Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

December Bebis 2010 :)

Själv tror jag att lagom är bäst! Flört Barn behöver social träning och behöver precis som alla andra människor komma ut, träffa andra och stimuleras men kan bli stressade av för många aktiviteter och till och med överstimulerade i vissa fall. Barn måste också lära sig att ta det lugnt och göra "ingenting".

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Mama Jessie skrev 2011-10-11 12:11:02 följande:
    Har precis kommit från öppna förskolan. Han tycker det är jättekul och bryr sig inte ett skit om mig där. Han kryper runt och leker med allt och är inte blyg för fem öre:). Hemma däremot leker han bara själv en stund och ska klättra på mig med jämna mellanrum
    Ha, ha! Vanja är likadan på öf. Jag är inte värd vatten när vi är där. Skrattande
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Jag heter Jasminris på wordfeud. Fast jag lägger bara några ord då och då när jag har tid och lust. Bara så ni vet. Sen är är grym. Bara så ni vet. FlörtSkrattande

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Jag är tacksam att V sover bra på nätterna förutom en och annan matpaus... Men hon kan inte somna själv. Lägger jag henne ställer hon sig upp och så fortsätter vi tills hon gråter hysteriskt. Hur fn gör man? Jag orkar inte bära henne snart. 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    toksnippa skrev 2011-10-11 22:15:25 följande:
    Testa något mellanting så att hon inte vänjer sig att bli buren? Lägg dig med henne intill i eran säng alt. en säng i hennes rum (om hon har ett) - flytta över henne tidigare och tidigare allt eftersom över till hennes spjälsäng. Första dagarna att hon kanske somnar intill och ni bär över henne, sedan att hon nästan håller på och somnar, och så när hon väl kommer till ro osv.  Kanske funkar?
    Finns ju andra metoder också, men det känns väldigt drastiskt att ta till när dem är i separationsfasen också..

Mileon somnar själv, bara nu under separationsfasen då han blivit jätteledsen av att se mig gå ut ur rummet - så nu har jag suttit kvar tills han kommit till ro och nästan sover. Han somnar mellan 19-19.30 och vaknar vid 06.00-07.30. Då är det morgon!
    Ja, jag har provat att lägga henne intill. Samma sak där. Hon ska upp! Lägger henne när hon nästan somnat. Samma sak då. Jag är kvar i rummet. Det gick ganska bra för några dagar sen då tumlade hon runt och somnade faktiskt. Jag kan ju inte amma till sömns alla gånger och tänker inte amma henne så länge till heller. Jag vill inte att hon ska somna ledsen. Rynkar på näsan
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    toksnippa skrev 2011-10-12 18:16:43 följande:
    Ja det är svårt det där, har tyvärr inte så mycket tips - dock påpeka att det oftast inte är ledsen LEDSEN utan protest. Dem är ju van med en sak och ska vänjas med en annan. Hos mig biter inte gråtet så mycket på mig, och det märks på honom - inte mycket knot - om det nu inte verkligen ÄR något som felar.
    Ja det börjar med protest och sen blir det ledsen och sen blir det arg. Nu har hon blitt förkyld och sen tänderna och mannen min bortrest så projekt somna själv får vänta. Jag blir jättestressad av skrik och gråt. 
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-18 10:00:52 följande:
    Rekord hihi idag sov elias från 19.00 till 09.30 !! vanliga fall 07.00 åååh jag har fått sova ut idag wooohoo
    Åh, tänk om V kunde sova till 7 ändå. Hon har börjat vakna vid 6. Fast det är väl iof bra då det snart blir dagisdags och då kommer vi väl gå upp 6 iaf. Dagis öppnar 6.30.

Vi var för övrigt på studiebesök på fsk i fredags. Då visade de sovrummet. "Och här ligger barnen och sover middag." Ha, ha.. tänkte jag tyst för mig själv. Skulle V ligga still och somna på den? Idag spännde jag fast henne i vagnen och ställde den framför Bompa. Då somnade hon till slut. Igår tänkte jag gå ut med vagnen, klädde på henne och hann inte spänna fast henne så hade hon somnat. Vagn är tydligen the shit. Good news (sorry för min swenglish) är att hon har börjat äta bättre efter en dålig mat-ätar-period inkl förkylning.

Ååå, härligt med weekendmys tjejer! 
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    NhjärtaD skrev 2011-10-18 14:14:16 följande:

Hahaha ja så har jag tänkt varje gång jag skolat in barnen, men du...hon kommer ligga där och sova för alla andra barn gör det Magiskt det där!!!

