Inlägg från: Stefanie |Visa alla inlägg
  • Stefanie

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-10-12 12:49:38 följande:

Ser att ni skriver om skor (skumläser bara lite då ajg hade massor att läsa ikapp...)

Men hur gör ni med jackor?

Jag kan knappt knäppa nu, men hur ska det bli om typ 2 veckor då?

Ska man köpa en ny att använda nån månad bara eller ska ni köra uppknäppt?

Låna killens känns ju sådär, och jag kan inte gå i tjock tröja och halsduk bara ju...Jag kanske inte får bebis förrens i Januari!!

Jag letar efter en jacka som är stor nog att rymma magen i december men som också går att ha efteråt utan att man ser alltför dum ut. Det går väl inge vidare direkt...

Var hemma hos pappa och hans sambo i fredags och frågade om de hade någon jacka som var stor nog åt mig. Då visade det sig att pappas tjej hade en stor vinerjacka, nyskick en everest som låg ute på blocker för försäljning men ingen hade nappat på hur länge som helst så jag kunde få låna den tills någon ville köpa den. Bra tänkte jag. Igår ringde dem och någon ville köpa jackan så där sprack den planen.

Nu går jag med en supertunn kappa som jag kan knäppa någon vecka till, men den är inte det minsta varm och jag måste ha koftor under om den ska göra någon nytta.

Hittade någon sida på nätet med snygga mammajackor för typ 400:-, men självklart är alla storlekar under 44 slut och så stor tror jag inte att jag blir... 
  • Stefanie
    Momalicious skrev 2010-10-12 22:25:49 följande:
    Har skumläst igenom det ni skrivit men är för trött för att fatta haha. Hoppas iaf att Jessika82's bebis stannar kvar i magen ett tag till! 
    Är helslut efter en låååååång dag. Varit igång från sju till halv nio i princip. Så är rätt slut! Har världens foglossning idag med...
    Körlektionen gick rätt dåligt med, var rätt ringrostig kan man väl säga. Kände mig disträ också och fattade inte riktigt vad han sa alla gånger. Körde t.ex. rakt fram i en rondell istället för vänster. Men men, man kan inte alltid vara på topp.

Nu ska vi lägga oss. Jag får ju massage varje kväll av min underbara sambo (han har velat att jag ska skriva det till er hur länge som helst nu, så ni ger honom massa beröm för hur duktig och snäll han är haha) och sen kommer jag stensomna. Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen och bevisa att jag sökt jobb. Hade dock glömt av det så fick paniksöka typ 10 jobb idag haha. Har ju inte direkt tänkt på jobbsökandet iom körkortet.. Men men. Dom har förståelse för det antar jag, om dom nu skulle kolla upp alla ställen och när jag sökte jobben. Inte för att jag lär få något ändå, och det är bara bra för jag har inte riktigt tid att jobba ändå känner jag.

Nej, läggdags nu! 
    Jag bara väntar på att arbetsförmedlingen ska be mig redovisa sökta jobb också. Kommer de bry sig om att du har paniksökt? Jag har inte sökt ett enda jobb men är bara inskriven på 50% nu. Får se när de kommer att fråga om det...
  • Stefanie
    Momalicious skrev 2010-10-12 23:58:57 följande:
    Vem vet? Min handläggare sa att sannolikheten att jag får jobb är i princip noll. Får se om han märker att jag paniksökt, tänker inte säga nåt om han inte kollar upp det å frågar.
    Skvallra för mig om hur det går så vet jag om jag borde ta tag i jobb-fejk-sökandet redan nu eller också kan göra en paniksökning om det kommer på fråga med en redovisning...

Det är ju sant som handläggaren säger, vem anställer en höggravid tjej? Och speciellt någon som är ordinerad vila... Min nya handläggare har inte hört av sig om några möten vilket känns skönt men oroande, skulle vilja veta att jag är medvetet ignorerad och inte har hamnat utanför systemet, men jag har inte orkat höra av mig för då lär det ju bli dags för ett möte med redovisning och hela alltet...

• Stefanie
    Karttikeya skrev 2010-10-13 10:09:22 följande:
    Vecka 30 här (29+0) Flört  Ska min bebis komma om 10 veckor?!!! (förhoppningsvis 11..) Det är heeelt sinnessjukt.. Skrattande
    Vi har ju samma bf, så har också nått vecka 30 idag, känns stort tycker jag. Borde firas på något sätt!
  • Stefanie
    Ninnie81 skrev 2010-10-13 23:17:23 följande:
    hej brudar. Tänkte meddela att ja just nu ligger på förlossningen. Börja blöda igår och haft kraftiga sd. Har fått 2 omgångar bricanyl och en kortisonspruta eftersom de såg att när ja hade mina sd påverkades min tapp. Från 6 cm till 3 cm. Förhoppningsvis stannar bebis ett tag till. Men vi får se. Skriver mer sen beroende på hur de går. Men håll tummar och tår att de dröjer nån vecka till
    Usch, vad jobbigt! Men bra att du är på förlossningen, då har de koll på dig. Hoppas bricanylen lugnar. Du får rapportera så vi vet att allt går bra!

