• ondar

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-08-16 11:57:29 följande:
    Måste bara få säga en sak...
    Jag har ju delad (gemensam) vårdnad till min tre äldsta barn som jag har med mitt ex. han är INTE delaktig alls i dotterns liv och träffar pojkarna ca 4 dygn i månaden.
    Hade jag vetat vad jag et idag skulle jag aldrig velat ha gemensam vårdnad, särskilt inte om vi inte varit i ett förhållande då barnen (barnet) fötts.
    Det är mycket som kan komma till att ändras i ditt och hans  liv i många år framöver och om du väljer att ha ensam vårdnad har ingenting alls att göra med umgänge.
    han kan ha bebisen halva tiden osv trots att du har vårdnaden själv...
    Skulle du dock vilje flytta, byta dagis, lägga till ett efternamn eller byta (om du träffar någon och så småningom gifter dig) på barnet. Känns nog lååångt borta nu, men belive me, det är många år framöver...
    Så kan han lägga sig i ALLT sånt vilket kan vara rktigt jobbigt.
    Självklart finns det jättemånga som har delad vårdnad där allt fungerar kanon, men jag vill bara peka på sakerna som ensam vårdnad kan göra enklare.
    kanske är jag lite "skadad" men jag skulle välja ensam om jag vore du, han är ju fortfarande barnets pappa på papper och i biologin, han har fortfarande samma umgängesrätt, det hör INTE ihop med vårdnaden alls.

Som någon annan sa så verkar du väldigt klok och du kommer ju bli en fantastisk mamma, men jag skulle gärna velat ha hört lite från båda sidaor om jag var i din situation.
    Även om man tänker att allt ska vara rosenrött och fifty/fifty så kasnke inte det alltid är jätteenkelt...

{#emotions_dlg.flower}
    Tack så jättemkt för det du skriver!
    Du har absolut rätt i att det här är väldigt viktigt o tänka på.

Han tänkte mest på pengar och bidrag i början och frågade tom om vi skulle kunna tjäna på att jag inte hade någon pappa till barnet så att han slapp betala för det kontrollerat utan kunde göra upp med mig som han ville.
    Jag blev helt bestört o sa att då har ju bebis ingen pappa om det händer mig något, eller om jag vill göra något så kan jag göra vad som helst. PLUS då att det inte är så enkelt att bara skriva att bebis inte har någon pappa o stanna där. Alla vet ju att han är pappa till barnet o det är rätt lätt att bevisa.
    Dessutom förklarade jag för honom att betalningsbiten kan vi göra som vi vill med ändå.
    Och blir det så att barnet bor hos honom varannan vecka så behöver han ju inte betala något mer än sådana saker man självfallet delar på efter överenskommelse.

Nu när han har börjat fatta att han ska bli pappa tror jag att han tänker annorlunda och jag tror också att han mer kommer propsa på en delad vårdnad. Speciellt av den anledningen att han då kan hålla större koll och ha mer att säga till om.
    Men ska prata med honom om det, lägga fram lite olika exempel och se vad han säger och även säga det du skrev, att det hindrar ju inget umgänge eller varannanvecka boende.

Känner att vi måste få till ett möte hos familjerätten rätt snart också så att man har fått prata med dem också om vårdnad osv och hört vad de kanske kan ha att säga.
    Pappan lyssnar mer på auktoriteter än någon annan, speciellt mer än mig;).

--

Vi messade nyss om att vi två ska ses snart och prata om allt. Han skrev att han har bestämt lite saker angående oss två nu när vi ska ha bebis.
    Jag anar att det är att vi inte ska ses mer på det "sexuella planet" utan bara vara vänner.
    Vet ju inte hundra men det gör ändå ont, vi har ju aldrig vart tillsammans men ändå har det känts så eftersom det har varit bara vi i tre år nu i december och han är min livs stora kärlek. Att helt plötsligt bara vara kompis och till hundra procent veta att han numera är fri att träffa nya tjejer kommer göra grymt ont.Gråter
    Men förr eller senare kommer vi ju sluta där iallafall, det har jag ju alltid vetat.
  • ondar
    delifi2 skrev 2010-08-16 15:50:28 följande:
    Ondar: Hoppsa det löser sig med pappan, jobbigt när han bara tänker på hur mycket pengar man kan få.
    Förstår han inte att ni inte kommer tjäna nåt på att ha barn eftersom man bara får 80% av sin lön när man är hemma med barnen.
    Visserligen får man ju barnbidrag men det är inte mycket det heller, underhållsstödet får ju du om det är så att barnet ska vara hos dig och det kommer det vara de första månaderna iaf.

