hosta i princip. 
    Nej, nu är det matdags för Elliot!

Kram på er!

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Karttikeya

Härligt med egentid!

Vi tänkte testa att bada lille Tim snart också, hans navelgrej trillade i förrgår. Han älskar tvärtemot Elliot att byta blöja, att fläkta lilla snoppen och kissa i frihet är det bästa som finns, hahaha. Hjärta

Hur går det för dig med amningen?

• Trollungarnasmamma

Go kväll....

De sista dagarna har varit bättre, men sambon har juh varit hemma & hjälpt till så det är väl därför, igår var jag själv & det rullade på ganska bra...svärmor ringde & stressade lite om att vi skulle komma ner till bandybanan så Nova fick åka skridskor för första gången & det ville jag juh egentligen men Elliot hade juh hoppat över middagsluren så han var juh inte särskilt rolig att ha & göra med..men men, jag åkte iaf...
    Nova var super duktig för att vara första gången!!!

Sen har vi varit på 2 kalas...ikväll har vi bara tagit det lugnt!! Elliot fick juh vattenkoppor igår han med så nu är det avklarat för dem. Meeeen jag som sett fram emot att de skulle till dagis på måndag efter 3 veckor hemma kan nog drömma om det, för han smittar juh tills på tisdag förmodligen....så onsdag blir det väl då ist....

Igår blev Nemi inte mätt på mej sista målet så hon åt ca 70ml ersättning, sov gott på det....sen har hon ätit som vanligt...konstigt.....

Ang sov & ät tider osv så vaknar hon ca
    06-07 & äter, byter blöja somnar om
    10-11 äter, gör henne iordning, myser, är vaken lite
    15-17 äter, byter blöja, vaken lite
    19.30 -23 äter, vaken, ta på pyamas, myser

Kan vaknar nån gång på natten & käka lite men somnar snabbt om efter, tiderna kan juh skifta lite givetvis men på ett ungefär...

Bra att ni pratade om bärsele för hade glömt bort vår har iofs inte haft jätte stort behov av den ännu för hon är en väldigt nöjd tjeja måste jag säga....

Ikväll är hon väldigt trött dock, jobbigt att vara på kalas

Vi har varit i affärer osv för vi har varit tvugna då sambon inte har nått körkort, men som sagt hon ligger nerbäddad & det är ingen som stickt ner näsan osv....får hon nått så är det säkert av syskonen här hemma ändå...

Idag är vårt hjärta 6 veckorHjärta
    Har fortf lite avslag...nån mer som har haft så länge?
    Gått ner 14 kg iaf, bra de!

kram på er!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Stefanie
    Momalicious skrev 2011-01-08 22:49:19 följande:
    Oho, märks att jag inte riktigt kommer ihåg att sitta vid datorn nu för tiden, mängder att läsa ikapp! Fina bilder i tidningen Emelle och Ludi! :)

Jag är helt läkt där nere, ser ut som innan och känns väl i princip som innan också, men jag är så rädd när jag nyser och hostar haha. Får för mig att nåt ska komma ut typ. Lite löjligt. Måste komma ihåg att knipa, är verkligen riktigt kass på att komma ihåg det. Dessutom blir jag frustrerad när det inte går så bra som jag vill. Men men.

Idag var sambon uppe hos sin kompis med Elliot så jag fick 1,5 timmes egentid (!). Jag visste inte vad jag skulle hitta på alltså. Var jättekonstigt haha. Men det slutade med en dusch, ett samtal till mamma, en mango (som jag åt alltså haha), ett blogginlägg och så redigerade jag en hel drös med bilder.

Idag tog Elliot sitt första bad förresten och igår ramlade hans navelplutt bort. Han gillade inte att bada. Fast jag vet inte om det var själva badet eller om det var att vi var tvungna att ta av honom blöjan först, för han hatar verkligen att byta blöja haha. Han skriker så han börjar hosta i princip. 
    Nej, nu är det matdags för Elliot!

Kram på er!
    Elmo tycker också illa om att byta blöja men vi har kommit på att problemet är att han fryser så nu värmer vi upp vårt kalla badrum med en värmefläkt vi har innan vi byter och då går det mycket bättre! Har också varmt vatten i en skål som vi doppar tvättlapp i så blir han inte kall av dem heller. När vi använder våtservetter blir han arg, de är också för kalla...

Man kan också prova att ha en kudde under dem när man byter så de kommer i lite mer upprätt läge eller lägga dem på sida eller mage, funkar bättre med vissa bebisar. 

Elmos navelplutt ramlade också bort i går! 
  • Mama Jessie

I början var Anton också jättearg vid blöjbyte så jag tog en rullad filt och la runt honom så han fick det lite varmare och ombonat:). Blev lite bättre iaf. Efter 2 veckor ca insåg han nog att det här med att byta blöja var nåt som skulle ske ofta så det var bara att gilla läget:). Har oftast inte varit några problem sen, nu har vi trevliga små pratstunder istället för skrikfester. Men allra bäst mår han när torktumlaren är igång, då är det varmt och skönt inne i badrummet:)

Anton 101201
  • pickaboo

Gud vad skönt det är att komma in hit o läsa om allt. Känner sug mindre ensam i det man hår igenom då!

Tänkte höra om det är normalt att vara riktigt öm i nedre delen av magen efter förlossningen. Jag var inte öm första veckan men nu andra veckan är det riktigt ömt. Trycker jag på magen gör det ont som om det är ett stort blåmärke eller rejäl träningsvärk. Får för mig att det är livmodern som är öm...

Som sagt, ska det vara så?

• Trollungarnasmamma

Godmorgon!

Har haft en av mina sämre nätter inatt, men mest pga av sonen, kliar säkert på hans koppor, han har sååååå många, Nova fick inte alls så många...stackarn...Lät sambon få sovmorgon iaf....snäll är jag, hoppas han uppskattar det iaf annars blir jag nog lite arg

Snart ska jag göra lite frukost med stekt bacon & ägg osv, tycker det är mysigt på helgerna med lite extra, så håller man sej lite mer mättare eftersom vi oftast ska iväg ele nått på helgerna. Idag ska vi till min mamma på middag & kika på valpar som bara är några veckor äldre än Nemi Hoppas sambon håller fingrarna i styr, det kan iaf jag,ingen valp här inte!!!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • ludicrous

Pickaboo - jag hade vansinniga efterväkar, men dom startar ju direkt efter förlossningen.. Ring din bm o fråga. Det kan ju vara så att du har nån blodansamling eller så! Blöder du om du trycker påmagen?

• Momalicious

Majorima: det går bara sämre och sämre med amningen, så jag försöker pumpa ut nästan varje mål. Ska ringa amningsmottagningen imorgon för det är ohållbart att fortsätta med det.
    Elliot kissar också vid blöjbyte ibland, men då är det för att han är så arg och tar i så mycket så det bara kommer haha!

NhjärtaD: usch, vattkoppor uppå allt också :( tycker du är himla duktig iaf! Jag förstår inte hur man klarar fler barn än ett haha :)

Stefanie: jag har också tänkt på det där med våtservetter, att dom nog är kalla. Men värmen vet jag inte hur vi ska göra med eftersom vi har två katter som har sin kattlåda på toaletten. Annars kunde man ju höjt värmen på toaletten och stängt dörren. Får fundera på det.

Idag blir vår älskling två veckor!

• Mysmamma70

Var rädda om er om ni inte vill bli gravida, amning är inget säkert skydd. Jag fick tillbaka min mens två månader efter Charlie fötts trots helamning - men jag var glad för det för vi ville ju ha Cornelia tätt

Svar på tråden December Bebis 2010 :)