• ondar

December Bebis 2010 :)

TvåBlir3 skrev 2010-09-01 19:57:36 följande:
    Tjenare tjejer! Det är en sak jag undrar. Hur mkt kläder ska man ha hunnit och köpa innsn lillen kommit? Knns som att jag inte gör annat än att köper kläder till honom. VIll ju inte köpa för mkt kläder heller som han knappt hinner o använda.
    Jag som inte har tillgång till tvättmaskin i lägenheten har MKT kläder i 50/56, har köpt i princip allt begangat så det är ingen större förlust om bebis inte hinner använda allt. Men hellre för mkt än för lite:).
    Har även 62kläder liggandes redan också. Man vet ju aldrig hur stor bebis är eller hur mkt och fort den växer.
  • ondar

Hej allihop! Kikar in efter en hektisk helg med hundutställning hela lördagen och sen en bilresa till skåne från 10:00-16:00 på söndagen. Var där tills igår kväll då det var dags att göra resan hem igen.
    Åkte långt i förrgår med då vi åkte och hälsade på min ena hunds uppfödare som också bor i skåne men några timmar bort från hon jag hälsade på. Min rygg mådde inte alls bra av desa timmar sittandesRynkar på näsan

Idag var det dags för flytt. Så det var upp tidigt och börja packa klart och städa osv. Mamma, ena brodern o en kompis till oss hjälpte till och alla tre har full förståelse för att jag är gravid, har ont och inte orkar så mkt.
    Men fast att jag inte har burit knappt något och mest bara, städat, sett till hundarna o katterna och packat upp saker i min takt osv så är jag helt slut. Fogarna har gjort så ont idag att jag nästan har grinat flera gånger men nu är flytten gjord iaf, vi är på plats och den nya hyresgästen i min gamla lgh är på plats:).

Nu ska vi bara vila några dagar, försöka få tid hos en läkare och sen hoppas på sjukskrivning för jag inser mer än nånsin att jag inte kan jobba mera:(. Får väl se hur länge jag blir sjukskriven om jag ens blir det men allt är bättre än inget.
    Foglossningsbältet hjälper iaf något, det måste jag säga.

Är i 26+0 idag fresten :D.

Nu ska jag rasta hundarna och sen hamna i säng, vi är helt slut efter dessa hektiska dagar:).
    Hoppas ni mår bra allihop, får läsa ikapp imorgon.

• ondar

Ni som har köpt spjälsäng osv "redan", när sätter ni upp den? Har någon redan gjort det?
    Min spjälsäng kommer imorrn, det tar emot att sätta den nere i ett "smutsigt" förråd tills bebis kommer så det känns mer rätt att sätta ihop den då å ställa den på plats men det kanske är knäppt att göra det tre månader i förväg?Skäms Jag kommer inte bädda i ordning den såklart för de sängkläderna hinner ju bli dammiga innan de ska användas.

Tänker på "hur det ser ut för andra". Har redan fått en del hånleenden för att jag i princip e klar med inköpen så folk skrattar väl ihjäl sig om spjälsängen kommer upp nu?!
    *försöker att inte bry sig*
    {#emotions_dlg.flower}

• ondar

Å va skönt att fler har gjort det:D. Det ska jag säga om någon kommenterar Tungan ute 
     "På familjeliv är det minsann massa blivande decembermammor som också redan är klara"
    Solig

• ondar

Moma: Underbara bilder på de småHjärta. Hur gamla är de nu?

Igår var jag barnvakt åt min ettåriga brorsdotter från tio till nån gång efter 18. Var supermysigt o ha henne här o se hur goa mina hundar o katter är mot henne!
    Kramkalas:)

Fick provat på hur det är att vara ensam med barnvagnen o hundarna o komma ut o nerför alla trappor här;P. Det var inte gjort i en handvändning så nu vet jag att barnvagnen kommer få stå i källaren istället för här uppe. Så käckt när man har någon att testa på först! Hehe.
    Dock gick det jättebra att promenera med vagn o hundar iaf- alltid någotGlad
  • ondar

Emelle: nämen titta vilket vackert mirakelHjärta Fint namn får hon också!

• ondar
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-06 21:21:47 följande:
    2 barnsmamman: vart hade du tagit vägen??

Nån som vet om SF måttet har betydelse om man får stora barn el inte??? när BM mätte min mage hade jag 26,alltså övre gränsen... oups tänkte ja....kommer bebisen bli bigg då?? det är ju mitt 2;a barn,el vad är det egentligen som avgör o man har nåttt o gå på?? e livrädd o få stor bebis,då vill jag ha planerat kejsarsnitt.
    Sfmått har inte alltid med att göra om man får stora barn eller ej. Jag hade 27 i sfmått i vecka 24+1 och är inte minsta orolig. Beror så mkt på hur barnet ligger, hur mkt fostervatten man har osv osv. De fortsätter ju o mäta hela tiden så växer det otroligt mkt och man känner sig orolig kan man begära ett tillväxtultraljud.
    {#emotions_dlg.flower}
  • ondar

Moma: Nämen kolla Hjärta! En prins:D. Grattis!!! Helt ljuvligt:), måste vart väääldigt speciellt och fått en förstahandstitt på miraklet:)

• ondar

Moma: va svårt du gör det. Många av de där namnen e verkligen jättejättefina,vissa har jag tom funderat på själv, men förstår att ni inte kan bestämma er för jag kan inte rösta på vilket jag tycker eran lilla prins borde heta. Har ni verkligen inga andra på lut;)?

• ondar
    Momalicious skrev 2010-09-08 19:14:36 följande:
    Ja, inte bara vi som tycker det alltså! Tjejnamn är sååå mycket lättare tycker jag... Men men, förhoppningsvis så slipper vi vara förvirrade föralltid ;D
    Hihi nä det släpper nog så småningom, när han e femton-sexton år nånting Flört. Döp honom till Prinsen ;D
Svar på tråden December Bebis 2010 :)