Jag skulle nog föröksa få till ensam vårdnad om jag vore dig iaf första tiden tils han inser att det är ett barn och inte nån sak. I mina ögon när jag läser dina inlägg så låter som han ser det så än så länge iaf.
    Emelle skrev 2010-08-16 17:19:00 följande:
    Ja det måste vara supersvårt att "släppa taget" och gå vidare när man iallafall måste ha en relation pga av barnet när ni inte vill riktigt samma sak (upfattar det som om du kan tänka dig en partnerrelation med honom..?)
    Tycker trots allt att DU ska fundera på hur DU vill ha det och gå mycket på det!
    Självklart ska han ha del i barnets liv och stå som fader på pappret. För det ÄR han ju.
    Men det är lättre att ge en vårdnad senare när barnet är större och du verkligen vet att han finns där och ser till ditt och barnets bästa, än att försöka få till ensam vårdnad då det inte alls fungerar pga olika omständigheter.
    Jag önskar dig ALL lycka och hur som helst kommer ni bli de BÄSTA föräldrar till just ERT barn!

KRAM
    Saliva123 skrev 2010-08-16 20:40:13 följande:
    Ondar
    Håller inte med de andra råden du fått. Tycker att du inte ska påverka pappan till att gå med på enbart umgänge och inte delad vårdnad. Du gör det för ditt barn och inte för dig själv. Klart att det blir smidigast för dig om du har det rättsliga på din sida och kan "bestämma", men ni är ju föräldrar till lika stor del, och ni borde istället pusha varandra till lika stort ansvar, lika stora rättigheter och skyldigheter, och till att få lika stort inflytande och vikt i er dotters/sons liv. Klart att problem kan uppstå, men det kan det ju i alla mänskliga relationer, och borde inte vara något man använder som motiv till att ändra maktförhållanden i något så viktigt som föräldraskap. Ert barn behöver er båda lika mycket! Hoppas ni får ett bra snack!
    Ja det är har i princip bara handlat om pengar och om hur mkt man får och var man får ifrån, och tyvärr en hel del fantasisummor, han kläckte tom en dag för längesen att jag ju kommer tjäna på att bli mamma, då höll ja på att svimma av och satte in honom i vad för summor jag kommer få och att det absolut inte kommer bli någon dans på rosor eller lyxtillvaro. Förklarade även att barn inte är ett dugg gratis, speciellt inte om jag inte kommer kunna amma pga en operation ja gjorde för några år sen, då blir det ju även ersättning direkt från början som ska inhandlas. Enda positiva med det är att han kommer kunna vara med och mata och knyta det bandet redan från början.

Nu är han dock helt enkelt bara en sådan människa som gärna vet mer än andra osv och kommer förhoppningsvis ändras med tiden.

Jag vill allra helst få honom insatt i vad delad vårdnad osv innebär och allra helst vill jag att vi har det. Barnet är lika mkt vårt och han ska ha helst ha lika stor del i dess liv som jag har, inklusive hans familj.
    Jag skulle tex aldrig vilja flytta flera mil ifrån honom och eventuellt sabotera möjlighet till ett varannanveckaboende osv, det var ju saker jag fick ta i beräknande den dagen det sades högt att vi ska ha barn ihop. Sen om han väljer något annat i framtiden, ja då får man ta det då.

Är som sagt själv skiljsmässobarn och mina föräldrar bodde oftast minst sex mil ifrån varandra vilket gjorde att vi skulle träffa pappa varannan helg. Vilket oftast inte blev av för han hade bättre saker för sig. Och sen började mina bröder rymma hemifrån dagen innan vi skulle dit. Så som sexåring o uppåt fick ja oftast ta bussen själv, sitta ensam i hans lägenhet hela helgen för att han jobbade natt/festade osv.
    Först idag när jag är vuxen vet mamma hur illa det var och kan nu i efterhand ångra att hon skickade mig dit. Min relation med min pappa är väldigt ansträngd än idag, trots ihärdiga försök från honom att reparera, tyvärr är det för sent.

