Inlägg från: Lmks0910 |Visa alla inlägg
  • Lmks0910

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2011-02-07 13:26:18 följande:

Olika bebisar behöver olika mycket närhet. Vad kul för dig att du bara kan lägga honom ifrån dig, men det är inte riktigt lika enkelt som att "bara göra det". Jag försöker ständigt få Tim att vilja ligga mer själv, vissa dagar går det, andra dagar inte alls. Skulle jag bara lägga ifrån mig Tim och låta honom ligga skulle han nog skrika tills han tuppade av och vad tjänar jag på det? Tror knappast han "lär" sig något av det heller, annat än att han aldrig får sina behov tillfredställda. Och nu säger jag inte att Elias inte får det, för han behöver inte bli buren. Men min bebis behöver det och jag skulle aldrig få för mig att neka honom den närheten, jag kommer i andra hand!!

håller också med! Kunde inte skrivit det bättre själv! Hade han varit lugn hade han kunnat få ligga överallt om han kunnat. Men nu skriker han mestadels när han har magknip, och då KAN jag bara inte låta han ligga där och skrika!
  • Lmks0910

Idag har varit den värsta dagen sen sonen kom! Har bara velat ge upp! Är helt slut, både psykiskt o fysiskt, mest psykiskt. Sambon har jobbat sen 06 imorse och har fortfarande inte slutat, ungarna vakna 6 imorse, och sonen har varit förlåt nu men, förjävlig! Skrikit o skrikit o skrikit, sovit ca. 3timmar totalt under hela dagen! skrek även ute i vagnen. HELA kvällen från 19.30, han har nu somnat av total utmattning stackar =( har kännt mig så himla hjälplös och ensam idag! vill bara att sambon ska komma hem nu. Det är inte kul det här, börjat t.o.m tära på vårat förhållande =( tjaffsar om små saker hela tiden! Ska slänga mig i säng nu.

God natt alla =)

