• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2011-03-26 21:54:47 följande:
    ghaaaaaaaaaaaaa..............
    BARN!!!!!!

jag lovar ju större dom är desto större problem.

Blev riktigt riktigt orolig idag när min äldsta dotter (20) inte hade varit hemma eller hört av sig idag.
    Mina döttrar bor ju i min lägenhet och hennes syster (18) hade varit här och sen när hon kom hem så sa hon att Felicia inte varit hemme sen igår kväll och i nte svarade på mob heller, hon hade provat ringa 4 ggr.
    Jag provar ringa och inget svar.
    Kollar på fb (tyvärr inte så noga) men ser inget spec.
    RInger henne igen men inget, under tiden chattar jag och hennes syter och jag frågar om F inte skulel nån stnas idag.
    Nä hon hade inget sagt.

Letar upp hennes kompis som hon var ute med igår men hittar inte hennes nr, frågar E om hon vet vad kompisens pojkvän heter.
    Jo då det vet hobn, letar på "birthday" och på hitta-
    Hittar honom (rätt lätt) ringer och frågar om de vet något om F, nä de vet ingenting och hon hade inte sagt något igår om det.

Vid det här laget är jag nära tårarna, men kompisen skulle prova ringa till F för att se om hon svarar, under tiden ringer jag SUS, nä hon har inte kommit in där *pustar av lättnad* innan jag inser att om hon ite kommit in där så kanske nåt ÄNNU värre har hänt.
    Ringer kompisen igen, nä F svarar inte.
    Får ritkigt ont i magen nu.

En signal från min mob visar att F ringer, ringer upp fort som bara den, jodå hon lever och har hälsan, hon är på inflyttningsfest.
    Det har hon tydligen sagt till mig för ett tag sen+ syster + kompisne hon var ute med igår.
    Säger till henne att hon inte får skrämmas så där och hon säger "men mamma jag är 20 år" hahaha som om det skulel hjälpa, mitt mammahjärta är alltid mitt mammahjärta och det kommer inte spela nån roll om hon är 30 år. Kommer bli lika orolig då iaf.
    En jobbig kväll som löste sig snabbt iaf sån tur var, men under den tiden jag inte visste vad som hade hänt var hemsk
    Innan jag läste slutet började jag få lite panik men ''pustar ut lättnade'' när jag läser slutet av dit inlägg.
    Ja man är alltid mamma spelar ingen roll om dom är 30 åringar.
    Haha ja barn alltså men shit vad man älskar dom!!
    Ebba är bara 5,5år en LITEN flicka men snart är hon 6 år sen skolan sen går allt snabbt.
    Man kan inte fatta att det gått så snabbt.
    Skönt gumman att allt gick bra tillslut.
    {#emotions_dlg.flower}
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • delifi2
    LokesMammi skrev 2011-03-26 22:03:19 följande:
    Usch va läskigt. Sånt som inte får hända! Man ska alltid svara på mobilen! =)
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-26 22:28:58 följande:
    Innan jag läste slutet började jag få lite panik men ''pustar ut lättnade'' när jag läser slutet av dit inlägg.
    Ja man är alltid mamma spelar ingen roll om dom är 30 åringar.
    Haha ja barn alltså men shit vad man älskar dom!!
    Ebba är bara 5,5år en LITEN flicka men snart är hon 6 år sen skolan sen går allt snabbt.
    Man kan inte fatta att det gått så snabbt.
    Skönt gumman att allt gick bra tillslut.
    {#emotions_dlg.flower}
    jo hon ska alltid svara, men hon har bott hos deras pappa några år innan hon flytta till mig och hennes pappa har inte varit så noga med uppfostran.
    Å så anser hon att hon är vuxen eftersom hon är 20, jo det är hon ju men barn är alltid ens barn.

Sån tur är så svara iaf alltid Emily på sin mobil, henne har jag aldrig varit orolig för fast det är hon som är en ritkigt festprisse och inte Felicia.

Usch tänk när Elliot, William & Olivia växer upp, då kommer jag vara gråhårig att oroa mig för alla 5.
  • Momalicious

Delifi: jag läste snabbare och snabbare för jag var så nervös. Hon kommer fatta hur du känner när hon själv får barn. Det var liksom en aha-upplevelse för mig och min sambo när Elliot kom. Då fattade vi varför ens föräldrar tvingat på en cykelhjälm osv. Eller ja, vi fattade ju innan med men nu fattade vi bättre ;)

• Momalicious

Insåg precis att klockan är tre. Vadfan?! Elliot är i nåt sånt där utvecklingsskede nu så han sover "dåligt" (inte hela nätter alltså). Jobbigt när man är van vid det. Det är inte det att han vill äta heller men han vaknar och vill inte somna osv.

Igår var jag och shoppade. Köpte kläder till mig och Elliot och present till sambon som fyller år den 14:e. Köpte även lite grejer på panduro för hand- och fotavgjutning och sådär.
    Skönt med nya kläder. Hittade dessutom ett par skitsnygga jeans på HM's rea. :) perfekt! Nu måste jag veeeerkligen sova.

• thegoddess
    Momalicious skrev 2011-03-27 03:12:08 följande:
    Insåg precis att klockan är tre. Vadfan?! Elliot är i nåt sånt där utvecklingsskede nu så han sover "dåligt" (inte hela nätter alltså). Jobbigt när man är van vid det. Det är inte det att han vill äta heller men han vaknar och vill inte somna osv.

Igår var jag och shoppade. Köpte kläder till mig och Elliot och present till sambon som fyller år den 14:e. Köpte även lite grejer på panduro för hand- och fotavgjutning och sådär.
    Skönt med nya kläder. Hittade dessutom ett par skitsnygga jeans på HM's rea. :) perfekt! Nu måste jag veeeerkligen sova.
    har sama problem hon vaknar här vid 1 och vill inte somna om efter hon ätit. å vi går runt å kör vagnen å allt möjligt. innan har hon somnat bara när man lagt ner henne efter 5 min.
    sen vaknar hon till å från hela natten. rent ut sagt så är vi helt slut.

vi fick ett set för han/fotavtryck som vi skulle göra igår.. ronja sov och vi tänkte att nu passar vi på med foten så vi blandade alltihop och när det var läge tryckte vi dit foten och då vaknar hon och börjar röra benet. hon dom är starka dom små så det var bara slänga allt :(
  • Mysmamma70

Förstår din oro, Delifi, samtidigt som jag tycker att man sim förälder successivt får släppa behovet av kontroll när de blir äldre och försöka ha tillit till att allt går bra.

Vi har så höga krav på att våra ungdomar alltid ska vara tillgänliga - på mobil, msn, facebook... Våra föräldrar hade ingen sådan koll och vi överlevde

• Karttikeya

Tim sov 20-04.30 (gammal tid, 05.30 ny tid) sen vidare till 10! (ny tid). 8,5 h först sen 4 h till = UNDERBART!

• mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2011-03-27 10:33:36 följande:
    Tim sov 20-04.30 (gammal tid, 05.30 ny tid) sen vidare till 10! (ny tid). 8,5 h först sen 4 h till = UNDERBART!

=)

Provade du semper tro??

• Anairda

lyxnätter ni har :) Här äts det 2 ggr per natt läggning runt 20-21 o vaknar 6-7 äter runt 12 och 4 :) Har nu börjat blanda i babysemp 2 i nan 1 då 2an ska var mer mättande än nan 2 så får vi se hur lillans mage tar det :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)