delifi2 skrev 2010-08-19 17:07:23 följande:
har du brosk mellan hålen? luktar det illa?
jag har samma fast med min piercing i bröstvårtan, har brosk i den och det rinner ut vit äcklig goja, har fått höra att det kan vara svamp, bara tvätta som vanligt så länge det inte luktar illa, luktar det illa så frå man gå till läkaren så det inte blir nån infektion eller att det blir fult, rött typ.
Måste fråga er om ni har läkare kopplade till er mvc?
Har fått höra att alla inte har det, trodde att det var så att varje mvc hade sina egna läkare, samma sak med ul, gör ni ul hos er mvc eller är ni tvugna att åka till nåt sjukhus för att göra det?
Nope ingen brosk bara hud, luktar inte illa o gör inte ont, bara knallrött.
Skönt iaf o höra nån som har något liknande, då gör så att jag tvättar noga och håller koll på det några dagar:), tack så mkt!
Här har vi inte läkare kopplat, jag trodde/hoppas det då jag har läst här att många har det men kollade med BM idag o så är det tyvärr inte utan man får ringa till vårdcentralen o boka tid hos någon vilket tyvärr inte underlättar då de är grymt oempatiska i receptionen där,hade vart enklare att tala med någon som jobbar dagligen med gravida tror jag.
UL får man åka till sjukhuset för att göra.
Momalicious skrev 2010-08-19 17:27:24 följande:
ondar skrev 2010-08-19 16:10:37 följande:
Måste berätta något äckligt o fråga om någon vet något om det här.
Jag fick plocka ur min navelpiercing väldigt tidigt, vecka 12 eller något för att det gjorde jätteont när livmodern började växa.
Har sett att "hudsträngen" mellan hålen har vart knallröd några dagar o har mest tänkt att det har vart föra tt huden såklart stramar mer nu när magen börjar bli stor.
Nu såg jag dock att det rinner vitt var ur nedersta hålet
. Vad är det som händer?
Har haft piercingen i tio år så den var verkligen fullt läkt nu när jag fick ta ur den.
Kan tillägga att jag varar lätt om jag får sår osv, men vad har hänt här, har huden spruckit? Och vad ska ja göra åt det? Tvätta o hoppas att den inte spricker igen?
Försökte få tid hos vårdcentralen förut angående sjukskrivning, hade ju kunnat fråga där samtidigt men de vägrade ge mig en inför nästa vecka så som det ser ut nu dröjer det många dagar innan ja kommer dit.
Kan mycket väl vara så att det spruckit lite nånstans. Om du kan så försök "trycka ut" huden som är innuti hålet och titta på den. Kan mycket väl vara så att den spruckit där inne och det därför varar. Läste rätt mycket om det när jag var nygravid för jag funderade på hur det skulle bli med piercingen. Men ja, försök hålla rent och titta om du kan se några sår liksom.
Tack för svaret, ska försöka titta eller be någon annan titta- jobbar ju trots allt inom vården så någon borde väl klara av det utan att kräkas;), mina vänner är så himla känsliga *fniss*