Inlägg från: malinsmurfan |Visa alla inlägg
  • malinsmurfan

December Bebis 2010 :)

Hej på Er alla! Himmel vad det skrivs här, kul! Glad tar en stund att läsa igenom, jag har iinte varit någon hejare på att skriva denna graviditet, men jag har följt er i hemlighet Flört

Är det någon av er som har fragminsprutor eller annan medicin mot blodpropp? Jag har det och när jag läser om det så får jag en del frågor kring förlossningen, vissa sjukhus vill tex inte ge epidural om man får sprutor, men de måste de väl göra om de skulle bli snitt? Jag blir förvirrad, nån som hört eller vet nåt om "sitt" sjukhus?

Väntar nr 3 den 20dec

• malinsmurfan

Jag har fått hjärnsläpp.........är det några restriktioner för oss gravida ang att äta spenat? Eller blandar jag ihop det med barn under 1år......????

• malinsmurfan
    delifi2 skrev 2010-11-10 12:49:01 följande:

Det är barn under 1 år som inte ska äta spenat

jag får trösta mig med att bebben i magen är under 1 år!Flört
  • malinsmurfan

Den här gången tänker jag skriva INNAN jag läser ifatt allade sidor jag missat på 1 dygn.Tungan ute Jag har tänkt skriva MASSOR av gånger, men det blir inte mycket gjort av endast tankar.......
    Idag ska min man hämta vagnen, så spännande!!!
    Med risk för att ni redan tagit upp detta, men vad har ni för vagnar? Har någon köpt begagnat? Vi väntar nr3 den 20 dec, våra andra barn är 7 och 10år, vi trodde vi var "färdiga" så vi har inte en bebisgrej kvar knappt.
    Jag har varit sjuk i cancer de sista 3 åren, så graviditet var det sista vi tänkte på, jag hade dessutom p-spruta när jag blev gravid. Sjukt eller hur? Jag har varit så sjukt orolig denna graviditet, märker att det börjar komma tillbaka ordentligt nu, är allt ok? Hur kan min kropp klara detta etc etc? Känns som om jag e den enda här som INTE vill att bebben kommer nu, jag är inte redo än, inte allsFlört men jag längtar oerhört såklart! storasyster och storebror med för den delen, syrran kryssar i kalendern, gulligt! ha det gott igelkott!

• malinsmurfan
    NhjärtaD skrev 2010-11-17 14:22:44 följande:
    vi ska ha babytravel, både i syskon & enkel...

Oj en liten mirakel bebis Hjärta
    Ja det känns verkligen som en mirakelbebis, vi var så säkra att vi inte kunde få fler så detta kom som en ordentlig överraskning. Jag hade p-sprutan som hormonbehandling mer än prev.medel då cancern och behandlingen mot den skulle göra att graviditet inte var att tänka på............vi fick reda på grav. när det kollade upp mig för cancern. Fick panik i början, har bebben fått i sig mediciner??? Vi vågade knappt tro på det, men de har visat sig att den ej fått det så det känns bra.
    Däremot tror jag att denna lilla krabat är mindre än mina tidigare. Sonen vägde 4700 och jag sattes igång i v. 37 med dottern som då vägde 4600 och var 56 lång.........men det känns som sagt som om denna är mindre, ska på UL den 6 dec, spännande!
  • malinsmurfan
    NhjärtaD skrev 2010-11-17 15:05:22 följande:

Tänk vilka småsaker man kan längta efter. att bara kunna kura ihop sej i soffan på ett skönt sätt, komma upp ur soffan smidigt & lätt...kunna plocka lite hemma utan att få skit ont Ja wow det är det verkligen då Härligt för er, förstår er oro, har med ätit mediciner nu hela grav men inte för cancer utan en kronisk tarmsjukdom & det har nojjat mej hela tiden.....

UL på min BF
    Ja medicinoro tycker jag att jag hade på de andra med, utan cancer, räckte med att man tagit en treo. denna gång är de de smärtstillande som skrämt mig, jag har trappat ur under graviditeten och nu varit utan i 2 månader. Det som skrämde mig mest var om bebben fått i sig cellgifter, men det har den inte som tur är.......
  • malinsmurfan

Håller med om att man längtar efter att röra sig obehindrat, samtidigt har jag redan en oro för amningen.....oro är mitt ord denna vecka, kan jag inte ha nåt bättre för mig?Tungan ute J
    ag hade jättemycket mjölkstockning med mina tidigare barn, men ammade sonen i 4månader, så det blev bättre med honom, med dottern blev det bröstböld som de fick tömma, vidrigt....ammade henne 6 veckor. Önskar innerligt att det ska funka denna gång men har samtidigt bestämt mig för att INTE må dåligt om det ej funkar, 

Ang. hormonrand så har jag ingen nu, men med grabben hade jag en mörk över hela magen och med dottern endast nertill. 

• malinsmurfan
    delifi2 skrev 2010-11-17 15:05:23 följande:
    Vi komemr köpa en ny, för oss kommer det bli BILLIGARE än att köpa en begagnad, sjukt tycker jag men jag ska inte klga då har man iaf garanti på vagnen. Vi köpte ny till William oxå, å det blev oxå billigare än att köpa en begagnad.
    Jag letar inte efter ett visst märke eller så bara för att man ska ha, jag letar efter en praktiskt vagn, stor korg under och vändbara handtag. Nu blir det ju inte så när vi ska ha en syskonvagn och inte blev det så när vi skaffade den till William heller, men så mycket bättre det känns faktiskt att köpa en ny och veta att man inte blir lurad som på blocket tex.
    Williams vagn kostade 1200:- med lift, en kombivagn från Segr
    Den syskonvagnen vi ska köpa nu kostar 1700:- en Graco

Nu är jag själv eller William ligger å sover, Mannen & Elliot har åkt till mannens x-tra jobb. SÅ tyst och skönt det kan vara. VI firar dessutom 4-årig bröllopsdag idag
    Vi söker inte heller ett speciellt märke, jag har haft kraven ren, stadig vagn med rejäl korg under så jag kan lasta matvaror där
    Stort grattis på bröllopsdagen!
  • malinsmurfan

Var hos barnmorskan igår,
    Sf mått 32, tyckte det kändes litet, jag är i v.35+4.....men kan vara att jag känner så bara för att jag var så väldigt mkt över kurvan med de andra barnen.Glad
    Bebben ligger snett i magen, som jag anat, så bm ville göra vändningsförsök till nästa v. GULP! jag blev jättenervös, har ni gjort vändningsförsök??
    Sen sa hon att om det startar nu, så måste ni komma in direkt, då bebben är i detta läge och ej är fixerad, då först insåg jag att vi snart ska ha bebis!!!! Det är ju inte långt kvar.!!

• malinsmurfan
    sunshine09 skrev 2010-11-19 10:35:07 följande:
    Vart köper man amningsbehå med bygel i? Alla affärer jag varit på säger dom att det inte finns...
    Jag tycker tvärtom, jag letar efter en UTAN bygel att kompl.med. Jag har köpt med bygel på hm.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)