Jag känner att så länge jag sliter för att få allt så som jag önskar att mitt barn har det, som tex en fungerande o helst bra relation med sin pappa. En relation som även funkar mellan oss, där barnet kan gå o komma mellan oss lite grann som det vill och inte ska behöva följa veckodagar och absolut inte ska behöva känna hur spänt det blir mellan mamma o pappa- då hade jag vart som mest nöjd.
    Hittills är det också vad pappan känner att han vill, men som Emelle skrev så är det mkt som kan hända och framtiden ligger många år framför oss så även fast jag känner vad jag i hjärtat vill ska ske så känns det tryggt att höra andras åsikter och tankar så man kan tänka på saker en gång till, dra upp mer saker till Pappan att tänka på osv. så är jättetacksam för folks åsikter!
    För tyvärr lever vi ju inte i en perfekt värld:(.

Första tiden är han redan insatt i att barnet bor hos mig även fast vi har delad vårdnad, blir det så att han är hemma sista halvåret så är han dessutom förmodligen det hemma hos mig.

Men det är massvis som inte är klart, och som inte är genompratat eller bestämt, och jag har en känsla av att han kommer ändra sig tusen gånger, höra andra hittepåhistorier om pengar och vårdnad som han kommer tro på och dra upp. Dispyter blir det ju mellan alla någon gång, jag hoppas bara att vi försöker att gemensamt hålla det vi bestämde för några månader sedan- att båda har rätt till sina tankar och den andra får lyssna på det, och sen säga sin åsikt- men inte bråka för inget blir bättre av det.{#emotions_dlg.flower}
  • ondar

24+0 idag, firar med att vara hemma sjuk från jobbet:/. Imorrn ska jag till barnmorskan:), ska få lyssna på bebishjärta för första gången- ska bli mysigt! Kommer vägas också o få reda på vad jag har hittills har gått upp, tror inte det kan va så mkt för tycker bara det syns på mage o bröst så ska bli spännande:).

• ondar
    Momalicious skrev 2010-08-18 12:20:41 följande:
    Jösses. Ska försöka förklara kort.
    När jag läste en kurs i tvåan (gymnasiet) så var jag väldigt skoltrött och gjorde inte allt vi skulle göra. Läraren visste dock att jag förtjänade ett bra betyg (MVG) och sa därför att han skulle ge mig IG så att jag kunde få göra färdigt kursen året därpå och då få mitt MVG.
    Gjorde alltså färdigt den i år och lämnade in osv, mitt i det värsta graviditetsillamåendet.

Sen fick jag mitt betyg hemskickat, men de hade gjort fel och skickat ut ett samlat betygsdokument när jag skulle ha ett slutbetyg. Såg även att ett betyg var fel men tänkte att det säkert också var pga att de inte fattat att betyget skulle ändras och det skulle bli bra när jag fick mitt slutbetyg. 
    Slutbetyget kom och det var fortfarande fel betyg. Eftersom jag varit himla nära denna läraren så har jag hans nummer så jag smsade honom och frågade vad som hänt med betyget. Han svarade väldigt tyket att han inte visste det och att han skulle kolla upp det veckan därpå (detta var i juni). Veckan efter hörde jag av mig och han sa att han inte gjort det ännu. Sen har jag hört av mig ett par gånger under sommaren för att jag vill ha ordning på saker och särskilt nåt sånt här viktigt. Han har inte svarat.

Mamma rådde mig att vänta tills han börjat jobba igen så i måndags kontaktade jag honom igen. Inget svar ännu. Jag mejlade honom i morse, inget svar än. Nu ignorerar han mig bara och han har begått otaliga fel gentemot mig. Jag känner samtidigt att jag inte vill gå vidare till rektorn för snabbt eftersom han säkerligen bara kommer göra mer motstånd då, men jag vet inte vad jag ska göra. Hela sommaren har mer eller mindre blivit förstörd pga detta och jag vill bara få det avklarat.

Vet verkligen inte vad jag ska göra. Känns som att det inte finns någon bra lösning. Har sån jävla lust att mörda den där läraren kan jag tala om. 
    Nämen fy vilken jäkla skurkSkrikandes
    Är du säker på att rektorn inte kan hjälpa dig? Finns det någon som kan intyga vad han har lovat dig osv?
    SaraTheres skrev 2010-08-18 12:20:03 följande:

Nu syns det verkligen att jag är gravid och inte bara tjock. Har väl iof synts ett tag men idag fick jag verkligen bevis på det. Jag blev erbjuden sittplats av två olika personer på en överfull tunnelbana idag Glad.

