• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • thegoddess

Libero och pampers suger har jag insett nu med. har inte vart med om bajs läckage men att det vart kiss.
    dom blöjerna fick jag byta hela tiden för dom e så tunna. visst dom är följsamma men det får itne plats mycket i dom. och dessutom luktar pampers plastigt usch

senaste är icas nr 3.. kanonbra. lite tjockare och behöver aldrig byta på natten om hon inte råkat bajsa på natten då. ska helt klart fortstta med dom.  tror det var 5-9 kg eller nåt sånt och ronja väger 5700. svårt att tro att en 9 kg kan ha dom.

• LinnV

Ni skrev om sex, vi har inte haft något sen september.. Jag har inte varit på efterkontroll så tänker vänta tills efter det! Vill ha något skydd först eftersom jag haft ägglossning!

Blöjor använder vi Willys på dagen och Libero på nätterna. Willys är bra på dagarna, läcker aldrig men de tar inte upp tillräckligt för att hålla en hel natt. De är mycket billigare så vi tjäna massor på att ha de under dagarna..

• Haligh

Min både bajsar och kräks mycket Åh nu är hon glad igen efter att ha varit så sjuk, bebisskratt får hjärtat att smälta! Man ser i ansiktet att hon gått ner lite, inte fullt så runda kinder som för en vecka sen. Men nu äter hon ordentligt igen så nu är de nog snart tillbaka! Fascinerad över hur mycket kärlek man kan känna till någon som man känt så kort tid? Det kan verkligen komma en våg av kärlek som sköljer över en, jag har aldrig varit med om det tidigare. Underbart att vara mamma!

• Christel83

Jag är jätte nöjd med liberos blöjor men var snål i veckan och köpte blöjor på Lidl korr ej ihåg Vad de heter nu t nånting :) men de påminner jätte mycket om liberos och mycket bra!!billigare med :)

• LinnV

Idag vände sig Sixten för första gången från mage till rygg, han blev livrädd och började skrika och förstod inte alls vad som hände. Han är 3½ månad nu Hjärta

• Mysmamma70

Haligh - så underbart

Cornelia har en väldig svada och pratar massor, mycket mer än vad hennes syskon har gjort i den här åldern. Nu har hon varit vaken sen halv sex (sovit hela natten) och vi ligger kvar i sängen och myser

Tyvärr väckte hon storebror med sitt glada snackande redan kl sex, så sambon blev mindre glad då han fick stiga upp så tidigt

• 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2011-03-25 23:26:24 följande:
    Idag vände sig Sixten för första gången från mage till rygg, han blev livrädd och började skrika och förstod inte alls vad som hände. Han är 3½ månad nu Hjärta
    Stort grattis
    Kan tänka mig han reaktion Elias vände sig från rygg till magen när han var 11 veckor vilken ögonblick jag var så glad jag trodde jag såg synen men han gillade detta men han var så förvånad ''vad hände här då'' typ
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • LokesMammi
    linasmama skrev 2011-03-25 23:26:24 följande:
    Loke vände sig från mage till rygg första gången när han var några veckor. Både han o jag blev jätte förvånade. Gjorde det två gånger till efter det, men nu var det ett tag sen.
    Loke 11/1-2011
  • delifi2

ghaaaaaaaaaaaaa..............
    BARN!!!!!!

jag lovar ju större dom är desto större problem.

Blev riktigt riktigt orolig idag när min äldsta dotter (20) inte hade varit hemma eller hört av sig idag.
    Mina döttrar bor ju i min lägenhet och hennes syster (18) hade varit här och sen när hon kom hem så sa hon att Felicia inte varit hemme sen igår kväll och i nte svarade på mob heller, hon hade provat ringa 4 ggr.
    Jag provar ringa och inget svar.
    Kollar på fb (tyvärr inte så noga) men ser inget spec.
    RInger henne igen men inget, under tiden chattar jag och hennes syter och jag frågar om F inte skulel nån stnas idag.
    Nä hon hade inget sagt.

