NhjärtaD skrev 2010-10-07 10:02:40 följande:
Nu kommer ett gnäll inlägg, men jag blir tokig!!
Orkar inte göra nånting extra än det jag måste, typ ta hand om barnen....är så stor & tung & trött i kroppen...är sååå sugen på höst städningen men ORKAR inte....det är så frustrerande!!! nu fick jag be sambon om hjälp, han kommer fixa det, men mår dåligt att lasta över det på honom...
Fogarna gör ont trots man inte anstränger sej....
Kommer jag fixa detta fram till FL, 60 dagar kvar är juh ingenting, men för mej är det pain in the as!!!!! Vill bara ha min bebis nu & må bra igen.... 
Är så avis på er som orkar fungera, för det gör verkligen inte jag...sitter/ligger i denna jäkla soffa som jag börjar avsky, börjar avsky mitt hem för det inte ser ut som jag vill....är rätt pedantisk men ändå...
usch & fy.....
Jag känner igen mig. Det hade varit en sak att vara tvungen att ligga om hemmet varit skinande. Är också pedant och får magknip av att veta att det står disk på diskbänken (inge diskmaskin), badrummet dammar igen, köksgolvet smuligt...
Sambon hjälper till, men han gör inte det där extra som jag hade gjort vilket gör att jag inte känner mig nöjd i allafall.
När jag hade duschat och klätt på mig i morse satte jag mig i soffan och väntade på att te vattnet skulle bli klart och suckade "gud vad skönt att sätta sig ner". Sambon skrattade och sa "Ja, gud vad jobbigt det är att duscha och klä på sig!" som om han inte förstod alls. Han sa det nog mest för att försöka skämta bort det jobbiga, inte för att vara dum eller nedlåtande.
Men det är ju verkligen jobbigt. Att duscha är en plåga, önskar att jag hade en stol i duschen. Att få på sig ett par byxor är en ansträngning bara det.
Dessutom hade jag diskat lite grejer från igår, plockat undan lite grejer i vardagsrummet och slängt sopor medan han var i duschen.
På lördag fyller sambon år och vi ska ha fika här för hela släkten. Jag vill verkligen inte lämpa över allt fix på honom så i morgon när han är i plugget blir det att fixa här hemma. Har övertalat syrran att hjälpa mig att handla och baka, jag skulle inte klara det själv.
Dumma jag vill att han ska få en bra kväll efter släktkalaset och just nu vet jag att det han längtar efter mest är en kul kväll men lite öl, trevligt sällskap och inget gravidprat. Så nu håller jag på och förbereder en liten överraskningsfest här hemma. Vet inte hur jag ska kunna hålla mig vaken hela dagen och kvällen, men det är värt ett försök. Han är värd en kul födelsedag.