Nemi sover båda lurerna i vagnen på dagarna, hon älskar att sova ute! Både för och nackdelar, men det funkar iaf

Var super länge sen vi sänkte Nemis säng, livsfarligt att ha den uppe nu juh! Eftersom huvudet är tyngst faller de juh med huvudet först!!

Ja det är bra att barn lär sig av varandra (ibland)  ;).  

Gjorde lika idag. Vagn+Bompa = Sova. :) Sen kollade jag in efter 45 min? Då hade hon vaknat och låg och tittade på TV. Tokunge...

Vi har sänkt till mellannivå i sängen men det är dags att sänka till lägsta nivån nu. 
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Oooooo... Nu är det spännande. Har en kompis som har BF 27. Hon hade 5 min mellan värkarna för en stund sen.. Förvånad Jag sade åt henne att ringa förlossningen.

När åkte ni in förresten? Hur långt mellan värkarna? Jag åkte in för sent kan jag säga så här i efterhand. Hann inte få bedövning. Men det gick ju bra ändå. Ut kom hon! Glad 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    April barn skrev 2011-10-22 21:38:28 följande:
    Vi åkte in för tidigt, men det var för att vi skulle bli skjutsade, jag ville ju ändå inte ha mer än lustgas så det var lite drygt att komma så tidigt. Men han föddes ju efter vi varit där i 7 timmar så det var inte så farligt ändå Glad
    Nääää, 7 h var väl ok! Glad  
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Momalicious skrev 2011-10-22 22:08:59 följande:
    Vi åkte in vid 21, var inne vid 23 typ. Vattnet gick i bilen 200 meter från förlossningen. Var öppen 2 cm men fick stanna kvar, och tur var ju det eftersom jag hade fött hemma annars. Var öppen 4 cm 03.15 och 03.46 var han ute ;)
    OJ! 31 min från 4 cm till ute?! Inte illa.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Jag tyckte värkarna och krystvärkarna var lika jävliga. Eller under krystvärkarna var jag nog lite rädd för att spricka ner till Skåne. Skrattande Så det var väl extra obehagligt på så sätt. Fick lustgas tills krystvärkarna kom. Då tog de min nyfunna kompis! Jag fick lite panik då. Jag höll på att åla mig ur gynstolen vid varje värk. Men tack och lov gick leveransen fort. Var öppen 8 cm när vi kom in. Kommer inte ihåg exakt när nu men tror det var ca 12.30. 15.19 föddes V.

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Nu är de på BB. Glad

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Kul att läsa era förlossningshistorier! Det känns som om förlossningen var igår, minnen kommer tillbaka när det blir aktuellt för andra...

Kommer ni ihåg allt under förlossningen? Jag måste säga att jag var rätt med vad som hände även om allt hände i ett slags värk-dimma. När barnmorskan började prata om tänger tänkte jag att "Här ska inte tas fram några tänger!" och fick nya krafter. Skrattande Jag har aldrig känt en sådan lättnad som när min dotter hamnade på bröstet och all smärta försvann i samma sekund. 

De fick permission från förlossningen men nu var de på väg in igen. Sjukt spännande! Hoppas det är över snart och de får sitt underverk. Hjärta

Ja, det är häftigt att vi kämpade för livet i samma korridor, Toksnippa! 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Min kompis är fortfarande kvar på förlossningen. Verkar bli en utdragen historia det där. Huva.

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-24 09:56:18 följande:
    men hon kanske har fått men är just nu trött ?
    Hoppas hon inte blir plågat för mkt bara med en långvarig förlossning. 
    Nej, hon har inte fått ännu. Men hon fick sova i natt i alla fall så nu har hon förhoppningsvis krafter att leverera!
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Inatt kl 3 fick min kompis barn, en pojke. Efter en förlossning from hell. Värkarna startade lördag morgon. Fy fan! Min förlossning känns som fjuttig i jämförelse med denna! Dessutom förlöste min syster. Skoj! Jag aldrig kollad fejan så ofta som under de här dagarna.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Stronza simpatica skrev 2011-10-25 10:12:42 följande:
    Hur är det med blomkål, kan man ge dem det??
    Ja.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Vanja har inte börjat gå än. Hon kan stå utan stöd och gå med vagn men har inte visat något intresse i att gå själv än. Idag satte hon sig i vagnen däremot. Oooo, vad jag önskar en bättre kamera i mobilen!

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

kul att veta var alla bor oxå

Vanja 3 december 2010
Svar på tråden December Bebis 2010 :)