• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ludicrous

Cissi - tar oxå bara ett, han nöjer sig med det och det känns som att han får i sig ordentligt av det fetare mjölken :)

• delifi2

beror på hur mycket jag har, å hur hungrig hon är.
    Som idag har hon ätit från 2 vid 10-tiden och nu ville hon ha mat igen men bara från ena, så det kan vara olika från varje gång.
    Med William blev det bara bara 1 boppe varje gång.

Hur många ammningsinlägg gör ni av med varje dag?
    tycker det går åt 1 pkt i veckan iaf

• Mama Jessie
    Cissi7006 skrev 2011-01-09 12:35:50 följande:
    Är det någon mer än jag som alltid bara ammar ur ett bröst vid varje måltid?
    Jag tar också bara ett bröst/måltid. IBland äter han bara ett par minuter sen somnar han så det hinns ju inte med mycket mer:). Man undrar ju hur mycket han egentligen hinner få i sig, ibland håller han sig 3 timmar men ibland vill han ju äta efter en halvtimme igen. Men han kräker ju en del så jag antar att han får tillräckligt med mat ändåObestämd
    Anton 101201
  • Mysmamma70

Cornelia äter bara tio minuter, var tredje timme, lite oftare runt midnatt och sen har vi ett nattmål vid fem.

Delifi - jag har bara behövt använda inläggen den första veckan, nu sover jag tom utan BH och inlägg

• 3 barns mamma84

Ammar oxå ut båda mina bröst när jag vet jag ammat klart
    att det är tomt typ är då det börjar göra piss ont då vet jag att han ammat ur allt vi varje måltid ..
    Och spyr i massor men det är bra då vet jag att han är mätt

Nu har jag en bild bomb tog massor bilder igår många med snopp men nacka bilder men dom tänkte jag framkalla och lägga upp på väggen snyggt ååh jag älskar svartvita bilder !!
    http://mamma84.bloggagratis.se/
    Nu tog jag några bilder utan snoppen så inga pervon kommer .. det e viktigt ..

Smakprov
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mysmamma70

Fina bilder på jättefin Elias

Här kräks det oxå mkt mjölk

• Karttikeya
    Moma: Hoppas att det löser sig med amningen i alla fall. Jag tyckte det var skitjobbigt innan vi bestämde hur vi skulle göra, men nu är jag jättenöjd - och viktigast av allt så är ju Tim nöjd. Jag "helammade" ju ändå bara några dygn. Han får ungefär 50/50 bröstmjölk/ersättning nu, är så nöjd med min bröstpump!

Inte lika lyxig natt inatt, haha. Man börjar bli bortskämd.. Sov "bara" tre timmar i sträck som längst. Flört Har dragit på mig en elak nackspärr också, aj. Min nedstämdhet blir verkligen bättre och bättre. Men ska få komma och ta blodvärdet i morgon, känner att jag vill se så att det går åt rätt håll.

Herrejösses, ni snackar skydd.. Jag har inte ens tänkt tanken.. Men så har vi inte tänkt tanken på sex ännu heller, eller jo. Ibland är jag svinkåt, men blöder ju fortfarande och då känns det inte så lockande när man tänker lite längre. Är rädd att det ska göra ont också.. Jag tror jag vill ha spiral iaf, men min mamma lyckades ju bli gravid med mig med spiral.. Inget skydd är ju 100% säkert såklart. Vet iaf att jag inte vill käka p-piller igen!
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2011-01-09 14:07:20 följande:
    Moma: Hoppas att det löser sig med amningen i alla fall. Jag tyckte det var skitjobbigt innan vi bestämde hur vi skulle göra, men nu är jag jättenöjd - och viktigast av allt så är ju Tim nöjd. Jag "helammade" ju ändå bara några dygn. Han får ungefär 50/50 bröstmjölk/ersättning nu, är så nöjd med min bröstpump!

Inte lika lyxig natt inatt, haha. Man börjar bli bortskämd.. Sov "bara" tre timmar i sträck som längst. Flört Har dragit på mig en elak nackspärr också, aj. Min nedstämdhet blir verkligen bättre och bättre. Men ska få komma och ta blodvärdet i morgon, känner att jag vill se så att det går åt rätt håll.

Herrejösses, ni snackar skydd.. Jag har inte ens tänkt tanken.. Men så har vi inte tänkt tanken på sex ännu heller, eller jo. Ibland är jag svinkåt, men blöder ju fortfarande och då känns det inte så lockande när man tänker lite längre. Är rädd att det ska göra ont också.. Jag tror jag vill ha spiral iaf, men min mamma lyckades ju bli gravid med mig med spiral.. Inget skydd är ju 100% säkert såklart. Vet iaf att jag inte vill käka p-piller igen!
    Ja, det hoppas jag med. Oavsett vill jag bara ha en lösning nu, spelar nästan ingen roll vad det blir bara ångesten över matningen försvinner. Idag har vi faktiskt gett ersättning en gång. Tog emot lite först men Elliot mumsade i sig utan några som helst problem så det var ju bra. Men ja, vill helst amma men vi får se. Min bröstpump är jag också jättenöjd med! :)
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-01-09 13:10:34 följande:
    Cornelia äter bara tio minuter, var tredje timme, lite oftare runt midnatt och sen har vi ett nattmål vid fem.

Delifi - jag har bara behövt använda inläggen den första veckan, nu sover jag tom utan BH och inlägg
    å fy vad orättvist
    jag måste ha inlägg + bh på mig dygnet runt, förutom i duschen då. annars läcker det som bara den, de börjar rinna så fort hon börjar gråta. Även om hon inte skulle vara hungrig
  • ludicrous

Jag har ett inlägg i. Det sitter på vänster bröst om jag ammar på höger o på höger bröst om jag ammar på vänster :) tyvärr har jag för små amningsbhar så ligger jag på sidan "ramlar" översta bröstet ut :(

Idag har vi haft kalas nr 1 för Nova. Hon fyller 5 på tisdag så idag har vi haft vuxenkalas, nästa söndag blir det barnkalas :)

Jag sitter o kollar p-medel, visst är kopparspiral gratis? Det är nog det enda jag kan tänka mig tills sambon får tummen ur o knippsar :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)