• Lmks0910
    Anairda skrev 2011-02-08 05:31:41 följande:
    Samma här ang minifomen. Slutade för ca 2-3 dar sedan o igår slog magontet till :( Tror det tar några dagar innan det är ute ur systemet. Införde det igår o ,assa pruttande o bajs (gav oxå fänkålste) Så nu vet jag inte vilket som gjorde susen minifom eller fänkålste :) Nu e hon vaken iaf eller har varit det sen 4:30 :( pigg somnade kl 22:30 igår åt 1:30 o sen 4:30 och sen ville hon inte sova så mamma får väl hänga med på noterna :(
    Inte ammade du?
    Om du inte gör det, vilken ersättning kör ni på? På vårat bvc så sa läkarn att det första dom alltid rekomenderar till föräldrar med kolikbarn är att ge mjölkfriersättning. Koliken kan bero på överkänslighet mot komjölken! Ett tips bara ifall ni inte fått den infon :)
  • Lmks0910
    Anairda skrev 2011-02-08 09:47:01 följande:
    Jag har provat nutramigen men hon blev inte bättre för det + hon blev mycket hård i magen o bråkade vid matningen o kräktes av nutra så enligt rådgivning gick vi tillbaka till NAN hon äter bättre och inga tecken på allergi. Jag tror det e tarmarna som spökar hon bajsar bra nästan efter varje måltid (ammar ej) men hon får inte ut gaserna och hon rapar väääldigt sällan fast jag försöker länge :( Så är det med kolikbarn de rapar mindre och deras bajs har inga vita prickar och de kräks ej. När jag tog bort minifomen kunde hon inte prutta och då kom det inte bajs heller så igår kväll gav jag 20 droppar och fortsätter ge nu och direkt mår hon bättre och sover någorlunda bra
    aha det hade jag ingen aning om, det där med kräkor och bajset! Han har bajsat helt grönt i några veckor, trodde det berodde på ersättningen! Idag har han redan bajsat 4 gånger!! annars bajsar han knappt 1 gång. Och det gröna är borta och nu är det gult med prickar i ? Han är mkt lugnare och har sovit i princip hela dagen, bara vaknat för att bajsa och äta ungefär. Hur skönt som helst!
  • Lmks0910
    ludicrous skrev 2011-02-14 23:46:03 följande:
    Himla skit!!! Emil åt vid 23, la tillbaka honom i hans säng i efter ett tag började han såklart knöla, sparka o grymta. Efter fjärde "stoppa-tillbaka-nappen-vändan" la jag honom på mage. Pang! Inte ett knyst, han sover så jävla gött! Men inte jag för jag e så nervös ..
    Våran lilla har faktiskt sovit på mage ända sen bb tiden. Han syster gjorde det också, fast hon var runt 3-4v när hon börja sova på mage. Men han har gjort det för de är det ända sättet han fortfsätter sova på. Nu har han börjat kunna ligga på rygg och sova för det mesta! Men vi gjorde så att det bara var madrass och ett lakan hårt spännt i sängen så han inte kunde dra fram det eller så. Och ingen kudde, och sen la täcket nere vid rumpan ungefär. Jag var nojjig och orolig för det mesta, men han har varit starkt i nacken från början och kunnat hålla upp huvudet om han vaknar och grinar och kunna vända huvudet åt vilket håll han ville. Ha inget spjälskydd, för då kan du se honom hela tiden om du har sängen så du ser =)
  • Lmks0910
    2 barns mamma84 :
    våran första åt också massor!  gav de högsta ml som stod på paketet men hon åt lika ofta för det. då sa dom på bvc åt oss att testa gå över till steg 2 på ersättningen, tror de är från 4mån. hon var 2½ eller 3mån då, kommer inte riktigt ihåg :) sen fick vi lov att gå över till välling o alla andra "steg" tidigare också då :) hon blev mätt och höll sig mkt längre
  • Lmks0910
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-15 19:46:48 följande:
    De är ju just det att man får hoppa över till nästa NAN 2 steg
    Amadeus var ju stor som nyfödd och han blev aldrig mätt på det han fick han vara bara 3 månader när han fick börja med att äta potatis ärtor och morötter jag hadde mosat sönder han fick alltså börja äta riktig mat redan rådet av BVC
    Gröt som välling och så det var inget att prata om och inte smakisar häller han blev aldrig mätt
    Så nu tror jag Elias tar samma fotspår ska prata med BVC i morgon ..
    Ska se vad som händer med detta nu än värkar han bli mätt *fnissar*

Hur har du det nu då äter detta lika mkt eller mindre ?
    ne den här lilla krabaten äter knappt alls istället tycker jag. Blandar i ordning 150ml vatten o 5 skopor. Men lämnar nästan alltid mellan 60-90 kvar i flaskan! Äter allt mellan 3-6timmar imellan målen. Tycker det känns som han äter skit lite! Men de kanske är normalt? hans syster Tiffanie var ju helt tvärtemot
  • Lmks0910
    Anairda skrev 2011-02-15 19:52:05 följande:
    Jaha BVC idag 2 månaders kontroll bvikt 6140 längd: kunde ej mäta ville inte sträcka på sig. Lillan har fortfarande magknip/kolik. Två daga hade vi det underbart inget ont o hon sov hela tiden och var glad och nöjd helt annan bebis så vi hoppas koliken går över och hon blir sån igen! :) Men i natt o idag har hon haft ont o svårt att komma till ro :( Fast det börjar se ljusare ut iaf :) hoppas hoppas det går över vid 3 mån!

ps hon har börjat rapa oftare :) (hände aldrig/sällan) innan så det är ju positivt! Och hon spyr upp det överflödiga oftare (hände heller aldrig innan) Så hon kan äta upp till 165ml fast det är lite mycket för henne så vi kör 135ml så får det räcka för ju mer mar mer ont och hon är redan stor hahaha en tjockis!

