Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Var på första föräldragruppen idag :) Jag trodde jag skulle bli ensam där utan sambo, men det var bara en som hade sin man med sig, skönt :) Pratade förlossning, börjar längta dit faktiskt..

Har fått tillbaka mitt matproblem, har ingen som helst matlust och mår bara illa. Dock är jag iaf hungrig. Det enda jag kan tänka mig nu är clementiner, men jag sitter själv hemma, eller ja, dottern har precis lagt sig, så jag kan inte gå, och sambon kaaanske hinner handla efter sin träning. Men han e inte hemma innan kl 22 iaf :(

Mina sammandragningar gör ondare nu, senaste dagarna. förut har jag känt sammandragningarna pga att det verkligen sugit i magen, nu känner jag dom för att det gör ont helt enkelt, då kan jag känna på magen att den e hård också.

Vägde mig när jag var på mvc, och ett kilo har gått bort iaf, så nu ligger jag på +10 kg, är i v 32+4.

Kanske ska ta mig lite vitlöksbröd.. det kanske kan gå ner. Mår illa som fan :(

• ludicrous
    Momalicious skrev 2010-11-11 19:47:45 följande:
    Idag har jag sju veckor kvar till BF, så jag tycker att jag borde hinna få mitt körkort innan bebis kommer, om han kommer när han ska. 
    Har två körlektioner kvar nu innan det är dags för uppkörningen (räknar inte med uppvärmningslektionen nu alltså) och jag är rätt nervös. Men jag försöker tänka att jag gör så gott jag kan och skulle det inte gå vägen så är det bara att boka en ny tid och köra igen! Sen lär jag inte lyssna på mig själv och vara skitnervös ändå haha.

Jag har en fråga. Är det någon mer än jag som är sjukt rädd för ett stort barn? Med stort tänker jag allt över 3,5 kilo. Och ni som redan vet att ni får stora barn räknar jag inte med i frågan här :p
    Jag är LIVRÄDD! Kan man få tiggt till sig ett TUL pga rädsla tro? Troligtvis inte med min barnmorska, hon tycker att allt är så normalt och drar alltid exempel på folk som haft det värre när jag klagar på nåt. 
    Blä, vill verkligen ha en viktuppskattning! :(

JAAAG! jag är livrädd att få ett stort barn! Tänker ungefär som du i viktuppskattning, men räknar kanske med lite större, men under fyra kilo tycker jag bebis måste vara, annars är den för stor!!!!
    Jag har ju så pass stort SF mått (konstigt med min lilla mage men det hänger tydligen inte ihop...). Ska till BM imorgon och lär tjata till mig ett TUL...
  • ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-12 10:42:16 följande:
    Ja ni tjejer! Nu e de TUGNT både fyskiskt och psykiskt tycker jag! Går in i vecka 37 på måndag! GALET!

Blir galen hur svullen o fet o ful man känner sig och INGA kläder sitter fint längre! BLÄ! Hahha ja man MÅSTE få klaga
    Nästan precis så stod det i ett sms jag skickade till sambon här om dagen. hur jag hatar att inte kunna ha några kläder och att jag bara e som en stor ballong :P

Varit hos BM idag ;

Blodtryck : 115/65
    Bebishjärta : ca 134 slag/min
    SFmått : 30 cm
    HB: 111
    Blodsocker : 4.9
    Vikt : +9.5-10 kg

Fick bakläxa, måååste ta mina järntabletter!!
    Först när han mätte SFmåttet fick han det till 27, men det var ju 2 cm mindre än för 3 veckor sen.. Bebis flyttade på sig och vips blev det 30 cm :) Så jag har växt 1 cm på 3 veckor och ligger nu lite under "svenssonkurvan" som han kallade det, istället för lite över :)
    Blodsockret hade ju också gått ner, det låg på 8.9 förra gången, så det var ju skönt =)
    Vikten har stått nästan still i tre veckor, förutom det där rycket i början på veckan då det small på med två kilo, men dom har försvunnit igen :)

Pratade förlossning och fick fylla i papper "så dom på bvc vet att ni e påväg". Skulle skriva förlossningsplan och blev förvarnad om att det kan gå myyycket snabbare för omföderskor. hjälp :P

Fick hem min vagn idag!!!!! TJOHOOO!
    Fan så skönt! Så nu har jag plockat ihop den och lagt i fårskinnet. Bebis är nu välkommen till världen ;D
  • ludicrous

Har precis smällt i mig två panodil och ligger med vetekudden på magen.. Molvärk o Sammandragningar. Har en riktig skitdag med massa tårar o förlite sömn...

• ludicrous

Idag vill jag ingenting. Jag orkar inte gå upp ur sängen. Det enda jag vill få göra är att ligga här hela dan, bli omhändertagen. Har ingen lust till nått. Bara gråta å gråta för allt känns meningslöst. Kommer inte upp :( hunden måste ut med, dottern underhållas, huset städas.. Men jag har INGEN LUST

• ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-13 21:29:21 följande:
    Lycka till och hoppas allt ser bra ut!!

Angående förvärkar,va nån som undra??!!
    Jag har de nu ca 6-7 gånger om dagen sen 2 veckor tillbaks. + massa sammandragningar på de! Sjukt jobbigt! Känns som kroppen lurar en att det är dax o så e de bara förvärkar! Hade inte så med William utan när jag kände så som jag gör nu så va de dax för förlossning,men inte nu inte!
    Får mer förvärkar om jag anstränger mig lite osv!

Idag har vi handlat ett skötbord till bebis o spjälslydd. spjälsängen kommer pappa med nästa vekca då ska de bäddas o donas,hihi!
    Nu e de inte mycket kvar o fixa här hemma,men känns som ja e ute i sista minuten!
    Har också förvärkar, har haft två kvällar som jag suttit och gungat på golvet på huk men en vetekudde inklämd under magen.. Men denna gång är jag ju lite lugnare, hade det varit första hade jag ringt in vid den smärtan! Men nu vet jag ju att det går över, annars får man ringa :)
  • ludicrous
    Licebe skrev 2010-11-13 21:33:53 följande:

Hej allihopa!
    Ja jag säger som de flesta här, tusan vad ni skriver.
    Tar ju nån timme att läsa=)

Idag kände jag inte några rörelser från att jag vaknade och tre timmar framåt.
    Så jag ringde in och blev tillsagd att komma in så dom fick ta ctg-kurva.
    Men just när dom sätter på sakerna på magen, så sätter den igång och rör sig och får hicka.
    Allt såg bra ut.
    Fick även göra ett tul och den beräknas ligga på ca 3,4 kg vid födsel.
    Så en helt normal bebis=)

Ni som har fött barn, de siffrorna på ctgkurvan som visar värkarna.
    Hur höga har dom varit när ni har värkar?
    På mig så var stod det mest runt 10-20.
    Men nån gång var den uppe på 40 och 60.
    Men jag kände ingen skillnad?

Siffrorna visar inte hur ont det gör eller vad man ska säga, det beror ju på vilken siffra dom typ startar på, sen hur högt dom går, det är för att personalen ska kunna få ett hum om hur starka och regelbundna värkarna är
  • ludicrous

Med dottern kom hela slemproppen på en gång när jag var o kissa, gick inte att ta fel på vad det kunde vara. Det var på två dagar innan BF, sen e hon ute på BF+13

Svar på tråden December Bebis 2010 :)