• MFJG

December Bebis 2010 :)

Jag känner inte på magen. Däremot vet jag att han ligger med huvudet långt ner. Känner mest sparkar uppe till höger och så brukar gumpen puta ut under vänster revben.

Ilningarna i ljumskarna har varit fruktansvärda idag. Fler med detta? Känns som elstötar som går från ljumskarna och längs insidan av låren.

Förvärkar. HUVUDVÄRK. Jag hatar denna huvudvärken. Haft den i mer än en vecka snart. Fruktansvärt jobbigt..

Momalicious skrev 2010-11-07 15:20:13 följande:
    Mja, lite mer än en vecka. Har dödsångest och känner inte alls att jag kommer köra hur bra som helst, tyvärr. Lider dessvärre av syndromet "bli asnervös för allting". Och när det är stora grejer blir det såklart värre. Funderar på att flytta till någon stad i norrland där det finns en väg och kan man köra på den får man körkort, typ
    Jag hade fruktansvärd ångest inför min uppkörning. Men först på morgonen när jag vaknade. Jag körde upp I malmö och jag kan säga att det är kriget i trafiken här. Djungels lag i princip. Jag var så nervös att jag grät när jag gick hemifrån. Grät före körlektionen jag hade innan uppkörningen och grät efter när jag skulle krama min körskolelärare. Fy bubblan. Men det gick! För i samma ögonblick som uppkörningen började fokuserade jag till 100 %..och fick mitt körkort. Håller tummarna för att det går bra för dig och om det inte gör det (som min pedagogiska och stöttande make sa till mig) så kan du köra upp fler gånger, Det är inte hela världen bara lite minus i kassan..;)

• MFJG

Min sambo börjar ta ut pappaledighet dem förste dec. Svärföräldrarna kommer hit när det är dags och är här hemma. Här finns ju alla grejer osv. sem vill jag hem så fort jag kan och får från förlossningen. Kan man skippa bb?;)

• MFJG

Nej jag vill inte vara på BB. Skönt att komma hem. Vill inte vara borta från sonen heller. 

• MFJG

Ni som fortfarande har sex hur reagerar er kropp efteråt? Jag har i princip packat klart väskan både min och skötväskan. En mössa ska ner till bebis. bärsjalen och sen kamera osv. mem det får åka ner i sista sekund. Förra gången packade jag i vecka 38, denna gången vill jag ha det klart så jag slipper tänka på det..

• MFJG
    Mysmamma70 skrev 2010-11-08 17:13:50 följande:
    Jag har inte fått lavemang under mina tre förlossningar (har aldrig blivit erbjuden) och jag har inte bajsat under förlossningarna heller
    Jag blev erbjuden men hann inte ta det. Plus att när jag hade värkar var jag inte direkt sugen att sitta på toaletten och ha rännskita. Det kom avförning under min förlossning. Not so nice, men det hör ju till..
  • MFJG
    Haligh skrev 2010-11-08 19:00:04 följande:
    Hm, antar att man kanske inte tänker riktigt som vanligt i förlossningssituationen...som blivande förstföderska kan jag erkänna att jag fasar lite för att göra "det" fast jag har fattat att det är mer regel än undandtag. I såfall får jag ta ett djupt sug i luftgasen så att jag tänker på annat då
    Jag märkte faktiskt inte det direkt. Men min sambo gjorde. haha!
  • MFJG
    Jag blir inte klok på det här med hallonbladste. Vecka 35, vecka 34+0, 2 månader innan BF. VAD ÄR DET SOM GÄLLER? Olika info på olika sidor! Blir ju helt förvirrad...
  • MFJG
    Emelle skrev 2010-11-09 08:16:27 följande:
    Lycka till nu!!! {#emotions_dlg.flower}
    MFJG skrev 2010-11-09 07:42:45 följande:
    Jag blir inte klok på det här med hallonbladste. Vecka 35, vecka 34+0, 2 månader innan BF. VAD ÄR DET SOM GÄLLER? Olika info på olika sidor! Blir ju helt förvirrad...
    Drick du ditt te. Har så svårt för att tro att det skulle göra jätteskillnad. Ska nog ta och beställa hem lite jag med! Och hoppas att det kan sätta igång något!
    Vart har du köpt ditt??
    Jag köpte mitt på Life. Men finns ju en hemsida, refresh eller va den heter där man kan beställa. Ja jag tror inte heller det gör skillnad. Jag vill mest dricka det för alla bra saker dem säger att det hjälper till med. 
    Vill inte att det ska starta något. Testar man en kopp och märker att det gör att man får massor med sd så får man ju sluta och vänta tills man är fullgången..och det är väl i vecka 37+0 som man räknas som fullgången? 
  • MFJG

MRshelgesson lägg dig ner i tjugo min på rygg. res dig sen upp och se om det rinner till igen..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)