Haha åå va gulliga:), kul bevis:D
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-18 12:30:55 följande:
    Ja, en sån jäääävla idiot. Sitter och skakar för jag är så arg.
    Rektorn kan säkert hjälpa, men jag vill försöka lösa detta enbart med läraren först eftersom jag är rädd att det hela blir värre om jag kontaktar rektorn. Kommer göra det tillslut ändå, men vill försöka lösa det med denna läraren som jag ändå haft bra kontakt med.

Jag har inget bevis på vår deal så, men jag har pratat med min rektor om det mycket och han vet om det. Han har förmodligen pratat med min lärare om det med . Har en hel del sms från min lärare dock och andra saker som kan skada hans karriär som lärare rätt rejält och förmodligen kosta honom jobbet men som sagt, vill inte börja köra fulspel för fort. Men snart blir jag ju tvungen.

Gillar familjeliv för övrigt, gjorde en tråd www.familjeliv.se/Forum-5-70/m54039324.html
     om detta och självklart är läraren en ängel och allt är mitt fel. Ibland tror jag att folk bara är medlemmar här för att kunna hoppa på andra människor. Kanske uttryckt mig lite klumpigt men vafan, folk fattar väl vad jag skriver ändå. Shit. Blir bara ännu mer arg av sånt. Önskar man kunde stänga trådar.
    Skönt att det finns andra som vet iaf vad han har sagt, usch vilken idiot:(
    Jag håller alla tummar att det ordnar sig FORT!

Duktig du är som har fixat iordning hemma iaf! Ibland är det bra att vara arg;).

Usch, forum överlag är hemska när det kommer till såtnd är. Så fort man behöver prata av sig och få ur sig sin ilska så är det som om folks empatiska förmåga är som borta med vindenSkrikandes
  • ondar
    TvåBlir3 skrev 2010-08-18 20:30:27 följande:
    Hej allihopa! Undrar en sak, det här med att det är olika från person till person om vad man gör hos sin barnmorskan, läste här i inlägget som Ondar skrivit, att du ska lyssna på bebisens hjärtslag. RIktigt kul :) Jag har inte hört om något sånt "erbjudande" hos min barnmorska. Är det olika beroende på om man tidigare varit gravid, eller är det någonting man måste begära för att få ta reda på? :S Är lite lost här. Det är bara en av sakerna jag kan komma på just nu som skiljer sig från person till person. Tacksam för svar :)
    Här får man en broschyr, trodde ja alla fick, på den står det vilka veckor man går till BM och vad man kommer göra där. Både hos provtagningen och hos själva barnmorskan
    Så på min står det:

V10-12: Vikt BMI,Hb,Blodsocker,urinprov,Infektionsscreening,blodgrupp och immuniseringsprov, P-ferritin. Hos BM: ABCD- samtal och AUDIT, blodtryck. (Hon frågade massvis om mig,min bakgrund och min o Pappas relation)

V16-18- Ultraljud efter önskemål, görs hos Spec MVC

V20 Extrabesök vid behov

V24 Hb,Blodsocker och vikt. Hos BM: Blodtryck,fosterljud,symfys-fundus mått. Ev inbokning till FU-grupp.

Och så fortsätter det till v 41 som står inom parantes eftersom inte alla (som tur e) går så länge. Fosterljud står med vid varje besök.

Och så är det för alla, det kvittar alltså om man har fått barn tidigare- de gör samma undersökningar på bebis osv ändå:). Däremot behöver de som har fått barn tidigare inte gå dit både vecka 28 o 31 utan räcker med v29. {#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-18 21:20:52 följande:
    ondar skrev 2010-08-18 19:26:28 följande:
    Skönt att det finns andra som vet iaf vad han har sagt, usch vilken idiot:(
    Jag håller alla tummar att det ordnar sig FORT!

Duktig du är som har fixat iordning hemma iaf! Ibland är det bra att vara arg;).

Usch, forum överlag är hemska när det kommer till såtnd är. Så fort man behöver prata av sig och få ur sig sin ilska så är det som om folks empatiska förmåga är som borta med vindenSkrikandes
    Ja, jag har änna väntat länge nog. Jag ska faktiskt gå och lägga mig nu, är helt slut på alla sätt. Varit vaken sen 7 och bara varit arg och ledsen hela tiden i princip. Åt frukost klockan 10 och sen åt jag inget förrän 18, bara för att jag inte hade nån matlust. 