Letar upp hennes kompis som hon var ute med igår men hittar inte hennes nr, frågar E om hon vet vad kompisens pojkvän heter.
    Jo då det vet hobn, letar på "birthday" och på hitta-
    Hittar honom (rätt lätt) ringer och frågar om de vet något om F, nä de vet ingenting och hon hade inte sagt något igår om det.

Vid det här laget är jag nära tårarna, men kompisen skulle prova ringa till F för att se om hon svarar, under tiden ringer jag SUS, nä hon har inte kommit in där *pustar av lättnad* innan jag inser att om hon ite kommit in där så kanske nåt ÄNNU värre har hänt.
    Ringer kompisen igen, nä F svarar inte.
    Får ritkigt ont i magen nu.

En signal från min mob visar att F ringer, ringer upp fort som bara den, jodå hon lever och har hälsan, hon är på inflyttningsfest.
    Det har hon tydligen sagt till mig för ett tag sen+ syster + kompisne hon var ute med igår.
    Säger till henne att hon inte får skrämmas så där och hon säger "men mamma jag är 20 år" hahaha som om det skulel hjälpa, mitt mammahjärta är alltid mitt mammahjärta och det kommer inte spela nån roll om hon är 30 år. Kommer bli lika orolig då iaf.
    En jobbig kväll som löste sig snabbt iaf sån tur var, men under den tiden jag inte visste vad som hade hänt var hemsk

• LokesMammi
    delifi2 skrev 2011-03-26 21:54:47 följande:
    ghaaaaaaaaaaaaa..............
    BARN!!!!!!

jag lovar ju större dom är desto större problem.

Blev riktigt riktigt orolig idag när min äldsta dotter (20) inte hade varit hemma eller hört av sig idag.
    Mina döttrar bor ju i min lägenhet och hennes syster (18) hade varit här och sen när hon kom hem så sa hon att Felicia inte varit hemme sen igår kväll och i nte svarade på mob heller, hon hade provat ringa 4 ggr.
    Jag provar ringa och inget svar.
    Kollar på fb (tyvärr inte så noga) men ser inget spec.
    RInger henne igen men inget, under tiden chattar jag och hennes syter och jag frågar om F inte skulel nån stnas idag.
    Nä hon hade inget sagt.

Letar upp hennes kompis som hon var ute med igår men hittar inte hennes nr, frågar E om hon vet vad kompisens pojkvän heter.
    Jo då det vet hobn, letar på "birthday" och på hitta-
    Hittar honom (rätt lätt) ringer och frågar om de vet något om F, nä de vet ingenting och hon hade inte sagt något igår om det.

Vid det här laget är jag nära tårarna, men kompisen skulle prova ringa till F för att se om hon svarar, under tiden ringer jag SUS, nä hon har inte kommit in där *pustar av lättnad* innan jag inser att om hon ite kommit in där så kanske nåt ÄNNU värre har hänt.
    Ringer kompisen igen, nä F svarar inte.
    Får ritkigt ont i magen nu.

En signal från min mob visar att F ringer, ringer upp fort som bara den, jodå hon lever och har hälsan, hon är på inflyttningsfest.
    Det har hon tydligen sagt till mig för ett tag sen+ syster + kompisne hon var ute med igår.
    Säger till henne att hon inte får skrämmas så där och hon säger "men mamma jag är 20 år" hahaha som om det skulel hjälpa, mitt mammahjärta är alltid mitt mammahjärta och det kommer inte spela nån roll om hon är 30 år. Kommer bli lika orolig då iaf.
    En jobbig kväll som löste sig snabbt iaf sån tur var, men under den tiden jag inte visste vad som hade hänt var hemsk
    Usch va läskigt. Sånt som inte får hända! Man ska alltid svara på mobilen! =)
    Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)