• sasty

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2010-12-07 11:44:21 följande:
    Ah, ok! =) Jag får inget alls nu för tiden. :(
     Eftersom jag är beräknad till januari, kanske jag ska undvika den aktiviteten under december så den inte tittar ut för tidigt! =)
    Men jag har hört att det är en myt. Det bästa man kan göra är att vila o vara still......
    Ja, vila är nog det enda man kan göra..
    bebis kommer när han känner sig redo helt enkelt...
  • sasty
    luvpillow skrev 2010-12-07 11:59:43 följande:
    Haha ja det verkar ju inte funka iaf.. så antar att det är myt :P Men en trevlig sysselsättning ändå, efter förlossningen får man väl inte syssla med sånt på ett tag pga infektionsrisken?
    ja dels det..
     men frågan är om man är så sugen efter förlossningen ?! hehe
    tar nog ett tag innan det kommer tillbaka..   iaf för vissa.
    Och sen ska man ha ork och tid..

Så likabra att passa på nu :)
  • sasty

äntligen vaken, eller knappt.
    Men har en svidande/brännande känsla över hela magen?!

någon som mer har det?

• sasty

Nu trycker det på.. jag hoppas lilla livet kommer snart!

har haft förvärkar sedan igår 03:30   och ännu pågår dessa hugg i rygg och buk..
    Mindre än 3 min mellanrum och upp till 20 min mellanrum..
    öm i hela buken så fort jag rör mig..

men lär ju inte hända nått på ett tag..

ska slänga mig i badet efter Gossip Girl !

• sasty
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-12 20:06:52 följande:
    Blir din mage hård när du får "huggen"??
    yes, den blir som en stor sten och knappt släpper.
    har du likadant`?
  • sasty
    ludicrous skrev 2010-12-12 20:26:48 följande:
    Jag är också superöm! Gör ont så fort bebis eller jag rör på oss, måste vara typ träningsvärk.
    Mitt tog en paus inatt mellan typ 00 och ända fram till typ lunch idag, men nu är det igång igen. Varken lika starkt eller alls regelbundet som igår..
    skönt med paus.. 
    det har då inte jag fått något,  håller i än.. trodde ett varmt bad skulle hjälpa tji fick jag.
    Men å andra sidan ska jag till min bm imorg.   hon lär väl bara säga att det är såhär.. deal whit it.

Men fy så slut man blir.
  • sasty
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-12 20:38:55 följande:
    ja ja vet inte vad ja ska tro o egentligen tror ja inte så mycket heller,blir bara besviken då. Vet knappt längre vad det är för skillnad på förvärkar/SD och värkar...ok värkar vet ja gör sjukt ont.
    Men kan man ha förvärkar först som sedan blir till värkar om det är dax?

Magen har blivit hård nu ikväll o sen trycker de på neråt, vet inte om de går ut i rygg el inte då ja sen innan har ont i ryggen lite efter promenaden idag.

har haft så här nångång innan o då va de falsk alarm.....så de känns ju som de nu med
    Jag förstår att du känner dig förvirrad.. Jag är lika förvirrad jag..
    Min sambo sa inatt att han tyckte vi skulle åka in, men jag är iskall och säger nej.. lider med smärtan.
    ska till bm imorg, så vi får se.

men det är frustrerande att inte veta, ska man åka, kontakta, ska de fortsätta..  alla frågor ställs i huvudet.

håll koll på minuterna emellan, se hur länge det håller på.
    får du så ont att du skulle kunna trycka ut bebis är det ju läge att ringa..
    Jag tänker så,    har jag så ont att jag skulle lyckas trycka ut honom.. då ringer vi och åker..
  • sasty

Är det bara jag som är knäpp
    Men hur fasiken, mitt i natten och villan vet man om man pissar eller om vattnet går..

Inatt hann man inte ens in till toan, haha
    kollade och det var fuktigt för långt bak tyckte jag...
    ursäka att jag är så detaljerad i min beskrivning..

• sasty
    ludicrous skrev 2010-12-20 11:27:52 följande:
    Precis, här säger alla mellandagarna också ;D haha
    Men jag tror det är vad man gör det till. Får man varje år höra att det är så himla jobbigt att man ska fylla år mitt i julstök å allt, ja då blir det kanske inte så kul. Men jag har börjat använda lite argument ifrån den tråden, typ "det är ju roligare att fylla år på festdagen än bakisdagen " ;)
    sasty skrev 2010-12-20 11:21:20 följande:
    Är det bara jag som är knäpp
    Men hur fasiken, mitt i natten och villan vet man om man pissar eller om vattnet går..