Det värsta med allting är att jag får väldigt onda sammandragningar varje gång jag blivit såhär ledsen, och jag har haft det hela dagen i princip. Om det här gör så att det händer något med bebis, då kommer jag mörda honom på riktigt och då skiter jag i om jag hamnar i fängelse alltså. Att man kan behandla människor, eller ännu värre - vänner, såhär är för mig helt jävla ofattbart. Det är nästan det som gör mig mest ledsen, att vi haft en så jäkla bra relation och så förstör han allting. Resten av situationen är jag bara förbannad på. Önskar jag kunde göra mig osynlig och skada honom typ. Känner mig helt ond men jag kan inte hjälpa det. Dessa månader har varit förjävliga alltså.

Uscha:((. Jag hoppas verkligen att det löser sig snart så att kroppen din och DU kan koppla av *kram*
    Blir sammandragningarna värre tycker jag nog du ska ringa in till Gyn även om du vet vad det beror på så det inte händer något med ditt lilla mirakel! Gör det det så får han mig efter sig också Skrikandes
    Förstår inte hur svårt det kan vara för honom och bara svara på frågan och ändra det där betyget så att det blir rätt. Är så sjukt tråkigt att han saboterar eran relation på det här viset:(.

Ta hand om dig idag, hoppas du får lite mer mat i magen o att du har fått sova inatt Hjärta
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-19 10:48:32 följande:
    ondar skrev 2010-08-19 08:32:56 följande:
    Här får man en broschyr, trodde ja alla fick, på den står det vilka veckor man går till BM och vad man kommer göra där. Både hos provtagningen och hos själva barnmorskan
    Så på min står det:

V10-12: Vikt BMI,Hb,Blodsocker,urinprov,Infektionsscreening,blo dgrupp och immuniseringsprov, P-ferritin. Hos BM: ABCD- samtal och AUDIT, blodtryck. (Hon frågade massvis om mig,min bakgrund och min o Pappas relation)

V16-18- Ultraljud efter önskemål, görs hos Spec MVC

V20 Extrabesök vid behov

V24 Hb,Blodsocker och vikt. Hos BM: Blodtryck,fosterljud,symfys-fundus mått. Ev inbokning till FU-grupp.

Och så fortsätter det till v 41 som står inom parantes eftersom inte alla (som tur e) går så länge. Fosterljud står med vid varje besök.

Och så är det för alla, det kvittar alltså om man har fått barn tidigare- de gör samma undersökningar på bebis osv ändå:). Däremot behöver de som har fått barn tidigare inte gå dit både vecka 28 o 31 utan räcker med v29. {#emotions_dlg.flower}
    Jag har inte fått nån broschyr. Fick en bok på inskrivningen där det står massa om såna saker, men det är nog mer generellt och inget hon sa skulle gälla här. Tror den hette "Vänta barn" eller nåt sånt. Får alla den?

Hittills för mig har det varit:
    Inskrivning/hälsosamtal: v 6. Fick info, väga mig, ta massa prover, ställa frågor osv.
    Ultraljud: v 20
    BM: V 20. Kolla blodsocker, järnvärde, vikt, hjärtljud (behövde inte fråga), allmänt samtal
    BM: v 24. Antar att det blir typ samma som senast, kanske SF mätning då också? Vet inte riktigt. Hört att det ska börja v 25 men sen har jag inget besök förrän v 27 typ. 
    Jaså inte? Jag fick massa papper i vecka tolv, bla en lila, kanske fel att kalla den broschyr egentligen för det är ett vikt A4 papper;)  Som heter VÄLKOMMEN TILL BARNMORSKEMOTTAGNINGEN Uddevalla
    Finns lite nyttiga nummer till olika ställen, det här schemat för när man går dit och vad man gör där osv.

--
    SFmått tog de på mig idag, de börjar från v 24 så vitt jag vet.

Bebishjärtat slog 158slag per minut, lite fort sa BM men inte för fort, hon sa att det är normalt hos väldigt aktiva bebisar- som hos oss när vi springer typ:P

SFmåttet var 27, lite över "normalvärdet" så lite stor för sin vecka men inte onormalt stor:).

