Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Mama Jessie skrev 2011-05-29 05:03:30 följande:
    Jag vet, det är samma sak här alla ska flytta den1:a.. I höstas när jag flyttade tömde vi lägenheten dagen innan och städade. Möblerna fick stå i en flyttbil över natten (som vi hyrde gratis som tur är) och jag sov hos mamma. Sen flyttade jag in den förste. Som tur var var det helg så folk var ju lediga, jag var ju gravid så det var inte så mycket jag som flyttade;)

Men att ni slipper städningen är ju ett stort plus:)

Jag har en bebis som vaknar 3.30-4 igen, verkar som det är hans vakna-tid när han är i en utvecklingsfas (hoppas det iaf, så det inte är nåt han fortsätter med:) ), som tur är somnar han om till 7.30 efter mat men det tar ju typ en timme ändå
    Det kanske är standard? Vet att när vi bodde i lägenhet, jag och mamma, innan hon köpte huset så när vi flyttade så var lägenheten tom i typ två veckor emellan varje hyresgäst. Dom besiktigade och kollade så man städat ordentligt osv innan nån fick flytta in. 

Insåg iaf nu att dagen efter vi flyttar är en röd dag så Tomas (min sambo) är ledig och är det ända till på tisdag så det blir bra för då hinner vi verkligen komma i ordning innan han börjar jobba igen :) Käckt! Börjar bli lite kalt här hemma nu. Allt som kan packas ner i förväg har blivit nerpackat i princip. Hoppas bara det inte regnar när vi väl flyttar för fy vad trist det är!  
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Nu är jag opepp igen, på att flytta alltså. Tomas kommer jobba i Göteborg på flyttdagen och kommer hem typ 17.30-18. Inte så jäkla kul.

Nu är nån ute i bostadsområdet och spelar "in da club" på blockflöjt. Väldigt falskt dessutom haha.

Tomas är min sambo förresten :p

• Momalicious

Nu ser det kalt och trist ut hemma. På onsdag flyttar vi till vår fiiiina trea! Behöver tapetseras om men efter det kommer det bli toppen! Kommer nog inte skriva så mycket innan helgen men jag kommer läsa då och då ändå :)

• Momalicious

Jo det ska bli jätteskönt. Vi ska börja spara till hus när jag börjar plugga. Ska lägga undan 6-7000 i månaden tänkte vi så lagom tills jag är färdig ssk borde vi kunna bygga ett hus. Men tanke på att sambon jobbar inom branschen kommer vi kunna spara pengar dels genom att han gör saker själv men han har ju dessutom massor med kontakter :) men en trea duger bra så länge.

• Momalicious

Persikans: då har vi samma planer, om vi räknar bort KOMVUX. Kommer jag in (blir nog inte så då mina slutbetyg inte kommit in) till hösten är sambon hemma tills Elliot börjar dagis. Annars håller vi tummarna att jag kommer in på våren. Vet inte hur lätt/svårt det är men mina betyg är rätt bra så jag hoppas iaf! Har velat bli BM sen jag var 13-14. :)

• Momalicious

Suck. Vi är mitt uppe i flytten nu och det SUGER. är helt vansinnigt stressad och har ont i magen. Svärmor kommer hit vid 12 imorgon iaf och tar Elliot så kan jag köra på lite lättare.. Jag bara hatar oordningen som blir när man flyttar och dessutom så är inget fixat (ta bort skåp för diskmaskinen, omtapetsering osv) så man måste liksom fortsätta att leva i skiten tills dess. Nä, ska sluta klaga. Kommer bli bra när det väl är färdigt iaf.

• Momalicious

Idag fick jag en riktigt bra natt. Elliot somnade åtta, vaknade vid elva och fick mat innan vi la oss, sen sov han till halv sex och åt, sov till åtta och åt och sov sen till 10!! Riktigt skönt att ha sovit så mycket när man ska flytta sen. :) sambon är nog inte lika pigg som gick upp halv fem och kommer hem vid halv sex, stackarn.

• Momalicious

Tack! Ja, vädret är ju underbart - soligt men inte för varmt :) grattis till Antons halvårsdag. Tycker det känns så nyss som man var gravid och varje gång man loggade in här hade någon värkar/vattenavgång/fött barn haha.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)