• nikka

December Bebis 2010 :)

Maria Larsson skrev 2010-12-12 11:52:40 följande:
    Jag ansluter mig till er... inte en känning här heller.. men magen har nästan försvunnit i natt tycker jag. den har nog blivit 5-6 cm mindre (lägre)
    Jag passar nog in här med Glad
    2 dagar till BF och det är lugnt och fridfullt i magen. Den verkar trivas alldeles utmärkt i värmen!
  • nikka
    ludicrous skrev 2010-12-13 09:45:13 följande:
    Willes Mamma fick en pojk imorse! :)
    Va roligt Glad
    Hon som tyckte att allt var så lugnt men fort kan det ändra sig!
  • nikka

Har BF idag men som det känns nu så är det otroligt långt bort..
    Så det här lär nog bli den längsta dagen i mitt liv skulle jag tro!

• nikka
    Emelle skrev 2010-12-14 08:16:37 följande:
    Godmorgon.
    Har faktiskt sovit riktigt gott i natt.

Sen "råkade" sambons dotter riva ner hela jävla badrumsskåpet och därmed slå sönder typ tio parfymflaskor över hela badrumsgolvet så mitt hem luktar nu som ett riktigt billigt horhus (spelar ingen roll hur gott parfymer luktar en o en, tillsammans blir det för djävligt)
    Så nu underar jag om något bra knep för att få bort den här stanken. Känns som man vill dö. Det luktar på HELA nedervåningen. Jag har spolat med duschen och torkat, men det sitter ju i.
    ÖVERALLT!!
    Snacka om att mitt redan känsliga luktsinne är i total hysetri...Välkommen huvudvärk!

Att det aldrig kan få vara en bra morgon bara!
    Hittade det här på en internetsida. Det kanske hjälper!

Prova att torka med ättika. Häll ättiksyra 24 % på golvet och torka ut det.Ställ några skålar här och där i huset med ättika i, låt stå över natten och doften försvinner.
    pickaboo skrev 2010-12-14 08:31:47 följande:
    Jag har ocskå sovit jättegott!!! Vaknade dock med världens huvudvärk och känner att jag håller på att få värsta dunderförkylningen

Igår kväll hände en lustig grej som jag aldrig varit med om. Sambon och jag låg och tittade på magen. Bebisen var alldeles galen! Då knäppte det till från magen. JÄTTEHÖGT! Både jag och sambon hörde det. JAg trodde först att det var fostersäcken som brast eller något men det kom inget vatten. Det värsta var att precis när det knäppte till blev bebisen alldeles lugn och stilla och vi buffade och buffade. Ett tag trodde jag att den brutit nacken av sig själv och blev jätterädd men efter en stund så kände jag små rörelser igen.

Någon annan som hört ett sådant knäpp?! Det lät ganska högt!
    Jag har också hört dom. Och det är samma för mig. Då bebisen har varit helt galen.
    Men jag har ingen aning om vad det är.
  • nikka
    ullabella sekreterare skrev 2010-12-14 11:21:43 följande:
    Har BF idag och känner nada e så uttråkad på detta. Alla i föräldragruppen har fått utom vi och ett annat par vad jag vet. "stickans" kusin kom i söndags så det gjorde inte saken bättre (hade bf samma dag). Alla som ringer o frågar om man inte känner något... usch vad man kan vara gnällig.. känner inte igen mig, men det blir ju vår tur någon gång :)

Grattis till er alla som har era små underverk hos er. Det ger mig hopp att läsa här i tråden!
    Jag har oxå BF idag och jag känner inte heller nåt Rynkar på näsan
  • nikka

Hur kan det vara så lugnt i magen? Blir tokig!
    Inga sammandragningar eller förvärkar.. Och den här dagen vill aldrig ta slut!
    Sen så är jag så otroligt trött. Fast jag sover bra på natten så måste jag sova under dagen.
    Och jag gör ingen speciellt under dagen heller förutom att vila. Konstigt.
    Är det så för någon annan?

• nikka
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-14 16:21:14 följande:
    Lägger upp en Bild på Albin här med!

Vilken sötnöt Glad
  • nikka
    Cissi7006 skrev 2010-12-14 17:11:50 följande:
    Ja, det är samma här. Men var inte orolig för det - det kan dra igång precis närsomhelst med full kraft ändå

När har du BF?
    Jag hoppas verkligen att det vill dra igång snart. Men det känns ibland som en evighet Glad

Jag har BF idag. Fast det är ju första barnet så jag lär säkert gå över några dagar!
    Du då?
  • nikka

Man måste få ha dåliga dagar! För tänk om man måste gå omkring och vara glad och på bra humör hela tiden och aldrig få visa hur man mår.
    Då lär man nog sprängas tillslut.
    Så gnäll på Glad

Själv så har jag tagit en långpromenad, handlat, städat, duschat och hunnit med att äta lunch.
    Å ingen bebis verkar vilja komma ut.
    Det är en envis rackare som bor i min mage.

På tal om allt sex så har jag och min sambo haft det under hela graviditeten.
    Okej man kanske är lika smidigt som en blåval just nu men han verkar då inte ha några problem med det Glad

• nikka

Idag är det BF+2 men det verkar lugnt.
    Fast i natt har jag sovit oroligt och haft jätte konstigt i magen.
    Den är för det mesta hård och vill som inte slappna av.
    Tycker att det är så svårt å veta hur det ska kännas. Har ju ingen somhelst aning.. Obestämd

Svar på tråden December Bebis 2010 :)