Hoppas ni har det bra med era skruttar! :)
    åh vad härligt! hoppas hon börjar bli fri från det :)

Våran kille börjar också bli bättre! Han har börjat prutta mkt mera. Och rapa och kräkas massor här med! Men jag tycker han verkar käka mindre :S men men. han verkar ju iaf nöjd med de lilla! Men den största förändningen är nog att man inte behöver hjälpa han lika mkt med att få ut alla gaser :) de sköter han för det mesta själv !  Han kan ligga själv i lugn o ro och sova lite längre nu också. Så de är skönt :) Men det finns ju fortfarande kvar, och det  känns fortfarande jobbigt. Så jag hoppas också de går över snart! Börjar känna mig riktigt otillräcklig för min lilla tjej också, hon får vänta o vänta o vänta på mamma hela tiden :(
  • Lmks0910
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-15 20:55:50 följande:
    Min sover många tim men när han sover många timmar äter han dom tim han har sovit ..
    Gör en lapp och skriv ner hur mkt han äter och hur mkt han sover ..
    vad smart! Det ska jag ta och göra :)
    Han käka sist kl.19, och somnade kl.20, så nästa matning blir nog inatt någon gång! Börjar skriva ner allt på papper imorgon!
  • Lmks0910

Hej på er alla! Vad ni har skrivit :) Har en del att läsa igenom nu.. Har knappt hunnit sitta vid datorn pga magsjuka och annat, usch! Men nu är vi alla friska och krya :) Var så rädd att lillkillen skulle bli smittad med magsjuka när vi alla h'r hemma låg i de samtidigt! Men han klarade sig som tur var :)

Sist vi var till bvc så hade sebastian bara gått upp ca. 250gram på nästan 3 veckor :O Bvcsköterskan sa att det var lite för lite, men hon sa också att han har ju inte gått ner iaf. Så vi skulle ge han mat oftare, men hon fatta tydligen inte att det inte går, för han spottar bara ut flaskan när han inte vill ha så klart! Men nu funkar allt mkt bättre och han äter som en häst istället, de ända han gör nu på dagarna är att äta och sova, nån tillväxtperiod kanske?!  Ska dit för 3mån-sprutorna och de vanliga nästa vecka, så han borde ju gått upp som vanligt igen !

Ni som har kolik barnen: Hur går de för er? börjar dom bli bättre, märker ni någon skillnad nu när dom blir större?
    Sebastian har blivit MYCKET bättre, märker knappt av det alls längre, bara lite oro på kvällarna :) är så skönt !

• Lmks0910
    MFJG skrev 2011-03-10 19:25:00 följande:
    Känner mig så ynklig. Illamåendet kommer i vågor. Ont i ryggslutet och höfterna...vad är detta?
    jag känner detsamma ! har gjorde så sen igår, jag börjar tippa på att det kanske är ägglossning? brukade ha nästan samma känsla då tidigare, tycker även det känns som lite foglossningssmärta framtill :S Hade min mens sist i feb. nångång, kommer inte ihåg vilken dag, så de kan kanske vara det jag känner...

Är det någon av er som ätit p-pillerna cerazette?
  • Lmks0910
    ludicrous skrev 2011-03-10 20:45:32 följande:
    Jag äter cerazette. Skulle satt in en spiral men den fastnade inte, så det blev piller istället. Har lagt dom vid kaffebryggaren, där är jag x antal gånger om dagen, tar dom alltid på morgonen, tillsammans med en vitamintablett =)
    Men vilket bra ställe att lägga dom på :D Där ska jag med lägga mina!
    Jag skulle med satt spiral, men ångrade mignågra dagar innan, tänkte testa pillrena igen först... Dom har inte funkat så bra tidigare, har haft dom två ggr men har slutat efter 3-4mån båda gångerna pga av att de aldrig sluta blöda helt, små blödde hit och dit i flera veckor :S Hur funkar dom för dig? har fortfarande inte börjat med nå skydd än, dom ligger kvar i apotekspåsen än :P
  • Lmks0910
    Karttikeya skrev 2011-03-10 20:49:19 följande:
    Ja här är ganska stor skillnad också. Glad Gnälligt om kvällarna, men det beror nog inte så mycket på magen längre.
    Härligt o höra :D skönt för våra små :) !! ne så är de här med och de tror inte jag heller beror på magen :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)