Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-11-08 21:38:28 följande:
    Samma här, jag litar också helt och fullt på att de vet vad de gör och att de aldrig utsätter en för en onödig risk osv. Känns som en nödvändighet för att man själv ska kunna hålla sig lugn osv och det är ju faktiskt _väldigt_ viktigt. Om det är några som vet vad de gör och som vill bebis bästa så är det ju de som finns på sjukhuset:).
    Ja, det är inte bra att googla för mycket om risker och läsa för mycket på forum, det ger lätt en snedvriden bild. Expertisen finns ju på Kvinnokliniken
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Jag söker också jättemycket info på nätet, men jag läser inte allt som är obehagligt. Jag har inte så stort kontrollbehov, men är väldigt nyfiken 

Jag och min man har en stark tillit till att allt ska gå bra, och gör det inte det så får vi lösa det då. Annars får man ju uppleva problemen mer än en gång

Att leva i nuet är inte alltid så enkelt, men just här och nu finns ju inga problem (om man nu inte befinner sig mitt i en tsunami tex). Oron hos oss uppstår när vi tänker på något som har hänt eller något som skulle kunna hända.

• Mysmamma70

Här hickas det också, och vi såg på ultraljudet i förra veckan hur hon klunkade i sig av fostervattnet

natti natti, hoppas ni får sova sött allihopa Gravid

• Mysmamma70

Hej alla goa tjejer

Skönt för alla er som varit på BM-besök idag och fått bra värden

Härligt att läsa om att ditt vändningsförsök gick bra idag, ondar

• Mysmamma70
    Momalicious skrev 2010-11-09 20:52:28 följande:
    Stefanie skrev 2010-11-09 20:06:26 följande:
    Moma:

Hjärta 
    Tack! Hjärta Jag känner mig så självisk av nån anledning, när folk säger till mig att dom beklagar. Då får jag typ ångest för att jag är ledsen när det är mer synd om hennes föräldrar och syskon.. Helt knas att tänka så egentligen.

Alla har sin egen sorg att bära, den kan inte mätas, graderas eller jämföras. Ta hand om dig själv och dina känslor.

Kram till dig {#emotions_dlg.flower}
  • Mysmamma70

SaraKlippan - underbart att läsa att allt gått så bra

kram

• Mysmamma70
    Stefanie skrev 2010-11-09 22:25:12 följande:
    jag sitter i soffan och lyssnar på världens finaste musik och inser hur mycket jag älskar honom. Tänk vilken tur jag har som får vara tillsammans med världens finaste man. Och jag har ett litet barn i min mage som är en blandning av oss två. Det kan nog inte bli finare än så. 

Och som jag älskar det lilla barnet redan. Är det inte konstigt hur man kan älska någon så fantastiskt mycket utan att ens ha träffats....
    Det hade kunnat vara jag som skrev det - min man har jobbat inatt och jag saknar honom otroligt mycket när han inte är hemma. Vi har ju redan ett fantastiskt kärleksbarn tillsammans och längtar nu efter vår dotter Hjärta
  • Mysmamma70
    Karttikeya skrev 2010-11-10 07:34:41 följande:
    Jahopp.. Idag börjar praktiken alltså.. Det är mig en gåta hur jag ska orka, men - skam den som ger sig! Här kommer jag! Tungan ute

Ska till BM i eftermiddag också, jag vill inte ställa mig på vågen haha..
    Härlig inställning, lycka till!
  • Mysmamma70

Idag har jag äntligen varit hos läkaren och fått hostmedicin mot min skrällhosta som håller mig vaken om nätterna. Men det känns ändå lite sådär att ta mediciner när man är gravid tycker jag... hur gör ni andra?

• Mysmamma70
    delifi2 skrev 2010-11-10 13:55:38 följande:
    jag tar inte ens panodil mot huvudvärken jag har dragit med i 2 veckor.
    Fast jag är lite anti mot kemiska preparat, dock använder jag voltaren nån gång ibland på ischisnerven men oftast tar jag tigerbalsam som jag tycker är mycket bättre
    Ja, så är jag också. Tycker att kroppen är bra på att läka det mesta själv.

Voltaren tog jag förut mot mina reumatiska besvär, men det är ju inte snällt mot kroppen och tar dessutom lång tid för kroppen att bli av med.

Vila och värme brukar vara bra mot det mesta - men den här hostan är ganska knäckande
Svar på tråden December Bebis 2010 :)