Håller tummarna för er! 
  • Stefanie
    Licebe skrev 2010-10-14 01:43:48 följande:
    Jag vill både gå över och inte.
    Har några kompisar som har fått och ska ha nu i år.
    Så det skulle ju vara jätteroligt om våra barn va "lika gamla."
    Men samtidigt skulle jag själv inte vilja fylla år i slutet av december.
    Så det kanske är bra att jag vill föda både före och efter årsskiftet, så blir jag inte så besviken för att jag så gärna ville ha just före eller efter=)

Och lika som för dig var det för mig med kurvan, om inte lika drastiskt.
    Låg över kurvan förra gången och nu gick min kurva neråt.
    Men vi får se hur det är nästa gång om det behövs göra något TUL.
    Jag känner likadant. Både och. Det blir när det blir, fast jag skulle inte ha något emot att slippa vänta till januari. Att vara mamma på julafton vore inte helt fel.

Det jag absolut inte vill är att föda på julafton, stackars barn att fylla år då... 
  • Stefanie

Har varit hos barnmorskan. Jag är inte lika duktig som er på att komma ihåg alla siffror med blodtryck och allt vad det är, men SF-måttet är 29 och Litens hjärta slår 150 ungefär.
    Blodtrycket verkade bra, järnet har väl gett effekt trots att jag slarvat och missat ibland.

Igår när jag satt och surfade runt och tittade på barnkläder vräkte jag ur mig att jag vill veta om det är en pojke eller en flicka. Sambon suckade och sade med ett leende att "Vi får väl ta reda på det då".

Men när han sade det visste jag inte längre. Vill jag veta eller inte? Jag vill veta för att kunna köpa alla söta kläder, samtidigt har jag börjat se fram emot överraskningen.

Ska göra ultraljud av livmodertappen på måndag. Skulle jag fråga så kan jag säkert få veta det då så nu blir det att grubbla i helgen och försöka komma fram till om jag vill gå 10 veckor till i ovisshet eller om jag ska passa på att fråga på måndag.... 

• Stefanie
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-14 12:35:56 följande:

Tänkte vissa något gulligt vi idag ska hämta hem
    Det är vår nya bebis som kommer idag.
    Tyvärr vet vi inte kön ännu men hoppas på att sönosen här e en pojkHjärta
    Oj, vilken sötnos! Vad mysigt!
  • Stefanie
    Momalicious skrev 2010-10-14 13:34:36 följande:
    Haft en fruktansvärd natt med en sambo som skrikit av smärta i sömnen och själv har jag sovit ca 2 timmar. Som följd har jag migrän idag med. Blev faktiskt lättad när körskolan ringde och sa att min lärare var sjuk.

Min foglossning har förresten blivit riktigt illa. Värker även när jag inte rör mig. Hade inte varit fel att få spola fram tiden till jul och bara njuta av sista tiden!
    Varför har han så ont? Det låter hemskt...

Jag måste säga att jag tycker att det är så mycket lättare att ha ont själv än när sambon har ont. Jag har jättesvårt att hantera när han är ledsen, har ont eller är sjuk.

Är han sjuk tänker jag ofta att han är töntig för jag tycker att han överdriver för det mesta. Har han ont tycker jag att det är jobbigt att inte kunna göra något åt hans onda, dessutom blir jag ofta orolig över att det ska vara någonting allvarligt. När han är ledsen brister mitt hjärta.

Han är mycket bättre på att ta hand om mig när det gäller sånt än jag är på att ta hand om honom. Han lyckas liksom göra det utan att jag känner att han tycker att det är jobbigt. Han tycker lagom synd om mig, han är van att se mig gråta och vet precis hur han ska göra. Börjar han gråta gråter jag med och det brukar inte vara mycket till hjälp.

Skönt att det är jag som ska föda och inte han. 

Men, men. Jag är bra på att ta hand om honom på andra sätt. Och skämma bort honom när han inte mår dåligt!

• Stefanie
    mamma smurfen skrev 2010-10-15 11:03:55 följande:
    någon annan här som har en bebbe som verkar vilja sparka/knö sig ut i världen GENOM  MAGEN??

Gör så sjukt ont nu när hon verkligen TRYCKER med foten utåt......
    Kan inte minnas att de vart såhär de andra gångerna.....*hmmmmm* 
    Jo, min lilla/lille håller på likadant för det mesta. Har gjort det in någon månad. Vissa dagar är det helt sjukt och det går inte att bestämma över Liten. Får ju lust att putta in magen igen, men det går inte att påverka. Det enda som brukar göra att det lugnar sig är att lägga sig ner i fosterställning med kudde under magen, då brukar h*n ge med sig efter en stund...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)