• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2011-03-08 13:04:51 följande:
    ja, det här var ju på BVC så då ingår ju väga och mäta. Men nu är det inte förrens han är 4mån som vi ska igen på kontroll. Och därefter kan vi ju börja med smakportioner om vi vill..shit vad fort det går!
    Haha ja fort går det Elias hade sista mätningen 9 feb sen har han inte haft.
    Nästa är snart vet ej dag men hon skulle ringa min ulla när han skulle bli 4 månader då han skulle börja han med.

Jag har kommit fram till att jag inte kommer att köpa utan laga själv massa gottis till honom och sen göra äppel mos.
    Sen banan mos och lite kivi osv och sen laga egen mat.
    Det kommer bli så kul detta sen
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • mamma smurfen

Först vill jag påpeka att jag INTE är tokig,
    å nu ska jag berätta varför jag inleder med det....

Jo....
    I vardagsrummet har jag ett fotomontage med mig, barnen, sambon, min farmor, farfar och min pappa...
    olika kort, tagna  vid olika tidpunkter i mitt liv.
    Till saken hör att farmor, farfar och även min pappa har gått bort.

Ellie tittar  väldigt mycket på den "tavlan" som hänger iaf 2 meter från soffan, hon ler och vrider man henne åt andra hållet, så vrider hon huvudet dit, som om hon är helt fachinerad av den....

Först trodde jag inte riktigt att det var tavlan hon gilla så mycket utan fönstret jämte, så jag gick dit, med Ellie över axeln, ställde mig så hon skulle kunna titta ut genom fönstret, men känner att hon vrider huvudet, mot tavlan....
    Så jag tar henne i famnen istället, så hon ligger på rygg och mycket riktigt, det är tavlan med bilderna hon gillarGlad 
    Hon ler sådär gott med hela ansiktet å "joddlar", då tar jag ner den, tänker att hon ska få se bättre på korten, först verkar hon glad, sedan ger hon upp ett illvrål...och är otröstligt ledsen, tills jag får upp den på väggen igen, då tystnar hon.....nästan så hon...tja jag vet inte, men det kändes precis som om hon "pratade" med korten???
    VET hur urbota DUMT de låter, men känslan finns där ändå...
    När jag satte mig i soffan igen, när hon lugnat sig, så var det samma visa igen, hon STIRRAR på bilderna, "joddlar" å ler
    .....
    *S*  vet hur det låter,  men jag "tror" på något efter detta, har vart med om "konstiga" saker förr, men detta fick mig att "resa ragg" 

( ville nog bara berätta av mig, så jag kan lugna mig lite.....nu ska här kvällsfikas) 

• 3 barns mamma84
    mamma smurfen skrev 2011-03-08 18:50:01 följande:
    Först vill jag påpeka att jag INTE är tokig,
    å nu ska jag berätta varför jag inleder med det....

Jo....
    I vardagsrummet har jag ett fotomontage med mig, barnen, sambon, min farmor, farfar och min pappa...
    olika kort, tagna  vid olika tidpunkter i mitt liv.
    Till saken hör att farmor, farfar och även min pappa har gått bort.

Ellie tittar  väldigt mycket på den "tavlan" som hänger iaf 2 meter från soffan, hon ler och vrider man henne åt andra hållet, så vrider hon huvudet dit, som om hon är helt fachinerad av den....

Först trodde jag inte riktigt att det var tavlan hon gilla så mycket utan fönstret jämte, så jag gick dit, med Ellie över axeln, ställde mig så hon skulle kunna titta ut genom fönstret, men känner att hon vrider huvudet, mot tavlan....
    Så jag tar henne i famnen istället, så hon ligger på rygg och mycket riktigt, det är tavlan med bilderna hon gillarGlad 
    Hon ler sådär gott med hela ansiktet å "joddlar", då tar jag ner den, tänker att hon ska få se bättre på korten, först verkar hon glad, sedan ger hon upp ett illvrål...och är otröstligt ledsen, tills jag får upp den på väggen igen, då tystnar hon.....nästan så hon...tja jag vet inte, men det kändes precis som om hon "pratade" med korten???
    VET hur urbota DUMT de låter, men känslan finns där ändå...
    När jag satte mig i soffan igen, när hon lugnat sig, så var det samma visa igen, hon STIRRAR på bilderna, "joddlar" å ler
    .....
    *S*  vet hur det låter,  men jag "tror" på något efter detta, har vart med om "konstiga" saker förr, men detta fick mig att "resa ragg" 

( ville nog bara berätta av mig, så jag kan lugna mig lite.....nu ska här kvällsfikas) 
    Vad läskigt ajg skulle ha pissat på mig om jag var själv haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mysmamma70

Det är säkert som du tror

Men om man vill ha en annan förklaring så ler spädbarn mot allt möjligt - bilder, leksaker och dockor tex.

Vår Cornelia ler gärna mot ljuskronan och jag undrar också om hon ser någon där, eller om det bara är kristallerna sim är spännande

• ludicrous

Nu låter säkert jag dum i huvet.. Men jag vill SOVA!! Jag vill inte vara vaken en minut till detta dygnet!!!! Jag är så jävla trött på att inte få sova mer än två timmar åt gången, försöka få Emil att somna om när inget duger för sambojäveln hostar o väcker honom. Får sova på soffan nu så sambon kan hosta ifred och Emil kan få skrika utan att väcka sin syster. Jag ORKAR inte ett enda ljud till just nu, tuttarna e tomma o gör ont o jag vill inte vara meeeed!!!

• Jessika82

Hej på er!
    Jag har inte sovit en hel natt sen Vilgot föddes. Han är 4,5månad ungefär. Man blir knäpp jag vet. För sök att sambon tar barnen och du får sova och ta igen dig. Det är ok att ge ersättning. Du gör det jätte bra fortsätt kämpa.

• Momalicious

Jag sitter och är gråtfärdig. Har sån hosta så det går inte att sova. Mår dessutom skit idag. Vill inte behöva be sambon att vara hemma men mår jag såhär så vill jag inte behöva vara själv. :(

Ludi: jag tycker så synd om dig! Kan du inte pumpa eller så och låta din sambo ta en natt så att du får sova ut?

• LinnV

Ludicrous: Usch vad jobbigt att det inte blir bättre.. säger som moma, kan inte din sambo ta en natt, om han jobbar på veckorna kan han ju ta en på helgen. Så har vi börjat med så jag får sova en natt i veckan iaf, riktigt skönt!

Jag är as trött och skulle kunna somna sittande nu men inte Sixten, han ligger i mitt knä och pratar och skrattar.. Har varit uppe 45 min nu så börjar bli ganska jobbigt..

• ludicrous

Han e sjuk nu o hostar massor, sambon alltså, i det känns rätt onödigt att hosta ner emil. Dessutom kör sambon bil hela dagarna.. Så skulle nått hända skulle jag ju känna mig rätt skyldig om det var för han var trött :(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)