Inatt hann man inte ens in till toan, haha
    kollade och det var fuktigt för långt bak tyckte jag...
    ursäka att jag är så detaljerad i min beskrivning..
    Man får helt enkelt lukta på det ;D känns fräscht o stoppa näsan i ett blött lakan mitt i natten.. noooot. :P Nä men är det vattnet så ska det ju rinna efter också. Men en kompis till mig fatta inte riktigt att vattnet gått eftersom barnets huvud låg så långt ner att det täppte till så det sa inte splash och sen forsade det. Det var ändå hennes andra barn och hon fick ringa in o säga att vattnet kaaanske gått ;D
    Jaa, det är rätt ofräscht... men vad gör man inte försäkerhetsskull
    jag har dock inte luktat.. 
    vet iaf att slemproppen gått...  gick inte att missa när jag bada.
    usch.
    Men inga värkar har jag fått..
    väntar med allt tills min sambo är hemma från jobbet.
  • sasty

och det här med att lukta på det..
    hur ska det lukta?
    någon som vet?

• sasty
    ludicrous skrev 2010-12-20 11:52:08 följande:
    inte kiss iaf ;)
    har hört att det kan lukta ingenting eller typ sperma/hav  (salt mao)
    haha..
    oj då..
    Men då kanske det är lite läckage..
    tog mig i kragen att lukta på det.. efter om och men..
    Gha.. haha
    får ringa och kolla kanske.. men jag är så feg.
    har dock andra frågor jag måste ställa dem också..
  • sasty
    Karttikeya skrev 2010-12-21 10:41:59 följande:

7 dagar kvar idag, alltså 28 dagar som mest haha. I morgon går jag in i vecka 40, känns verkligen galet nu.. Dagarna lär gå väldigt långsamt efter i morgon också, då jag har i princip INGENTING på schemat. Men jag klagar inte.

Hur har det gått för Moma?

AnnaCL och Ninnie81, sådana vackra barn ni har ^^ Hjärta

Stort grattis till Cissi också, buse som smiter förbi oss sådär! Men måste vara tokskönt just nu.

Jag känner med dig och dessa förvärkar..
    Jag är beräknad den 30.e jag med..

har vart vaken hela natten med spänningar i magen.. inga förvärkar.
    Men sen nu lyckades jag sova 2 tim.. vaknar att jag skriker av hugg som kommer
    intensivt..
    känns som om jag haft feber de senaste dygnet.. kollade temp,  36 ist 37
    ringer in och frågar..
    de ifrågasätter mig som en dum kossa varför jag ens tar tempen..
    lycklig man blir när man frågar ... väl ringer och frågar..
    ni kommer det bara hugg i ryggen till och från...
    Ghaa
  • sasty
    Karttikeya skrev 2010-12-21 10:47:40 följande:
    Du menade nog att citera Momalicious. Jag har inte haft en enda förvärk Tungan ute Låter otroligt jobbigt för dig iaf, hoppas det blir bebis snart och inte bara massor av smärta i onödan i förväg Obestämd
    Ja, gud.. så trött och vimsig nu..
    kan inte ens läsa rätt :)
  • sasty
    Momalicious skrev 2010-12-21 02:32:43 följande:
    Dom kraftigaste, som jag vill spy av, kommer rätt oregelbundet. Eller de gjorde det när jag satt i badet. Nu har jag gått upp så vi får se. Finns inget mer att kräkas upp heller vilket är hemskt. Hoppas det avtar eller blir mer regelbundet för det här tär på mig. Usch. Vad har man gett sig in på egentligen? :p
    Jag känner med dig och dessa förvärkar..
    Jag är beräknad den 30.e jag med..

har vart vaken hela natten med spänningar i magen.. inga förvärkar.
    Men sen nu lyckades jag sova 2 tim.. vaknar att jag skriker av hugg som kommer
    intensivt..
    känns som om jag haft feber de senaste dygnet.. kollade temp,  36 ist 37
    ringer in och frågar..
    de ifrågasätter mig som en dum kossa varför jag ens tar tempen..
    lycklig man blir när man frågar ... väl ringer och frågar..
    ni kommer det bara hugg i ryggen till och från...
    Ghaa
  • sasty
    ludicrous skrev 2011-03-04 20:34:19 följande:
    Vi har just nu pampers, 3-6 kg e det väl, hade rabattkupong ;) man har ju nästan alltid rabatt på nått av libero o pampers, så det blir det vi har rabatt på, sen kör vi typ det märket tills nästa rabatt kommer :P
    Lilla Emil (född 23/12) vägde sist 4.7 kg men är ca 58 cm lång, så han e lång o smal, pampers passar rätt bra då. Men jag tycker pampers luktar, även som oanvända alltså, eller sitter det bara i min näsa?

Hur många är vi som HELammar? Emil har aldrig fått nått annat än mammatutt :P det verkar som att de flesta ger ersättning?
    vilken lång liten kille du :)
    Min Viggo är 55 cm och väger 5.2 kg..  Han är född den 26/12 !

håller med, pampers luktar, men de är bra.. mer rörligare.
    Vi testade Huggies och Viggo väckte oss mitt i natten att hela han var nerkissad.. har aldrig hänt med
    pampers.

Så jag är pampersdyrkare ;)    trots att de luktar liite, men inte störbart.. man får byta ofta om det luktar och då är det ju väldigt mycket kiss isf.
  • sasty

hej allihoppa..

Hur låter era små godingar när dom sover?

jag är hypernojjig just nu och lyssnar till alla små enstaka ljud han gör :/

Svar på tråden December Bebis 2010 :)