Mina järnvärden pratade lite emot varann. Sist hade jag 130 o nu har jag 118 så där sa de att jag borde äta järn. Men något annat värde låg på 66 och tydligen ska man inte äta järn om det ligger över 60. Men hon tyckte att jag skulle börja nu ändå och äta en tablett varannan dag så ser vi nästa gång hur det ser ut:)
  • ondar
    Mrs TH skrev 2010-08-19 11:27:02 följande:
    Ska åka iväg med 2 av 3 missar snart. Jag har så ont i händerna pga karpaltunnel symdromet att ajg tine kan borsta perserna ordentligt, får raka av pälsen tills vidare, iofs brukar jag göra det på sommaren eftersom de gillar att ligga ute på gräsmattan i solen och det blir så himla glada när de slipper pälsen. Men det är ju snart höst nu, nåja, det spelar ingen roll så länge missarna har det bra. Badade ska de bli också eftersom ajg itne orkar stå på knä vid badkaret  alt föna dem i timmar själv längre. Var itne så väldigt dyrt, 800kr för två rakningar och badningar.

Tänkte försöka kamma ur det värsta och klippa klorna nu innan vi åker alltid nått iaf. Men jag hatar att inte klara av allt som jag tidigare klarat av, usch,

Sammandragningar har jag dagligen en del gör lite ont andra känns inte, men å andra sidan vore det väl konstigt om jag inte hade nå sammandragningar som lyfter run 1-3 ton per arbetspass. Det brukar lugna ner sig när jag får vila mig.
    Känner igen det där, när jag plussade fick jag vackert inse att jag inte kommer klara afghanhundens pälsskötsel genom hela grav så han fick rakas ner. Tårarna rann när jag såg allt jobb o kärlek helt plötsligt ligga i en hög på golvet. Men när krämporna kom nån vecka senare insåg jag att ja gjorde det i rättan tid.
    Men om tre fyra år är hans päls tillbaks i samma längd igen o då kan man ju börja lära upp barnet haha;).

Hoppas det går bra hos vet nu, nedklippta perserkatter är himla tjusigt så de blir nog bara nöjda:).
    Hoppas att du mår något bättre snart också förstås, inte alls roligt att du mår så dåligt:(
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-19 11:34:41 följande:
    Förstår det! Kul att ha en av varje ju! 
    Ska kika på dina auktioner! :)
    ondar skrev 2010-08-19 11:18:38 följande:
    Jaså inte? Jag fick massa papper i vecka tolv, bla en lila, kanske fel att kalla den broschyr egentligen för det är ett vikt A4 papper;)  Som heter VÄLKOMMEN TILL BARNMORSKEMOTTAGNINGEN Uddevalla
    Finns lite nyttiga nummer till olika ställen, det här schemat för när man går dit och vad man gör där osv.

--
    SFmått tog de på mig idag, de börjar från v 24 så vitt jag vet.

Bebishjärtat slog 158slag per minut, lite fort sa BM men inte för fort, hon sa att det är normalt hos väldigt aktiva bebisar- som hos oss när vi springer typ:P

SFmåttet var 27, lite över "normalvärdet" så lite stor för sin vecka men inte onormalt stor:).

Mina järnvärden pratade lite emot varann. Sist hade jag 130 o nu har jag 118 så där sa de att jag borde äta järn. Men något annat värde låg på 66 och tydligen ska man inte äta järn om det ligger över 60. Men hon tyckte att jag skulle börja nu ändå och äta en tablett varannan dag så ser vi nästa gång hur det ser ut:)
    Haha, det fick inte jag. :) Men vi bor ju i olika kommuner så det kan säkerligen skilja på så kort avstånd också :)
    Vad kul med SF! Ska bli kul att se hur högt livmodern går, för jag kan inte känna min.
    Är det kanske dina järndepåer som låg på 60? Äsch, kroppen tar ju bara upp järn om den behöver det så man behöver ju inte vara orolig för det :)

Nähä, va konstigt!:) Ja det e säkert något sånt med kommuner, men knäppt ändå att de inte gör något liknande, det där schemat är verkligen toppen o ha:).

Min låg långt över naveln så jag har nog känt fel det sista:P, tror man kanske har underskattat hur fort livmodern egentligen växer:).

Nä precis, det e ju inte farligt, jag minns inte vad det hette som låg på 66 faktiskt men varannan dag blir det iaf så får vi som sagt se hur värdena ser ut nästa gång:)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)